Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 mei, 2011 11:56 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Mooie update met lekker veel foto's. Dat pitje ziet er gesmeerd uit hoor Danny. Ik heb de mijne trouwens binnen, als mijn Sea Vixen af is dan begin ik er ook aan.

Grt
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 mei, 2011 1:37 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Tja, als de kit een mooie cockpit heeft kan ik helemaal los gaan (kijk maar naar het paneel van de Toryu). :mrgreen:
Bedankt voor het compliment! :brouw:
Als je de jouwe hebt kan ik je adviseren om de neuswielbak pas te monteren als de cockpit erin zit. Plak je eerst de neuswielbak erin is de kans groot dat de cockpit er niet meer in past. Verder is het niet onverstandig om goed op naadjes e.d. te letten, ik zal zo laten zien wat ik bedoel, maar eerst wil ik jullie meedelen dat ik eruit ben welke uitvoering het wordt. Het wordt optie 5, met de spiraal op de neus.
Afbeelding
Dus, ik mocht opzoek naar een kleur die ik nog niet kende: RLM 84, dus ik zoeken naar een verfmerk die deze kleur had en na een korte zoektocht vond ik de juiste kleur in de vorm van Valejo Air. Nu spuit deze verf prettig, het meurt alleen als een bunzing, maar ach, sommigen vinden dat van Tamiya verf, dus dat is puur persoonlijk natuurlijk. :P
Welnu, hoe ziet RLM 84 uit? Wel, qua kleursterkte lijkt het op RLM 76, maar dan met een groenige tint ipv een blauwe.
Ik zou zeggen see for yourself:
Afbeelding
Zoals ik eerder al zei is het met deze kit niet onverstandig om op de naadjes te letten, en met een kleur als deze zijn ze ook goed te zien.
Hou jullie vast, en wees voorbereid op de volgende foto's.
Afbeelding
Oef...
Afbeelding
Auw...
Afbeelding
Aiaiai...
Afbeelding
Ouch...
Afbeelding
Oempf...
Right...fire up the schuurpen, en let's bust some naadjes.
...dus.

Hoe dat is af gaat lopen zien jullie in de volgende update, samen met de voltooide X-4 raketten.

Tot later! 8)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 mei, 2011 9:31 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Dat wordt lekker schuren. Ik wel wat leukers verzinnen, maar als je het goed doet krijg je ook waar voor je tijd :)

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 jun, 2011 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 8:45 am
Berichten: 1414
Woonplaats: Friesland
Dit ziet er weer mooi uit Danny (stiekem had ik ook niet anders verwacht).
Ik vind deze vliegtuigen altijd wat lijken op die mig 15, ach ja wat doet het er ook toe.
De cockpit heb je al net je geverfd zeg mooi gedaan hoe doe jij die panelen zo goed?
Veel succes verder met het vliegtuigen en ga zo door.

Kornelis

_________________
Work in progress:
T-26 Model. 1933 | Skif 1:72
TATA Lpt 1613 TC (52/Cowl) | 1:24 – ‘Horn Please!’


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 jun, 2011 18:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Waarop denk je dat de Mig-15 gebaseerd is? :D
Niet alles geloven wat je leest, zeker op Wikipedia niet, maar ik heb boeken van voor het wiki-tijdperk waar de volgende quote ook al wordt geuit:
Citaat:
The Soviets did seize plans and prototypes for the Ta-183, but the majority of Focke-Wulf engineers were captured by Western armies; therefore, it could be argued that the MiG-15 design team drew some limited inspiration from the Ta-183, but there is insufficient evidence to suggest it was heavily influenced. Currently, most sources acknowledge that the MiG-15 is an original design benefiting from German research, but conceived, designed, engineered, and produced by the Soviets.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mig_15


On topic: wat is primer toch een rot-product he? Elk vautje komt meteen naar voren! Succes met vullen/schuren :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 jun, 2011 19:18 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@Kornelis, de panelen, tja, geen alcohol drinken voor je begint helpt al aardig. :lol:
De panelen geef ik als de basislaag droog is een wash van zwarte verf, en de kleine dingetjes voorzie ik van een kleurtje met een cocktailprikker.

@Plektengels, dit soort dingen zijn altijd discutabel, de Russen zeggen ook dat zij Vodka hebben uitgevonden terwijl dat echt de Polen zijn. :wink:
Het "Captured by the Russians..." deel kwam van de info die op de doos stond, verder ben ik eerder geneigd om de info aan te houden welke op www.luft46.com (hier is het bewuste artikel te lezen) te vinden is.
Trouwens, het is geen primer wat er op zit, maar bij wijze van proef, om te kijken hoe Valejo Air spuit, al de eindkleur RLM 84. :wink:
Intussen zijn de kieren al vakkundig gevuld en met de schuurpen weggewerkt, en op de tast zijn ze glad. Morgen ga ik kijken of dat ook daadwerkelijk het geval is.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jun, 2011 20:38 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Vanmiddag was ik bezig met het spuiten van de wielbakken e.d. van de Ar 240, en toen dat klaar was had ik wat RLM 02 over. Wat doe je dan? Dan pak je de Ta-183 erbij en ga je daarmee alvast aan de sproei (toch handig, aan meerdere Duitsers tegelijk werken :lol: ). De wielpoten en wieldeuren zijn intussen voorzien van RLM 02 en als de romp klaar is ga ik de wielbakken afplakken en ook die spuiten.

Ik zal vanavond wat foto's plaatsen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jun, 2011 1:19 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Wel, ik zou wat foto's plaatsen, dus bij deze.
De wielpoten van het hoofdonderstel:
Afbeelding
Hier zie je ze heel goed, in het echt niet zo, en dan heb ik het over de naadjes, deze zal ik nog met een mesje weghalen.

Afbeelding
De wieldeuren, ook in RLM 02, krijgen nog een wash om de boel wat te accentueren. De pinmarks op de wieldeuren zullen niet opvallen als de deuren gemonteerd zijn.

Tot zover.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2011 13:10 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Wel, bij deze de volgende update met de glad geschuurde naadjes.
Maar eerst heb ik hier een vierling die ik graag voor wil stellen aan jullie:
Afbeelding
Deze vier komen aan de pylons te hangen, maar ik heb nòg een Huckebein liggen, en in elke kit zit één droptank welke normaal gesproken onder de romp zou moeten. Nu wilde ik bij de tweede Huckebein aan de binnenste pylons de 2 droptanks hangen en aan de buitenste 2 X-4's. Dat zal ook wel stoer staan denk ik. 8-)

Wel, om af te sluiten heb ik hier de foto's van de bewerkte naadjes en heb ik ter voorbereiding op de spiraal de neus alvast zwart gespoten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu hoef ik nog alleen met een fijn schuurpapiertje de stofjes e.d. uit de verf te poetsen en we zijn klaar voor de bovenkant.

Tot zover.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2011 21:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 jan, 2010 0:54 am
Berichten: 332
Woonplaats: Kapellen (Antw.- België)
De naadjes zijn mooi weggewerkt Juggernaut, je ziet er niets meer van.
Wel een aparte camouflage stelling die je gekozen hebt (zou ik ook kiezen).

Groeten :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement