Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2012 17:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Zo, weer tijd voor een update. Er bleek trouwens dat bij een ander model de blanke lak ook reageerde op acrylic verf van Humbroll zelf. Raar, maar ik gebruik het spul in ieder geval nooit meer.

Schade aan de bovenkant kon redelijk eenvoudig worden bijgewerkt. De onderkant helaas niet. Door de drijvers is het model erg onhandelbaar geworden, dus wat gebeurde er... Natuurlijk viel het uit mijn handen en stuiterde op de grond. :evil: Gevolg; een afgebroken stabilo. Om te voorkomen dat het een kliko-project zou worden heb ik de onderkant maar zo gelaten.

Gisteren een begin gemaakt met de decals;

Afbeelding

Afbeelding

Begint er toch leuk uit te zien vind ik zo.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2012 17:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Leuk hè, ongewenste alchemie in de praktijk tijdens het spuiten! :lol:
Citaat:
Begint er toch leuk uit te zien vind ik zo.

Amen!
't Eind komt in zicht.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2012 19:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Biggles,

Heb je referentie m.b.t. de aluminium onderzijde? Ik was in de veronderstelling dat die ook olijfgroen was.
Enne, niet vergeten het rode rechthoekje onder de cockpitrand aan te brengen :wink: .

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2012 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Paulus, echt goede referentiefoto's van de onderkant heb ik niet kunnen vinden. Als ik het goed heb gelezen in C&K was het de norm om de bovenzijde te camoufleren. Bij de Ryan's met wielonderstel zijn er wel foto's waarop te zien is dat het onderstel gedeeltelijk en waarschijnlijk ook de onderzijde vleugels en stabilo gewoon nog in aluminiumkleur waren. Mijn Ryan is dan ook mijn interpretatie zoals ze theoretisch rondgevlogen zouden kunnen hebben. En het aluminium breekt het ook mooi een beetje. En praktisch gezien lijkt het mij ook de snelste manier om een toestel te camoufleren. (Dit model pas ik niet meer aan, maar indien iemand een goede foto heeft is het altijd welkom).

De rode decal komt er uiteraard nog op. De foto laat pas het begin zien van de decals. (Andere kant is nog kaal.)

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2012 21:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
Is heet alleen het aluminium dat is gaan cracqueleren ?? heb dat ook eens voorgehad met vallejo alu en P+, een mooi gebouwd en vrij goed gespoten model compleet naar de vaantjes

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2012 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Nee, het Kakhi is ook gaan krakkeleren, maar dat kon nog aardig verholpen worden. Goede les voor de volgende keer.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 mei, 2012 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Balen, dat gepruts met verf. Troost je, zelfs met alleen enamel kan het verkeerd gaan, zie mijn niet drogende Meteor :( . Ondanks de tegenslag staat er toch een leuk model, gelukkig zit de ergste lakschade aan de onderkant!

Succes met de laatste loodjes.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 jun, 2012 19:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
De laatste loodjes, daar gaat soms de meeste tijd inzitten. Hier een kiekje van dit moment;

Afbeelding

Afbeelding

Decals zitten er op. (Een mix van 2 Dutch Decal sets). Uitlaatjes zijn geplaatst en de anti-glare vlakken zijn geverfd. Propeller heb ik geporbeerd te voorzien van een houtmotief n voor de eerste keer toch best geslaagd. Nu alleen de propeller nog verder afwerken, blanke laklaag en als laatste de ruitjes monteren.
Einde komt in zicht. :D

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 20:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Met nog 19 dagen te gaan komt deze ook wel af , mooi werk Biggles.

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2012 11:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Wegens tijdgebrek even een schriftelijke update. De Ryan staat inmiddels in de matte lak en wacht alleen nog op de vacu form windshields. Het is voor mij de eerste keer dat ik met dat materiaal werk dus wel even spannend. Ze zijn al op maat geknipd en hoeven dus alleen nog geplaatst te worden.

Omdat ik morgen een weekje op vakantie ben, gevolgd door een weekendje weg komen de eindfoto's pas na 22 Juni. Maar hij zal op tijd af zijn! 8)

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement