Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 jun, 2012 19:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Mooie sea otter neergezet. Zoals al het spul van MPM/Special Hobby niet het meest eenvoudige model. Overtuigende details en spandraden en een subtiele weathering.
Mijn enige punt van kritiek betreft de kleur van de panellines bij de roeren en flaps. De kleur is naar mijn smaak te donker waardoor er teveel de nadruk op ligt. Bij de overige panellines vind ik het resultaat juist erg mooi, ligt het aan de grootte van de panellines of heb je een andere kleur gebruikt?

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2012 13:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
henny schreef:
Geef hem een mooi plaatsje in de vitrine.


Dat is dik voor mekaar inmiddels, Henny. Er moesten een paar oudgedienden een stukkie opschuiven om plaats te maken voor de nieuwe aanwinst:

Afbeelding

Dit is overigens pas het 1e model dat ik afrond dit jaar... :(

Shake schreef:
Mijn enige punt van kritiek betreft de kleur van de panellines bij de roeren en flaps. De kleur is naar mijn smaak te donker waardoor er teveel de nadruk op ligt. Bij de overige panellines vind ik het resultaat juist erg mooi, ligt het aan de grootte van de panellines of heb je een andere kleur gebruikt?


Je weet, Sjaak, ik stel je inbreng ten zeerste op prijs. Er zijn altijd en bij dit model zeker, een paar dingetjes naar voren gekomen die ik beter had kunnen doen. :wink:

Voor wat betreft de panellines, die heb ik ingevuld met een wash gemengd uit geel, bruin, zwart en wit.
Voor alle naden heb ik dezelfde kleur gebruikt.
Ook voor dit punt heb ik onderstaande foto als leidraad gebruikt waarop de naden bij de roeren goed zichtbaar zijn:

Afbeelding
Bron:http://www.pilootenvliegtuig.nl

Uiteraard kun je 'm, als we weer eens afspreken, met eigen ogen bekijken. :brouw:

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2012 13:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Ik kan alleen zeg: wat een pracht kist heb je neer gezet!

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2012 20:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 maart, 2011 20:06 pm
Berichten: 751
Woonplaats: doesburg
Knap gedaan! :brouw: Voor mij nog een stap te ver.

En... hij valt tenminste op in de vitrinekast :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 jun, 2012 10:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
wat een gaaf ding is dit. absoluut niet de makkelijkste kleuren, maar toch is dit geel spot-on. De chipping is enorm gaaf, aanwezig maar niet té.
De wash is dubbel: Hij kan het hebben, maar het steekt inderdaad wel af tegen het geel. Ik denk dat ik voor iets lichters had gekozen. Maar aan de andere kant geeft het deze gave kist wel body.

Gave toevoeging voor de groepsbouw.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2012 13:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
darka schreef:
absoluut niet de makkelijkste kleuren, maar toch is dit geel spot-on.


Bedankt voor de complimenten. Voordat ik aan dit model begon heb ik ervoor gekozen om Xtracolor X106 Insignia Yellow te gebruiken voor het geel.
Het kostte even wat moeite om een potje te scoren maar door interventie van Shake was de verfvoorraad precies op tijd aangevuld.
Als proef heb ik nog Humbrol 24 Trainer Yellow er bij gehad maar die is te licht en oogt veel te grauw.
Omdat de X106 op was geraakt heb ik enkele punten bijgetipt met Humbrol H188 Chrome Yellow (gloss) maar die is eigenlijk iets te donker.
Wellicht dat H154 een betere keus zou zijn geweest.

Lesson learned: zorg dat je altijd een potje achter de hand hebt van cruciale kleuren :mrgreen:

darka schreef:
De wash is dubbel: Hij kan het hebben, maar het steekt inderdaad wel af tegen het geel. Ik denk dat ik voor iets lichters had gekozen. Maar aan de andere kant geeft het deze gave kist wel body.


Het blijft natuurlijk een kwestie van interpretatie en smaak. Wat ik nog wel was vergeten te melden, is dat de roeren en flaps aan de vleugels zijn ingezaagd met
zo'n scheermeszaagje. Daar zit dus in het geheel geen wash tussen.

Iets anders dat nog niet aan bod is gekomen zijn mijn eerste ervaringen met het chocoladefolie op de ramen.
In eerste instantie zag dit er niet geweldig uit. De folie was lastig te verwijderen mede omdat er ter plaatse 4 lagen verf waren aangebracht en scheurde snel.
Met een scalpel lukte het om de folie er voorzichtig af te pellen. Eerst even rondom insnijden levert het strakste resultaat op.
Bij de eerste ruiten was de rand niet mooi scherp maar dat bleek bij te werken. Het residu van het kleefmiddel heb ik verwijderd met een wattenstaafje met spiritus.
Het aanbrengen van een laagje P+ vóór het afplakken, zorgt ervoor dat je zonder al teveel schade kunt pellen en bijwerken.
Nadat alles was bijgewerkt heb ik nog een extra laagje P+ op het glaswerk aangebracht.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement