Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: TKS crew Tom 1:35
BerichtGeplaatst: wo 03 aug, 2011 12:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
hallo,
dit word mijn deelname aan de WW2 figuren GB.
Afbeelding
deze resin mennekes zaten bij een 1:35 TKS tank van Tom modellbau. tips, trucs en hits zijn welkom.
Gr,
Sander


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TKS crew Tom 1:35
BerichtGeplaatst: do 04 aug, 2011 11:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
tja, ik heb geen ervaring met resin, een keer een figuurtje, maar dat was een beetje mislukt :oops:
veel succes, maak er iets moois van :)

groet Dan


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TKS crew Tom 1:35
BerichtGeplaatst: di 23 aug, 2011 19:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
hallo, hierbij even een update:
alles met een huidskleur is gedaan, op de ogen na. volgende aan de beurt is zoals te zien is, de uitrusting.
graag opmerkingen etc. leer ik weer wat bij :D
de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en effe voor 't totaal plaatje van hoe het eruit komp te zien:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
btw die witte dingen op zn leren jas is resin schuur stof, was ik effe vergeten eraf te halen. dat zit er nomraal dus niet op. ik ga natuurlijk nog het een en ander aan die jas doen.
hopelijk nu wat meer reacties als de vorige keer,
Gr,
Sander


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TKS crew Tom 1:35
BerichtGeplaatst: di 23 aug, 2011 19:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
hey,

leuke poppetjes!
houdt er alleen wel rekening mee dat resin schuur stof (ook zo'n leuk woord voor galgje:)) slecht is voor je gezondheid, dus een goede ventilatie wel handig is! :)

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TKS crew Tom 1:35
BerichtGeplaatst: di 23 aug, 2011 19:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Nu weet ik niet hoe je verder wilt gaan, maar ik vind de schaduwen op het gezicht wel erg zwaar, dit is te zwaar. maar hoe op te lossen? Oei, dat is zelfs voor mij een uitdaging, behalve dan alles in de ovenreiniger zetten. Klinkt heel hard, maar geloof me, eens zal je er dankbaar om zijn. Nu is het vertellen dat op internet voldoende is te vinden over gezichtjesschilderen, zowel foto's als video's maar dat vind ik mezelf te gemakkelijk maken en leer je wel wat van maar niet alles.
Je moet ten eerste goed beseffen wat je aan het schilderen bent.
Basiskleur van het gezicht is hetzelfde als een gezicht op een flink afstandje, dus zeg een meter of 30. Nu weet ik niet waarmee je schildert, maar in mijn opinie is een olieverfachtig (of enamel) toch beter om te leren dan acryl.
Met acryl moet je met hele sterk verdunde verf laagje voor laagje je kleur opbouwen en dat vergt best wel wat techniek en geduld, met een enamel kan je blenden en dat is net even visueel wat duidelijker.

De schaduwen zijn veel zachter in de overgang dan jij geschilderd hebt, de donkerste plekken zijn vaak boven de ogen en de neusplooien. met enamel werk je nat in nat en met minimale verf op je penseel kan je dit dus heel mooi vloeiend voor elkaar krijgen (al is 1/35 een erg kleine schaal om ongeoefend goed te kunnen schilderen).
Wat bij jouw dus een prima methode zou kunnen zijn is het gezicht in de basiskleur zetten en als dit droog is, met een schone kwast, een paar streepjes met een schaduwkleur zetten onder de ogen,de neusplooien, onder de onderlip, langs de neus. dan even wachten en dan met een droge brede kwast van boven naar beneden strijken, niet te hard drukken, je zal dan al een vloeiender geheel krijgen. Ogen zou ik me niet te druk over maken, twee horizontale streepjes zijn voor een beginner perfect om te doen en toch een aantrekkelijk koppie te verkrijgen. Dan een heel klein beetje donkerrood bruin om de onderwangen, beetje rood met huidskleur voor de lippen en voila, je kan ermee voor de dag komen

Maar goed, dat is mijn mening

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TKS crew Tom 1:35
BerichtGeplaatst: di 23 aug, 2011 23:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
hey Bert,
ik heb zo leren schilderen door van die lord of the rings poppetjes te schilderen van gamesworkshop. misschien dat het daarom zo overdreven is, dat zijn nog kleinere hoofdjes dus moet het zeer duidelijk worden dat het een gezicht is. maar ik ga proberen het wat te nuanceren en wat beter overlopende kleren te maken. 1:35 is inderdaad wel een wat te kleine schaal om echt heel nauwkeurig een realistisch hoofdje te maken. maar met deze techniek zie je wel van een afstandje een mooi hoofdje. de foto camera ging in ieder geval uit zichzelf op gezichtsherkenning bij deze hoofdjes. (dat vond ik al een goed teken)
Gr,
Sander


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TKS crew Tom 1:35
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2011 18:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
ik ga het helaas niet halen dit figuur af te krijgen, de inspiratie is er niet echt meer, over haast gaan schilderen ziet er niet echt uit en ik heb een ander project dat ik nu interessanter vind. toch nog even een laatste gezicht update; zo ziet hij er nu uit.
Afbeelding
is dit beter of nog steeds ruk?
Gr,
Sander


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TKS crew Tom 1:35
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2011 19:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Lichter onder de ogen behalve de wallen zou al heel wat uitmaken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TKS crew Tom 1:35
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2011 9:07 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Zonde. Dit zie je de laatste tijd wel vaker gebeuren bij GB's.


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: TKS crew Tom 1:35
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2011 12:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 maart, 2011 9:50 am
Berichten: 202
Woonplaats: Den Hoorn (ZH)
ja klopt, maar het is ook wel mijn eigen schuld, ik ben er veel te laat mee begonnen.


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement