Ik roep iedereen dan wel op op te beginnen / door te gaan met het model maar dan moet ik zelf ook iets laten zien natuurlijk .
De stand van zaken met de Piper :
Het spuitwerk is gedaan ,het was wit op wit dus van slechte dekking geen last deze keer en dan erbij
het is ook nog eens glanslak dus een laag glansvernis is ook niet nodig .
De drijvers en het vliegtuig apart gebouwd en gespoten om overal goed bij te kunnen met de spuit.
De drijvers hebben vervolgens een grijze bovenkant gekregen en ringetjes op de afdekdoppen voor de pomp .
Elke drijver is verzwaard met 30 gram (spijkers en houtlijm ) ,dat is genoeg om het model netjes op zn
poten te laten staan ook al geeft revell 15 gram per drijver aan.
De kist zelf bouwt lekker weg zal ik maar zeggen, er zijn wel een beetje problemen geweest om de motor
met beplating goed te krijgen , en om het windscreen goed op zn plek te krijgen.
De motor rust op 2 motorsteunen waar dan vervolgens de beplating omheen gebouwd moet worden
als de motor dus niet precies goed zit past de beplating niet, na heel veel gevloek en getier
(rustig blijven ,rustig blijven , rustig blijven , denk om je hart , het is maar een model , enz. enz. )
is het toch nog goed gekomen .
Het volgende probleem deed zich voor bij het windscreen (voorruit)
het past niet echt in de opening tussen vleugel en motorkap , na heel veel bijschuren ,dryfitten en weer schuren
zit het bijna goed maar nog steeds niet echt zoals het zou moeten .
om niet de kans te lopen om met een gebroken windscreen te zitten heb ik het maar zo gelaten.
Tot zover dit feuilleton
Groet Henny