Bedankt, Biggles. Ben lekker op dreef met dit ding maar er zit toch wel wat werk aan.
De bovenvleugel paste vrij goed op de romp. De staartvlakken zijn eerst vlakgeschuurd voordat zij op elkaar gelijmd zijn. anders zijn ze veel te lomp. Het separate kielvlak is ook geplaatst
Al vrij snel liggen de deelconstructies op de werktafel, tot zover gaat ie lekker:
Hier het typische probleemgebied van de shortrunmodellen zoals je die tegenkomt bij MPM, Azur en SpecialHobby: dikke achterlijsten.
Ondanks het zorgvuldig schuren en afklemmen, zitten er toch kieren in de achterlijst die daardoor ook veel te dik uitvalt.
Ik vermoed dat er door teveel klemkracht op het midden van de vleugel ruimte is ontstaan tussen de vleugeldelen.
Ter vergelijking heb ik de bovenvleugel erbij gehouden. Daarvan is de achterlijst dunner geschraapt en geschuurd om tot een acceptabel resultaat te komen:
De propeller behoeft ook wat aandacht. zoals je ziet heb ik 'm niet netjes gecentreerd en steken de bladen ongelijk uit de spinner.
Volgens mij hoor je die stokkies sowieso niet te zien. Dichtsmeren dus:
De motorgondelhelften heb ik ook vlakgeschuurd om ze netjes te kunnen lijmen. Hoewel ik er naar mijn idee nauwelijks iets afgeslepen heb,
valt de gondel toch iets te smal uit waardoor het deel in het vleugelmiddenstuk er te ruim overheen valt. Dat wordt dus nog meer plamuren
En nu maar wachten tot de plamuur droog is...:
Groeten,
Paul