Bedankt voor de complimenten!
De volgende fotoserie behoeft wederom weinig uitleg. De basis is het juiste gereedschap, waaronder hele kleine boortjes, geduld en doen.
Niet te hoge toerentallen, plastic smelt snel, zoek maar op de foto's naar het voorbeeld
...vervolg...
Dit weekend bezig geweest met de duikroeren achter. Een flink karwei alles bij elkaar, maar het resultaat is er.

De Revell kit maakt het mogelijk om de duikroeren te laten bewegen, daardoor hebben ze een asgat in de romp gegoten.

Deze moet ik deels openmaken om de duikroeren te kunnen bedienen. de spleet is ongeveer 1mm breed.

Omdat ik niet makkelijk in staat ben zo'n kleine as te vervaardigen, heb ik deze ruimte groter gemaakt met een boor 1,8mm en een naaldvijl.
Nu kan ik makkelijk een asje met schroefdraad hier in kwijt om de duikroeren te bedienen.

De kunststof assen worden vervangen voor messing.

Ook hier kies ik ervoor om met borgpennen te werken om het systeem demontabel te houden.

Even een dryfit om te kijken hoe het past.

Het past prima, het enige wat ik nog verander is de assen aan de uiteindes van de duikroeren, hier zal ik nog een verloop in de as maken zodat deze borgt in de "arm" en niet los in die kamer valt.

Dus nog een kleine detailaanpassing en dan verder met het dubbele roer.
...wordt vervolgt...