Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2012 0:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat durf ik wel, want ik weet wat het is. Laat ik het zo zeggen, ik heb een 1:100 in de kast staan van Heller, al was die wel ieieietsie eenvoudiger hoor :D .

Maar goed, we pielen lekker verder. Ik zit even met de constructie van de rotormast (bij mij onderdeel E (van nr. 50 en 51)), het lijkt alsof de punten ervan het frame zover naar buiten moet buigen om goed aan te kunnen sluiten.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2012 12:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
De drijvers zijn (bijna) klaar. Ik ben echter niet geheel tevreden. Ondanks 3 lagen P+ is er toch wat silvering tevoorschijn gekomen na het aanbrengen van een matte laklaag. Deze decals van Italeri zijn kwalitatief erg goed. Mooi dun, echter het schuiven viel wat tegen, maar ik heb ze naar tevredenheid op de juiste plaats gekregen. Aan de drijvers is een buis bevestigd (niet de dwarssteunen waarop de romp rust), deze moet ik nog even aluminiumkleurig bijstippen.

Verder heb ik wat meer kleur toegevoegd aan de cockpit. Ik wil nog riemen maken en wellicht nog 2 koptelefoons. Ook moeten de klokjes van het instrumentenpaneel nog wat kleur krijgen (drybrush en glanslaagje voor het glaswerk), ook wil ik de vloer nog wat drybrushen om het een wat meer gebruikt te laten lijken.

Even een dryfit met de drijvers - cockpit - staartboom. Het lijmpotje zit op de plaats van de motor en dient even om te voorkomen dat de staartboom achterover kiepert. Gaat later uiteraard niet gebeuren als het is vastgelijmd aan de drijvers.

Afbeelding
Afbeelding

Het probleem wat ik in de vorige post heb aangekaart, gaat niet meer op. In deze opstelling blijkt dat de aansluitpunten van de staartboom precies uitkomen bij de gaatjes in de achterzijde van de cockpit. Het frame voor de hoofdrotor zal dus iets uitsteken (wat ik op zich wel een beetje vreemd vind). Vandaar dat het even niet snel gaat, ik wil goed droog-passen en foto's bestuderen voordat ik een-en-ander vast ga lijmen.

P-P-P-P-P

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jan, 2012 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
De hoofdmoot ligt even stil omdat ik wat aan het knoeien ben om wat detaillering aan te brengen.

Van boven naar beneden:
- Een aandrijf-as (wit) gemaakt aan het kleinste wieltje voor de snaaraandrijving voor de ventilator (koeling motor?). Er zat wel een klein asje op, maar deze was te kort en zou de transmissie niet raken, en dan is het aandrijven van de ventilator ook niet mogelijk.
- 2 geleidewieletjes voor de bedrading naar de staartrotor (is voor het verstellen van de spoed van de achterste rotorbladen om heli om z'n (verticale) as te laten draaien).
Afbeelding

Van wat restjes PE, een stukje sprue (rond gevijld en geschuurd), een stukje ijzerdraad en twee stukjes koperdraad (één van de draadjes uit een bundel stroomdraad), twee stuks koptelefoons gemaakt.
Afbeelding

Verder met het proberen om hier en daar wat bedrading in te flansen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jan, 2012 22:57 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Goed bezig Rene, erg leuk detail die koptelefoontjes.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 9:49 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
leuke koptefefoontjes, alleen moet dat ding waar je in spreken moet niet iets lager met een klein boogje er in?
Leuke website voor detail foto's. Klik maar op de foto als je hem iets groter wil hebben.

Afbeelding

En hier staat nog meer.

Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 13:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
mr.vdh schreef:
leuke koptefefoontjes, alleen moet dat ding waar je in spreken moet niet iets lager met een klein boogje er in?


Nee hoor, beugel zit op de juiste hoogte en vorm geloof ik wel. Wellicht dat ik op het uiteinde nog iets van een verdikking maak voor het microfoontje. Maar vergeet niet, het geheel is zo'n 5 bij 5 mm.
Afbeelding

Leuk linkje, dan wel niet van een OH-13S, maar kan het altijd gebruiken voor algemene details.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 17:16 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Had zo snel even niet na gedacht bij de groote van zo'n koptelefoontje, mooi zo houden in dat geval. Neem je hem mischien ook mee naar Sneek?

Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 19:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ja, ik ben van plan om hem mee te nemen (al is hij dan uiteraard nog lang niet af), samen met nog 2 'draadstangstaartrotor'- helikopters.

Heb ook je 1:72 Blackhawk-soldaatjes (4 stuks) gevonden, wil je de pilootjes (2 stuks) er ook bij?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2012 22:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Dit begint al een mooi apparaat te worden.
De silvering op de drijvers valt zo op de foto;s nog best mee, Het zijn mooie strakke letters en die springen meer in het oog dan de silvering.
superdetail die hoofdtelefoons en kabeltjes. Pas op dat dat straks ook een beetje mooi in je heli komt te hangen en niet als 1 stugge wokkel aan de oorschelpen.

Ben erg benieuwd zaterdag..

ps.. Haal eerst jou op en daarna via Jelmer naar Snits.. Afspraak is 0800 bij Jelmer.. :brouw:

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2012 0:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wil één head-set aan de achterwand ophangen en één op het zitgedeelte leggen. Heb nog wat kabelkes en leidingen aangebracht in de cockpit (intrumentenpaneel) en wat bij de motor. Begint steeds meer wat te lijken. Betreffende die floats, silvering valt met het blote oog wel mee. Waar ik me meer aan stoorde was de enigszins witte waas over het zwart. Achteraf ben ik ook daar niet rauwig om, heeft het wat een rubberen uiterlijk, dus eigenlijk precies goed.

0800 uur is check, zal proberen om me nu niet te verslapen. Zet alles daarom vrijdag maar klaar, ik zie u wel verschijnen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement