Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2012 17:42 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Ik heb je een PB terug gestuurd, en ik zou graag de pilootjes er bij willen hebben.

DJ. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 22:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 mei, 2007 13:19 pm
Berichten: 700
Woonplaats: Oost Groningen
Hoi,

Heb je heli in echt mogen bewonderen in Sneek.
Ziet er indrukwekkend uit, nog beter dan hier op het forum.

Fred

_________________
Als je het niet probeert, zal je nooit het resultaat weten

in de planning:
Junkers Ju 87 Stuka 1/48 revell


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 14:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank je, en daarom zijn zulke bijeenkomsten dus leuk. Ik heb me gister prima vermaakt. Heb echter aan dit kitje niks gedaan, ben begonnen met een andere heli, een TH-55 Osage (1:72) van Sepcial Hobby.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 feb, 2012 16:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 jun, 2011 17:37 pm
Berichten: 355
hi dit ziet er goed uit zeg.

je had bij mij bouwverslag een foto laten zien met de headset die je gemaakt heb ,
wilde de rest ook maar gelijk even bekijken.

gr danny ( huey vietnam )

_________________
M114 armored command and reconnaissance carrier (vietnam)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38014#.UHxC3q6WPcs
mijn eerste 1/16 figuur een samurai
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=26&t=39887

STARTING SOON : dead or alive you're coming with me


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 mei, 2012 17:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Snel maar even een monelinge update, voordat Jan (cupofwondering) ook hier gaat spammen dat er nog maar 6 weken zijn :D :D

Ben met het framewerk bezig van de staartboom. Deze wordt kwastmatig rood geverfd en omdat dit redelijk dunne verf is, moet het in meerdere laagjes. Verder wil ik nog wat kleine wieltjes (katrollen) in het frame aanbrengen, waarover de bedieningsdraden lopen, die naar de staartrotor gaan. Dat moet gescratcht worden (lees: tijdrovend).

Hoop binnekort weer eens wat plaatjes te kunnen aanleveren.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 mei, 2012 0:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Na lekker uitgerust te hebben op de camping (lekker lang weekendje weg), spul weer op zolder, kon er weer wat gedaan worden. Ben verder gegaan met de puzzel: staartboom, motor. Het zijn 'in progress' foto's. Hier en daar moet nog wat bijgewerkt worden. Door het vele passen en meten is hier en daar wat verf beschadigd (zilverkleur van de motor). Verder zal ik hier en daar wat rood en zwart bij moeten stippen. Verder probeer ik de lijmpunten nog wat bij te werken.

Op de tweede foto kun je wellicht de beide katrollen zien zitten die ik ertussen gefreubeld heb.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het klokpaneeltje heeft wat kleur gekregen. Verder is het nog wat steriel, ga er nog even overheen met een dry-brushje zilver of alu. Zo ook over de vloer, met name de plaats van de voeten zal wel slijtage vertonen. Stuurknuppels en collectives moeten ook nog toegevoegd worden.

Afbeelding

Ben in mijn gedachten ook nog aan het stoeien, betreffende de gordels. Ik ben er nog niet uit.

We wrakselen verder.... Nog een dikke maand te gaan, echter de Russische klopperts liggen op de loer :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 mei, 2012 7:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Slowly getting proces schreef ik in het topic van Jan. Ik zou gisteravond lekker knutselen, ben ik met m'n oudste zoon in slaap gevallen. Ach, was ik er waarschijnlijk aan toe.

Maar even een paar onderdelen droogpassen. Hieronder de staartrotoras. Op de bovenste valt het wellicht niet op, maar op de 2e foto wel. De as is zo'n 3 cm te kort. Volgens de handleiding horen er 8 koppelingen aan de as te zitten, waaraan de as wordt bevestigt aan het frame, echter er zijn maar 6. De laatste 2 koppelingen en een stukje rotoras moeten dus zelf gefabriceerd worden. Het styreen er maar even bijzoeken. Op de foto zijn ook 2 versies van de brandstoftanks aangegeven. In de handleiding staat niet welke van de 2 ik toe moet passen. Tot nu toe heb ik nog geen foto gevonden van een OH-13 van de US Coast Guard met zulke tanks, dus denk ik dat ik vrij ben om te kiezen.
Afbeelding
Afbeelding

Dan de kooi-constructie voor de hoofdrotor. Zoals is te zien, is het geheel áan beide zijden te breed voor de constructie. Bovendien zitten de oplegnokken waar het opgelijmd moet worden enigszins in de weg. Aan de staartrotoras-zijde zit een gat in het buizenframe, wat dus nu te hoog zit. Ook hier maar even vrijblijvend met het mes in de weer om een en ander aan te passen.
Afbeelding

Dit zijn de eerste echte 'schoonheidsfoutjes' die ik tegen kom, maar dat van die rotoras is toch wel een beetje slorig denk ik. Ik heb het vermoeden dat een andere versie van de Bell een kortere staartboom heeft, waardoor de rotoras wel past.

Hmmm..... We wrakselen verder.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 11:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Italeri geeft de vrijheid om te kiezen uit 2 verschillende brandstoftanks.
Optie 1 --> deze heeft mijn voorkeur:
Afbeelding
Optie 2:
Afbeelding
Laat jullie voorkeur maar even weten :D :D
Sinkmarks op de stoelen heb ik niks aan gedaan (lui? haast?), grootste deel wordt aan het zicht onttrokken door de (nog aan te brengen) collective.

De staartrotor is verlengd. Stukje staaf van 1 mm en 2 koppelstukjes. Hier en daar moet uiteraard nog even een likje verf worden aangebracht.
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 11:11 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Goed bezig Rene.
Ik zou voor optie 1 gaan.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 11:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
2-0 voor optie 1.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement