Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2012 14:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Laat ik ook eens wat van me doen horen.. Ik heb al een poos niks gepost. heb het ook best druk-achtig waardoor ik niet bijster veel aan bouwen toe kom.
De laatste paar weken komt er wel weer wat schot in. Toen ik in mijn stapel ook deze japanneus nog zag staan die ik ergens vorig jaar voor deze groepsbouw had gekocht wilde ik er wel weer wat tijd in stoppen. Niet te moeilijk, niet kijkend naar hoe die dingen vroegâh in het eggie rond vliegden, maar gewoon lekker knutselen, dingetje in elkaar proppen, en... es kijken of ik wat zout op deze slak kan leggen.. Zo snijdt het mes toch nog aan beider zijden..

Wat heb ik gefröbeld:
Afbeelding

Met niet al te veel soeps. Hasegawa gaat over het algemeen prima en elkaar en dat is ook hier aan de orde.. dus geen feauteau's hoe ik 16a en 18 met een beetje kracht en knijper tegen elkaar aan hou..
dus, zodoende:
Afbeelding
en
Afbeelding

Het afplakken des canopys heb ik wel even voor gezeten. Dit zijn eye catchers en ik zal de enige denk ik zijn in bouwpakkettenland die het best grapzaam werk vind. benodigdheden: goeie tamiya tape, wat tijd en een megascherpmes..1 nieuw uit de verpakking, anders kest ut wel furgeetuh juh..
resultatatataat..
Afbeelding

Daarna vallejo aluminimum in de sproeiert (die zelf al niet eens meer wist waar ie voor gemaakt was..)
Afbeelding

Geestig
Afbeelding

Vervolgens met wat water een paar plekjes dusdanig be-natgemaakt, zodat ik er wat zout op kon strooien.. Het viel me op dat wanneer je te weinig zout doet, het spul begint op te lossen.. Rare eigenschap van zout, dus er moest nog maar wat bij..
Resultaat niet helemaal tevreden, te weinig plekken en de plekken die er zijn, zijn te groot..

Ach, boeiend, werken we later wel bij..
Afbeelding

Daarna kleurtjes kiezen.. f*ck historie, ik smots er US dark green van Vallejo op.. Rare eigenschap van Vallejo is dat het niet helemaal lekker hecht aan het oppervlak.. Dit kan je ook in je voordeel laten werken. Wanneer het niet helemaal uitgehard is kan je dr met een tandenstoker mooi bij langs om wat chipping aan te brengen..
Afbeelding

Vervolgens een paar druppies wit door het groen en aan de slag met de post shading..
Prima al zeg ik het zelf..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Begint al een leuk dingetje te worden.

Probleem van mij is dat ik vaak te weinig foto's maak.. zo ook nu, Hier is het zout reeds verschwunden en zit er al een laklaag overheen.. Ik heb de plekken waar zout zat weer iets besproeid met groen.. Even het meest glimmende er af halen.. Fout!!, cunt.. had ik niet moeten doen.. later wel weer bij werken..
Afbeelding

En dan mijn grootste struikelblok.. De stikkerts.. Daar heb ik altijd ruzie mee. Op zich gingen deze er prima op, maar ze reageerden toch niet helemaal lekker met sol, met Daco strong werd t iets beter, maar we moeten het er maar mee doen..
Afbeelding

Affijn, na nog een uurtje of wat een paar plakkers doen, karretje in elkaar hangen is ie wel klaar.. Ik heb er weer een leuk kitje bij voor in de kast..
Hopelijk heb ik het virus van het knutselen weer wat te pakken..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Nu maar es een klein bietje opruimen en mn volgende kit opentrekken...


Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2012 19:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
He's alive... :D

Zo, iemand die ze nog sneller in elkaar knalt dan onze 'dokter'.

Ziet er goed uit.

Wel heb ik 2 aanmerkingen:
- antennedraad staat wat bol, kan wat strakker
- verwering van de propbladen en de spinner, deze zijn veel te clean in vergelijking met de verwering van de kist, eigenlijk zit er 0 verwering op, wellicht nog even een droogbrusje met wat alu?

Neem je hem mee naar Sneek? Past 'ie mooi naast mijn Japaneus.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2012 21:44 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Leuk ding Arjen, en wat betreft de puntjes sluit ik me bij je broer aan.
En als je de prop dan onder handen neemt lak de bladen dan nog een keer met mat af, want aan de randen van de rode decals glimt het nog wel heel erg.
Op naar nummer 2?

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2012 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Kijk dat is nog eens bouwen ,van dichte doos tot gereed model in 1 update :D .
De chipping op je model vindt ik iets minder geslaagd ,het zijn nu een paar grote vlekken i.p.v.
duidelijke slijtage sporen , maar verder vindt ik het een mooi modelletje geworden .

Komen er nog buitenlucht foto,s ?? of moet ik hier een keuze uit maken voor de gallerij ??
Maak je nog een watervliegtuig voor de groepsbouw ??

Groet Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 22:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Maak ik nog een watervliegtuig voor de groepsbouw zegt ie..
Is 1 niet genoeg?? :?

Je mag zelf kiezen welke foto's je voor je gallerij neemt.

Komend weekend is een leuk evenement in Sneek waar ik deze ook mee naar toe neem.. Wellicht (waarschijnlijk) ga ik daar nog even wat puntjes op de j zetten en zullen vast wel wat foto's genomen worden.
Mocht dat zo zijn, zullen ze hier wel geplaatst gaan worden tzt.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2012 12:31 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Goed geslaagd model, Darka. Die wil ik ook nog eens maken. Eén ding vind ik jammer: die te dikke en bolle antennedraad. Dat leidt af van je goede werk. Gewoon weghalen en door dun visdraad vervangen. Even met donkergrijs kwastje er langs en klaar!

vrGr,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2012 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Sorry Darka,

Maar door die "verwering" vind ik 'm echt niet mooi... Voor mij lijken het verfvegen op een gebouwd model.

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2012 23:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Ik snap wat je bedoelt nico.. T was ook meer een oefen object voute de zouttruc, dan een 100% serieuze poging eren goed model neer te zetten.
Toch wel geinig dat je hier ziet dat de meningen verdeeld zijn.. Iedereen mag er van vinden wat ie wil.
Ik vond het een goed leermoment.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2012 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Da's dan ook weer prima :brouw: .

Mzzl, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement