Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 3:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Soviet Albatros W.4
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2011 21:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 8:45 am
Berichten: 1414
Woonplaats: Friesland
Tja,

Ook maar even meedoen, leuk toch, ik denk dat de meeste mensen deze vliegtuig niet kenden (wel het vliegtuig maar niet de uitvoering).
Ik heb een reden om het in 1:72 klein en leuk zodat ik er nog een ondergrondje bij kan brouwen.
Ik doe mee met de kit revell later in deze post even wat foto's daarvan.
Over dit ding:
Afbeelding
Albatros W.4 Red Army.

Volgens onderzoek van Andrey Aleksandrov: de Duitsers een aantal vliegtuigen van dit type(de albatros dus). bij Nahimov Bight de buurt van Sevastopol in 1918. In zijn boek "Gevleugelde Gevangenen van Rusland" er is een foto van Albatros W.4 in Sevastopol in 1919 (vaarvan ik de foto niet kan vinden), maar de kwaliteit is erg slecht en het is onmogelijk om te zien welke kleuren het vliegtuig heeft. (Is later wel ontdekt)

Lennart Andersson schrijft in het boek "Sovjet-vliegtuigen en de luchtvaart 1917-1941 'dat twee floating-type Albatrosen met getallen 663 en 674 geserveerd in de Rode Zee de luchtvaart op de Zwarte Zee. Ik kies het vliegtuig No.674. Volgens de foto's van de vliegtuigen met drie-cijferige nummers behoorde tot de vroeg-type en had de kleuren van materialen. De vorm en locatie van de sterren is hypothetisch. Vliegtuigen in Rusland werden gebruikt voor een lange tijd, dus ik probeerde te maken versleten.

De versie voor een watervliegtuig was vroeger een scout. De W.4 is een directe afstammeling van hun succesvolle D.1, waarin veel gemeenschappelijke delen met zijn land-based familielid. Ongeveer 120 van dit type werden gebouwd, die veel werkzaam zijn in de verdediging van de belangrijkste marine basis die verspreid lagen langs de kust van de Noordzee. Een klein aantal W.4s viel in de handen van de Sovjet-Rode Leger in 1918 en werden gedrukt in dienst aan de Zwarte Zee, gevestigd in Sevastopol.

Dat was dus even een kort verhaal over dit ding. (Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen)
Ik zal nog wat evergreen moeten aanschaffen voor het landing gestel.
Om zoveel mogelijk dingen te vinden over deze Albatros moet je goed zoeken onlangs heb ik wat gevonden.
Om duidelijk te kijken wat voor decals ik gebruiken moet, moet je foto even uit vergroten:
Afbeelding
Je ziet dat dit de oudere sterren zijn die altijd een rondje in het midden had.
Dat probleem heb ik op gelost maar, er is nog een om draden te spannen tussen de platen heb ik veel tips voor nodig.
-Hoe kan ik ze het best maken of kopen?
-Hoe moet ik ze paaltsen?
Mijn opties had ik:
-Hoe kan ik ze het best maken of kopen?= sprue ophitten tot een klein draad
-Hoe moet ik ze paaltsen?= secondelijm
Wat adviseren jullie mij?
Afbeelding
Dat kleine bakje moet ik ook gaan zelf maken. Dat moet luken met wat evergeen en stangetjes.
Zo nu genoeg gebabbel en dingen even over naar de kit van Revell.
Bij mij in de kit zitten veel giet naden wat nadelig kan werken maar even vijlen moet luken, en de mitrailleur van de kit is erg ongedetailleerd dus ben ik van plan daar ook een zelf van te maken. Nu de kit review.
Ik was te lui om even foto's te maken dus even wat van internet:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De decals hoeven niet op de foto daar heb ik later wel een paar voor.
Ik ga het vliegtuig wel verweren omdat ze van 1918 to 1941 in dienst zijn geweest voor de Russen.
Dit was het dan! Volgende keer meer.

Kornelis

_________________
Work in progress:
T-26 Model. 1933 | Skif 1:72
TATA Lpt 1613 TC (52/Cowl) | 1:24 – ‘Horn Please!’


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Soviet Albatros W.4
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2011 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Beste uitdaging. Niet alleen alleen drijvers toevoegen, maar ook totaal andere vleugels en radiator... Niet iets té veel uitdaging? Waarom niet meteen deze kit kopen:

Afbeelding ?

Groetjes, nIco

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Soviet Albatros W.4
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2011 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 8:45 am
Berichten: 1414
Woonplaats: Friesland
Hey Nico dat probleem met de vleugels is al bijna opgelost door andere kit zijn vleugels te gebruiken.
Maare welke kit het plaatje werkt niet.
En een beetje uitdaging is wel leuk. :twisted:

Kornelis

_________________
Work in progress:
T-26 Model. 1933 | Skif 1:72
TATA Lpt 1613 TC (52/Cowl) | 1:24 – ‘Horn Please!’


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Soviet Albatros W.4
BerichtGeplaatst: di 13 dec, 2011 0:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Isu-122 schreef:
...maar er is nog een probleem, om draden te spannen tussen de platen heb ik veel tips voor nodig.
-Hoe kan ik ze het best maken of kopen?
-Hoe moet ik ze plaatsen?
Mijn opties had ik:
-Hoe kan ik ze het best maken of kopen?= sprue ophitten tot een klein draad
-Hoe moet ik ze plaatsen?= secondelijm
Wat adviseren jullie mij?


Sprue verhitten kan uiteraard, maar je zit dan met het probleem dat niet elke draad van dezelfde dikte is. Sprue-draad is uiteraard met gewone bouwpakket-lijm ook te verlijmen.

Het beetje ervaring dat ik heb met draden is dan toch wel het visdraad-principe. Je hebt het in verschillende diktes, hou even rekening met de schaal. stel zo'n draad is in het echt 5 mm --> 5 / 72 = 0,07 mm --> je komt dan een heel eind met visdraad van 0.1 mm, maar iets dikker is er ook. Vastlijmen doe je met secondelijm.

Maar kitboy kan je hier veel meer over vertellen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Soviet Albatros W.4
BerichtGeplaatst: di 13 dec, 2011 16:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Leuk kitje kornelis maar ik vraag me af hoe je de drijvers gaat maken ??
de spandraden zijn inderdaad goed te maken van visdraad .

Groet Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Soviet Albatros W.4
BerichtGeplaatst: do 15 dec, 2011 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Voor de spandraden gebruik ik 0.06 mm vislijn. Dat heeft het voordeel dat het makkelijker strak te trekken is en scherpe bochten kan maken; verhitten is dan niet meer nodig. Om ze duidelijker zichtbaar te maken kan je het ze voor het aanbrengen lakken met Marabu lakstift (houdt goed op de kunststof). Gaatjes boren met een 0.3 mm boortje op de plek waar de spandraden (of besturingskabels) moeten komen maakt het makkelijker om ze met (dunne) secondenlijm vast te zetten. Lijm aanbrengen met een zo dun mogelijk stukje metaaldraad (bijv. uit de kern van een elektriciteitssnoer). Maar er zijn ongetwijfeld ook andere methoden.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Soviet Albatros W.4
BerichtGeplaatst: vr 16 dec, 2011 17:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 jan, 2010 0:54 am
Berichten: 332
Woonplaats: Kapellen (Antw.- België)
Isu-122,

Op de volgende link fokker E.IV heb ik eens uitvoerig beschreven hoe ik spandraden bevestig.
Tevens staat er ook het een en ander uitlegt over de te gebruiken diktes van visdraad of eventuele alternatieve.
Misschien heb je er iets aan.
Veel succes met De Albatros.

Groeten velpon man


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Soviet Albatros W.4
BerichtGeplaatst: wo 21 dec, 2011 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Ik ben benieuwd wat je hier van maakt, het is inderdaad handiger om de kit zelf te kopen dan een revell doos te verbouwen!
Vooral op deze schaal.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Soviet Albatros W.4
BerichtGeplaatst: zo 19 feb, 2012 11:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 8:45 am
Berichten: 1414
Woonplaats: Friesland
Hallo,

Ik denk dat jullie het al door hadden, het wordt niets het is een grote opgave die erg lastig is. De drijvers maken, de vleugels van de andere kit kon ik gewoon niet gebruiken want die pasten niet.
Dit wordt niets ik wens iedereen succes met hun kit en hoop dat die wel gewoon afkomt, misschien vind ik later nog wel een watervliegtuig en kan ik alsnog meedoen.

Konelis

_________________
Work in progress:
T-26 Model. 1933 | Skif 1:72
TATA Lpt 1613 TC (52/Cowl) | 1:24 – ‘Horn Please!’


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Soviet Albatros W.4
BerichtGeplaatst: zo 19 feb, 2012 11:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Isu-122 schreef:
En een beetje uitdaging is wel leuk. :twisted:

Kornelis


Niet te snel opgeven, 8) 8) 8)

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement