Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 jan, 2012 13:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
krimh schreef:
hmmm wat zijn rlm nr's ? is dat dit? bv




RLM staat voor ReichsLuftfahrt Ministarium. Zeg maar de Duitse Rijksluchtvaartdienst. Zij hebben voorschriften gemaakt voor het camoufleren van de Luftwaffe vliegtuigen en duiden daarbij de kleuren aan in RLM nummers. (Vergelijkbaar met bijvoorbeeld RAL nummers.)

Voor Duitse Marine vliegtuigen werd voorgeschreven om ze te camoufleren met de kleuren RLM 72, RLM 73 bovenop, en RLM 65 op de onderkant. Deze RLM nummers kan je vaak omzetten naar verfnummers van de diverse fabrikanten. Helaas heeft Revell deze kleuren niet in zijn programma zitten en willen ze dat je gaat mengen.

Kijk ook eens op de volgende site waar je een berg aan informatie zal vinden;

http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_germany.htm

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 jan, 2012 13:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
krimh schreef:
hmmm wat zijn rlm nr's ? is dat dit? bv




RLM staat voor ReichsLuftfahrt Ministerium. Zeg maar de Duitse Rijksluchtvaartdienst. Zij hebben voorschriften gemaakt voor het camoufleren van de Luftwaffe vliegtuigen en duiden daarbij de kleuren aan in RLM nummers. (Vergelijkbaar met bijvoorbeeld RAL nummers.)

Voor Duitse Marine vliegtuigen werd voorgeschreven om ze te camoufleren met de kleuren RLM 72, RLM 73 bovenop, en RLM 65 op de onderkant. Deze RLM nummers kan je vaak omzetten naar verfnummers van de diverse fabrikanten. Helaas heeft Revell deze kleuren niet in zijn programma zitten en willen ze dat je gaat mengen.

Kijk ook eens op de volgende site waar je een berg aan informatie zal vinden;

http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_germany.htm

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 jan, 2012 15:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
mmmm dat mengen is me te ingewikkeld dan moet ik druppels gaan tellen en daar heb ik echt geen zin in
het zal de kreta versie worden met de kleuren dat mijn schoonbroertjen gaat proberen sommige decals te maken

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 jan, 2012 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 jun, 2007 23:07 pm
Berichten: 263
Woonplaats: Ingelmunster, België
Wat heb jij een lieve schoonbroer!
Kwou dat ik er ook zo een had :p

_________________
Trance Is A Natural Drug That Will Heal Us All


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jan, 2012 15:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
@fjourra lol! jouw schoonbroer heeft zon papier niet ! :p

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jan, 2012 19:12 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ach, zo moeilijk is het niet om eraan te komen hoor, ik heb zelf ook zo'n vel liggen. :P
Maar ik ben blij dat je voor de Kreta uitvoering gaat, die vind ik zelf ook het mooist. :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jan, 2012 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
@juggernaut je hebt hetzelfde gedacht als ik :brouw: de brest versie is wat eentonig van kleurstelling ben nu mijn kop aan het breken hoe ik het het beste aanpak

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jan, 2012 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
sorrowman schreef:

In het geval van de hierboven geplaatste profielen is de witte band achterop de romp volgens mij de aanduiding voor het Mediterrane front


dat denk ik niet aangezien brest niet in de buurt van de middelandse zee ligt :s (ik kan verkeerd zijn ook excuses als ik mij vergis)

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jan, 2012 23:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
krimh schreef:
sorrowman schreef:

In het geval van de hierboven geplaatste profielen is de witte band achterop de romp volgens mij de aanduiding voor het Mediterrane front


dat denk ik niet aangezien brest niet in de buurt van de middelandse zee ligt :s (ik kan verkeerd zijn ook excuses als ik mij vergis)


Volgens de laatste informatie ligt Brest inderdaad niet erg bij de Middellandse Zee ;). Als ik de geschiedenis van die eenheid even snel opzoek dan zie ik wel dat Bordflieger Gruppe 196 wel eens detachementen richting Middellandse Zee heeft gestuurd ;) c.q hele Staffeln aldaar gestationeerd heeft gehad. Wie weet dat het daar wel van komt. Daarnaast is het 'maar' een profiel tekening, dus als je voor echt realistisch gaat moet je daar een beetje mee oppassen. Het kan natuurlijk net zo goed een tekening zijn waar niet voldoende research aan ten grondslag ligt of gewoon een verkeerd onderschrift bij staat.

Om maar eens wat te noemen, de Profieltekening waar je bij aangeeft dat ie voor een versie uit Brest is, zou zomaar een verkeerd onderschrift kunnen hebben. De 'K' in de '6W+CK' geeft volgens mij aan dat het een kist van de 2. Staffel is, en niet vd 5. Staffel zoals op het onderschrift staat (er hierbij even vanuit gaande dat ook deze eenheden het zelfde coderings systeem gebruikten als de rest vd Luftwaffe). En laat de 2. Staffel nou net een tijd bij ...Venetië gelegen hebben...wat dan opeens al weer heel wat meer Mediteraan is ;)

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 jan, 2012 21:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
@sorrowman dat klopt ja maar dan toch ga ik voor de kreta versie die is kleurrijker dan de brest versie ;)

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement