Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 9:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 25 apr, 2011 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
ik ga morgen eens even een leuk kitje zoeken.
ik heb bij de plaatselijke winkel nog wel een setje ''german officers at field briefing'' zien liggen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 apr, 2011 21:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 apr, 2009 20:25 pm
Berichten: 558
Blijft jammer dat het ww2 moet zijn... een figuur is een figuur lijkt mij... Maar ga dit wel volgen, ben benieuwd wat jullie er van brouwen...

_________________
Eh... Zijn we een beetje eigenstewijs misschien??


Projects:
Nam '68 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=27429
Iraqi freedom http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=30881
Afgerond:
P.A.R.R. 2010 deelname: The Inspector http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=160&t=27900


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 apr, 2011 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
nou ja, een figuur is een figuur, maar er zit wel veel verschil tussen bijvoorbeeld modern en WWII kleding.
neem nou de duitse uirtusting, ik zie ze nu niet meer met een stahlhelm, olijfgrijze uniformen en een Mauser K98k rondlopen.
:P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 apr, 2011 14:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 maart, 2008 8:40 am
Berichten: 192
Woonplaats: Lelystad
Zoals ik al had aangegeven ga ik voor deze:
Afbeelding
Een vignette met totaal 4 figuren, 1 gesneuvelde rus en 2 duitsers die de heuvel beklimmen en 1 duisters die geraakt wordt.
Alles wordt in acryl geschilderd, en het vignette zelf zal vooral met pigment bewerkt worden,

groetjes Manuel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 apr, 2011 16:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
ik ga meedoen met dit kitje:
Afbeelding
(ga alleen de poppetjes maken, geen dio... ga ooit een keer een dio maken met een willy jeepje en daar wil ik deze poppekes voor gebruiken)

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 apr, 2011 19:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
en mijn bijdrage is vandaag ook aangeschaft :D

dit word het :
Afbeelding

Afbeelding
foto's komen van internet

ik maak er een klein dio bij, ik zat iets te denken met een gebouw wat ze gaan binnenstormen,dat ze vlak langs een muur naar de deur sluipen. (ze lopen er wat sluiperig bij staat op de achterkant) en een opel blitz waar ze uit zijn gekomen, om deze actie te gaan doen.

ik geef die kerel met z'n MG34 wel een K98k, want ik haat het dat het altijd maar machinegeweren en pistolen worden gebruikt, terwijl dit lang niet altijd het geval was.(ik heb ergens gelezen dat 1 team bestond uit 9 man, waarvan : 1 commander met MP40, een 5-koppig K98 deel, en een koppig MG deel, met een MG, en 2 K98's )

dus, mijn bijdrage :brouw:

groet Dan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 apr, 2011 20:44 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
@militairtje, jammer dat je er geen dio bij doed, maar toch veel succes.
@Dan23, leuk kitje veel succes er mee.
dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 apr, 2011 20:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
mr. vdh... weet je wat t is.. ik wil binnenkort een diorama maken met een willy jeepje, en dat ze een patroulle aan het lopen zijn.. en ik moest toch een keertje de poppekes maken, dus dan doe ik ze maar hier :wink: ...

de dio, die komt binnenkort een keertje als ik wat meer ervaring heb met dio'tjes maken

gr.nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 apr, 2011 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2010 21:12 pm
Berichten: 782
Woonplaats: Haaksbergen (overijssel)
@ militairtje: ach, gewoon doen waneer jij het wilt! en trouwens : de groepsbouw loopt nog tot september, dus je hebt alle rijd joh :D

ik heb mijn idee al weer gewijzigd, het word geen opel blitz, maar een PAK36 (zo'n kleintje) met 4 crewmembers,
die de muur van een flatgebouw in rusland (stalingrad ofzo, moet ik nog even uitzoeken) kapot schieten, zodat de infantrie het gebouw kan bestormen. ze lopen er aan 2 kanten een beetje dekking zoekend naar binnen,

groet Dan, en succes iedereen met zijn kit voor de groepsbouw :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 apr, 2011 14:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1391
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Isu-22 en allemaal,

Leuk initatief! Kan ik stiekum mijn vignette lanceren waar ik eigenlijk veel te vroeg voor verzameld en aan gaan werken ben.
Het gaat om een vignette met Britten die infanterie moeten gaan ondersteunen die net een spoorweg willen gaan oversteken.

Eigenlijk heb ik nu eerst twee P-51's Mustangs en een Universal Carrier op de planning staan (allebei met figuren, maar ja zijn geen vignettes, we moeten streng zijn)

Zullen ook als regel stellen dat het plastic figuren en middenmarkt resin/metaal figuren (zoals Verlinden) moeten zijn om het allemaal een beetje gelijk te houden? Dus geen Warriors, Jaguar, Ultracast, Resicast, Tank en Hornet hoofden (stiekum heeft 1 van de 7 gasten een hornetkoppie, sorry, maar met de rest van de figuren worden mijn schilderkwaliteiten dus wel getest;)

Foto's volgen en natuurlijk superveel succes met jullie projecten.

Groetjes,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement