Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 9:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 163 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 mei, 2017 14:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Schitterend werk... net als bij een bedrijfsbezoek van Vanhool...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 mei, 2017 23:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 29 maart, 2015 19:33 pm
Berichten: 103
Woonplaats: Uitweg
Ik ben er lekker mee bezig. Sommige dingen gaan snel en andere duren wat langer. Het kost ook best veel tijd om goede foto's erbij te zoeken waar net dat ene op staat waar je mee bezig bent. Is niet erg, dat hoort erbij. Tot nu toe heb ik nog niks kant en klaar kunnen kopen en monteren. Zal wel komen doordat er weing gekken zoals ik zijn die zo'n grote bus bouwen :lol:

Ik 'lijm' styreen met MEK en ben er van de week per ongeluk achter gekomen dat je er heel goed plexiglas mee kunt lijmen. Het zit echt muurvast en het verkleurt of scheurt niet! Had dus per ongeluk styreen aan plexiglas gelijmd en kreeg het niet meer los, daarna wat proefjes gedaan en werkt erg goed. Misschien een tip voor de lezers alhier.

Tja... Van Hool...
Ik heb een paar keer contact gezocht om wat informatie los te peuteren, maar tot op heden geen reactie gehad. Best jammer eigenlijk.
Ik zou op de voorkant van de wagen dus best de bekende duitse ster i.p.v. Van Hool kunnen plakken. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 mei, 2017 8:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Mitchel schreef:
Tja... Van Hool...
Ik heb een paar keer contact gezocht om wat informatie los te peuteren, maar tot op heden geen reactie gehad. Best jammer eigenlijk.

Tja, dat is niet vreemd, dergelijke bedrijven zijn bijna altijd heel karig met (technische)informatie naar de buitenwereld toe.
Je zou misschien wel voor de concurrentie werken?? :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 mei, 2017 23:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 29 maart, 2015 19:33 pm
Berichten: 103
Woonplaats: Uitweg
Walesha, dat kan ik wel begrijpen. Een reactie was wel zo netjes geweest.
Ik wou nog iets over belgen zeggen maar gezien jouw afkomst doe ik dat maar niet, wie weet heb ik je ooit nog nodig :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jun, 2017 7:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Mitchel schreef:
Een reactie was wel zo netjes geweest.

Ja inderdaad, maar het gebeurt vaker dan je denkt, zelfs bij handelszaken... zo was ik vorig jaar op zoek naar een bepaalde plant en had aan drie tuincentra een mail daarover gestuurd. We zijn ruim een jaar verder maar een antwoord heb ik nooit gehad, van geen enkele van de drie. Van een groot bedrijf zoals Van Hool kan ik me eraan verwachten maar toch niet van een winkel?
Nu ja, het is nu eenmaal zo. :?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Laatst bijgewerkt door walesha op di 06 jun, 2017 20:57 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jun, 2017 20:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 29 maart, 2015 19:33 pm
Berichten: 103
Woonplaats: Uitweg
Daar is ie weer. Intussen ben ik de 6000 gluurders gepasseerd dus weer een soort van mijlpaal.
Afgelopen dagen ben ik bezig geweest met de ramen naast de deuren van de voorwagen en 2 verhogingen van de vloer bij de eerste deur. De ramen bij de deuren van de achterwagen liggen klaar maar er moet nog wat aan de raamstijlen aangepast worden, anders kunnen de deuren straks niet open.
Binnenkort ga ik alvast beginnen aan de stoelen. Dat worden er 47... ik was van plan om de master van styreen te maken en daar een mal mee te maken. Dat lijkt me makkelijker dan elke stoel met de hand te maken. Iemand nog tips?

Het is de bedoeling dat de deuren elektrisch bediend gaan worden. Een servo boven elke deurpartij en buiten, naast de deuren een pulsschakelaar (maak of verbreekcontact) en ook een schakelaar op de afstandsbediening. Dus met een druk op een knop de deuren open, en met dezelfde knop de deuren weer dicht. Er zal een arduino tussen moeten die bij elke druk op een knop de servo 45 graden verzet, links of rechtsom.
Is er iemand die handig is met het schrijven van een programma daarvoor?

En natuurlijk weer wat foto's van het werk.

photo 412797

photo 412796

photo 412795

photo 412794

photo 412793


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jun, 2017 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Tja, die stoelen. Ze één na één maken wordt inderdaad een hele (tijdrovende) klus maar wat had je in gedachte dan: een mal maken en gieten in resin?
Je kan misschien 3D printing overwegen, ik denk dat dit meesterwerkje die meerkost wel ten goede zal komen? :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 jun, 2017 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
Ik las dit toevallig over die stoelen, en ik dacht: 3D printen!

Als je eenmaal een goed model hebt getekend, dan is het een kwestie van aanzetten en wachten maar.
Bij shapeways kan je zo de prijs er van opvragen, volgens mij moet dat niet een wereld bedrag kosten. In ieder geval vergelijkbaar als met kosten van resin?

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 jun, 2017 22:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 29 maart, 2015 19:33 pm
Berichten: 103
Woonplaats: Uitweg
Ik had vorig jaar bedacht om een mal te maken en ze dan te gieten. Daar heb ik toen ook spullen voor laten komen.
Aan 3D printen had ik nog niet gedacht. Ik ben er even mee bezig geweest maar ik schrok wel van de prijzen, €23,- per stuk... Het zou kunnen door mijn vage schets kunnen komen. Opzich wel leuk om dit uit te proberen als de kosten flink lager uitvallen. Busje heeft al genoeg gekost volgens de directie alhier :mrgreen:
Ik zal nog verder zoeken naar een goede app om een tekening mee te maken. Van de fabrikant van de stoelen heb ik wel tekeningen met afmetingen, en genoeg foto's uiteraard. Ben benieuwd!

photo 412938


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 jun, 2017 6:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Er zijn wel mede-modelbouwers die een 3D printer bezitten. Of er op dit forum zo iemand is weet ik niet maar op de site van modelbouwen@be heb je JordiC, die heeft er eentje... misschien bij hem eens informeren? Als je zo iemand vind zal het heel wat goedkoper zijn dan bij een bedrijf.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 163 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement