Hoewel niet bijster spannend toch nog wat foto's van de plamuuravonturen.
Ook aan deze Sea Otter zit het nodige werk op dat vlak. Het probleempje met de propeller heb ik ook maar met Alabastine opgelost:
Na de eerste plamuurgang en het opnieuw graveren van de paneellijnen, loop ik altijd alles nog een keer na.
Van de opliggende lijnen rond het neusluik was weinig meer over.
Door wat kadertjes te maken met afplaktape en deze af te strijken met plamuur wordt dit hersteld:
Omdat paspennen e.d. volledig ontbreken, heb ik pennetjes in de horizontale staartvlakken aangebracht.
De pennetjes zijn contra aan elkaar afgeschuind zodat ze makkelijker in de gaatjes gaan en elkaar versterken:
De gatposities worden overgehaald van de staartdelen en de boel kan in elkaar. Wel even opletten wat de bovenkant van de staartdelen is:
Tja, we zijn er nog niet. Na het bestuderen van een aantal foto's kwam ik twee nieuwe aandachtspunten tegen.
De eerste betreft de verdeling van de ailerons en de flaps in de ondervleugel, daar is nogal wat variatie in geweest.
De azurkit wijkt hier in af van de Warpainttekening.
Gelukkig trof ik een goede foto van de kist die ik wil maken en daarvoor hoef ik gelukkig niets aan te passen.
Tweede puntje was de V-stelling. Azur heeft voor beide vleugels dezelfde V-stelling gehanteerd maar deze is alleen correct voor de bovenvleugel.
De ondervleugel heeft een grotere V-stelling. Onderstaande foto maakt e.e.a. duidelijk:
Omdat ik dit een typerend detail vind aan de Sea Otter, wil ik hier toch wat aan doen.
Op zich is het aanpassen niet zo heel spannend. Gewoon de zaag er in
.
Wat wel mee gaat spelen, is de lengte van de struts. Die zullen iets korter worden omdat de afstand tussen de vleugeltip van de boven- en ondervleugel kleiner uitvalt na
het vergroten van de V-stelling van de ondervleugel.
Dus voorlopig blijven we dus nog even bezig met het constructiewerk en komen we nog niet aan schilderen toe.
Groeten,
Paul