Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2012 17:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
die pit is een absolute eyecatcher geworden. Je zou er zo in willen stappen.. Ware het niet dat: 1, ik niet in zo'n cockpit pas en 2, het model daar niet beter van zou worden.
De matheid doet m goed. echt goed gelukt.
Ik zou wellicht nog wat slijtage aanbrengen in het gedeelte onder de deurstijlen waar je schoenen overheen slepen zeg maar.

Verder is het wederom een aanwinst op je verzameling.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2012 18:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Is een goeie tip, kan ik nog wel doen.

[off-topic] Wanneer hier voor een bakkie? Donderdag?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2012 18:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
misschien, moet ff kijken.. Marieke had t over een bezoek aan 058 downtown...

call you woensdag wel ff zo rond 2100 uur..

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jun, 2012 13:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Even een update, zonder foto's ( :oops: ).

Achter de schermen wordt druk gewerkt om deze voor de einddatum af te hebben (vannacht tot 02:00 bezig geweest).

Wat heb ik de laatste tijd allemaal gedaan:
- Cockpit interieur aangebracht (koptelefoons).
- Canopy aangebracht met Tamiya Clearfix. Dit pastte niet helemaal goed, aan de onderzijde is een klein randje wat ik zo laat. Als je het niet weet, valt het niet eens zo heel erg op.
- Cockpit is bevestigd aan de staartboom.
- Rotorbladen zijn geverfd, zitten in een laagje P+ en aan de uiteinde zijn decals aangebracht (geen zin om te spuiten).
- Onder de staartboom zit een soort driehoekige plaat. Een deel daarvan moest geel worden --> afplakken en 3 dunne laagjes geel aangebracht.
- Hoofdrotoras ietsje gedetailleerd met stukjes ijzerdraad.
- Cockpit en brandstoftanks zitten in de P+, de staartboom moet nog.

Nog te doen:
- Het echte uiteinde van de bladen moet nog even hetzelfde kleurtje als de kleur van de decals. Daarna wil ik de bladen voorzien van een matte laklaag.
- Staartboom in de P+ zetten.
- Beschermbeugel voor de staartrotor moet nog voorzien worden van geel-rode strepen. Het is al rood, afplakken en dan geel verven.
- Draden aanbrengen van cockpit door de staartboom naar de staartrotor
- Rotorbladen aanbrengen
- Geheel vastlijmen op drijvers
- Enkele kleine dingetjes.

Vanavond weer lekker knutselen, dan hebben we nog t/m zondag (toch?) om hem af te hebben.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jun, 2012 19:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Als je vanacht tot 2.00 bezig benat geweest met je OH-13 zal het wel goed komen
en inderdaad je hebt tot zondag de tijd .


Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jun, 2012 15:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 17 jun, 2012 11:49 am
Berichten: 2
Hoelang bouw jij eigenlijk al? Want mij lijkt die helicopter echt heel moeilijk. Ik ken hem geloof ik wel.
Trouwens die apache viel wel mee met hoe moeilijk het was. Nog bedankt voor de reactie! :) :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jun, 2012 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Vroeger toen ik een jaar of 10 was tot zeg maar zo'n jaar of 15 heb ik wel eens wat in elkaar gepriegeld. Sinds (eind) 1995 ben ik wat fanatieker met de hobby bezig, dus laten we zeggen dat ik bijna 17 jaar serieus aan het bouwen ben.

Ik ben het met je eens dat dit een lastige kit is. Je moet de kop er wel bij houden. Het is niet een model wat je zomaar in elkaar knalt.

Dank voor je belangstelling.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jun, 2012 21:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Okay, dan nu het serieuze werk. Volgens mij ben ik er wel klaar mee. Al moet ik wel zeggen, op (wederom) macro-stand zie ik toch hier en daar nog kleine plekjes die het bijwerken nog wel even waard zijn, maar ik beschouw hem als AF !! En dus mooi voor het verstrijken van de einddatum. Nu kan ik ook wat strenger zijn bij 'mijn eigen' groepsbouw :D :D

Eindoordeel:
'Ik' vond dit een lastig model, niet een model wat 1-2-3 of shake-'n-bake in elkaar valt. Met name de staartboom was lastig. De motor met al zijn tierelantijntjes was nog redelijk te doen, maar wel goed dryfitten voor onderdelen te lijmen. Aansluiting canopy past niet helemaal lekker. Zit hem in het feit dat de cockpitbodem aan de achterwand gelijmd moet worden. In dit stadium is het dus al handig om in ieder geval de canopy bij de hand te hebben om de onderdelen dusdanig passend te lijmen dat de canopy wel past. De hoofdrotor is wat karig en er ontbreekt nog één en ander. De besturingsstangen voor de swash-plate. Ik vind het wel best eigenlijk. Het instrumentenpaneel is erg kaal. Geen decals voor klokjes. Ik heb een en ander opgeleukt door wat verschillende kleuren op de klokjes te smeren. De decals waren mooi dun en schoven mooi naar hun plaats. De grote roundel aan de onderzijde heb ik niet gebruikt. Deze was dusdanig groot dat deze niet paste tussen de antennes en sensoren aan de onderzijde. Daarvoor heb ik een iets kleinere uit de spare-box gebruikt. De brandstoftanks heb ik in een laat stadium pas aangebracht. Dat was niet helemaal de juiste keuze. Ik had de aandrijfas naar de staartrotor al aangebracht en een koppelstang tussen beide brandstoftanks moest hier onderdoor. Ik moest toen dat doorsnijden om ze te kunnen aanbrengen. Goed gelukt dacht ik zo.

Eigen aanpassingen waren er ook:
- gordels
- head-set (2x)
- hendels aan de bedieningsconsole
- wat stroomdraad aan de bedieningsconsole en motor
- bedieningskabels naar de staartrotor (had ook nog bedieningskabels naar de kleine zijvleugeltjes gekunt op de staartboom, maar ook dat geloofde ik wel even)
- 2 kleine stangetjes op de hoofdrotor
- ontluchtingsbuisjes op de brandstoftanks (tenminste ik neem aan dat het dat zijn)
- iets vergeten.....?

Goed, genoeg tekst voor vandaag, bereid je maar voor op wat pica's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jun, 2012 21:58 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Toppertje Rene!
Nog wel even de drijvers afstoffen voordat ie de vitrine ingaat hoor!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jun, 2012 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat hoort zo Dave, dat is de rubber-look :D :D

Drijvers waren al in een vroeg stadium klaar en hebben gedurende de bouw redelijk stofvrij opgeborgen gelegen. Na het aflakken heb ik ze licht gebrusht met wat aluminium, dus in een poging om ze op rubber te laten lijken.

Overigens zijn de drijvers het enige wat met de airbrush is gedaan. De rest is allemaal gekwast. (4 á 5 lagen rood en 3 lagen geel over rood). De hoodrotorbladen en de staartrotorbladen zijn nog wel met Vallejo mat-lak ge-airbrusht.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement