Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 12:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 mei, 2011 13:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Citaat:
Middenin de balhoofdpen, zit een drukschakelaartje, als je die indrukt wordt via de draadboom de ontsteking kortgesloten, waardoor er geen bliksem meer inslaat in de verbrandingsruimte.. en 't motortje er dus de brui aan geeft..


Hoe werkt dit? Als je remt ->voorvork wordt ingedrukt->schakelaar spreekt aan zodat de motor niet blijft duwen tijdens het remmen ?
Of juist andersom? Ongeval-> glimmende kant vd fiets is niet meer boven dus de voorvering is onbelast->motor uit?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 mei, 2011 16:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
neee.. zo werkt het niet..

de schakelaar zit niet in de vorkpoot, maar in de balhoofdspen, de as waar de voorvork om draait.

Ik heb die as/bout hol uitgevoerd, en de schakelaar om het blok uit te zetten daarin gemonteerd..

't ding moet wel gewoon blijven lopen natuurlijk.. zoveel is duidelijk..
't reglement schreef voor dat de Stopschakelaar op het stuur zou zitten.. WAAR dat maakte niet uit.. dus heb ik em in de balhoofdspen gemonteerd.. :)

Citaat:
Ongeval-> glimmende kant vd fiets is niet meer boven dus de voorvering is onbelast->motor uit?

Hoe wou je dan een wheelie maken?... :lol:

@EZ.. ja.. die komt er ook aan .. binnenkort.. :) al will be revealed..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 mei, 2011 13:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 sep, 2006 17:47 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Westland
Echt goed bezig Arie , leuk om te lezen :)

Die 17 mm bing carburateurs zaten vaak op Zundapp's.
De mijne reed beter met een 17 dan met een 19mm. Die verstelbare sproeier was ook fijn als er weer eens een motorpolitie je stond op te wachten.
Klein stukkie indraaien en je Dappie liep ineens 40 km/h :lol:
Goed , je was daarna wel weer 15 km lang aan het afstellen tot hij weer normaal liep , maar scheelde toch gauw een boete van standaard 80 gulden.
Vandaar dat er gaten zaten in de "halve maantjes" die de carburateur afdekte (aan de zijkant van het frame). Dan kon je bij de sproeier komen ;)

_________________
Van die dingen ja.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 mei, 2011 10:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
waar zijn je klompen nou?WAAROM?

Afbeelding

wel weer gaaf arie!! :D

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement