Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 10:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 jun, 2010 21:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 jul, 2009 23:12 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: hengelo OV
Neem gedestilleerd water, dit maakt geen kortsluiting. Veel brommertjes zijn luchtgekoelde hoor, jou earox is vloeistof gekoeld inderdaad. Moet je maar eens als de kappen eraf zijn de motor bekijken, leer je veel van.

_________________
project: chevy bell air 57 1/12 duobuild
aankomende projecten :T1 nieuwstaat


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jun, 2010 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 jul, 2009 23:12 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: hengelo OV
Dat vind ik dus ook het grote nadeel van een scooter, je moet alles eraf slopen als je ergens goed bij wil kunnen komen. Je moet een de cilinderkop eraf halen, dan pas kun je zien hoe klein de cilinder eigenlijk maar is. Er zit ook nog een dikke cilinderwand die hem groter laat lijken. Heb een minibikeje gesloopt met een vriend tijdje terug, dat is pas klein. Mini zuigertje met heel klein cilindertje erin. 25cc ertje was het.

Maar ff ontopic:

als je iets met watercooling wil maken zul je een bron nodig hebben voor het koelen van je vloeistof, bij brommer is dat de rijwind. de radiateur vangt de wind en koelt zo de vloeistof. Nou dat heb jij ook op schaal nodig. je moet ook iets hebben wat de vloeistof rondpompt de heletijd. een elektrisch pompje kun je heel goedkoop halen uit een oude vw. de kever had er ooit in de latere modellen eentje aan boord voor het ruitensproeiersysteem. We hebben ze op school ook. Erg lastig om dat zo compact te maken dat het op je model kan (+ gewicht).

Wat je wel zou kunnen doen is een slangetje vullen met koelvloeistof uit van die blokken voor in je koelbox en die dicht maken. Zodat je een buisje hebt die gevult is daarmee. even in de koelkast zodat hij goed afkoelt. Heb als een bandje om de motor leggen. Goed contact met de metalen housing laten maken zodat zoveel mogelijk word gekoeld. In die richting zou ik gaan denken. Dit is betaalbaar en weegt bijna niks. Zo word de motor veel koeler. helaas ontdooien ze dan ook weer als de motor opwarmt.

_________________
project: chevy bell air 57 1/12 duobuild
aankomende projecten :T1 nieuwstaat


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jun, 2010 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Inderdaad een goed idee, en zo lekker eenvoudig ook. Dat moeten we hebben :wink:

Ik had zelf al zitten denken aan een goedkoop membraan pompje dat het dan rond pompt, en een radiateur op de stootbumper voor de vooras. Jouw systeem is véél eenvoudiger, en dus beter, ik denk dat ik dat ga gebruiken :wink:

Ook nog ff off-topic over scooters he.

Ik vind het tegelijk ook een voordeel dat je moeilijk bij alle onderdelen kan, zo kunnen dieven er ook moeilijk bij. Mijn buddy zat eens dicht en de sleutel was afgebroken in het contact, die wilde dus niet meer draaien. We zijn toen anderhalf uur bezig geweest met de buddy open halen, dat wil zeggen dat inbrekers daar ook moeilijk in kunnen :wink:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jun, 2010 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Voor het repareren ben ik jammer genoeg niet technisch genoeg, aan kappen schroeven kan ik trouwens wel :lol: Maar een verbrandingsmotor is niet voor mij weggelegd. Ik hoop dat ik nog wel eens een cursus of zo kan gaan doen, lijkt me wel leuk :wink:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 20:14 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Jongens, het brommertopic is inmiddels op slot, en nu leuteren jullie hier ineens verder. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn in dit forum gedeelte (buiten het feit dat het brommertopic niet voor niets op slot is gegaan!).

Vanaf hier gaan jullie dus weer on-topic!
Het lijkt me vrij logisch dat we als mod-team niet blijven in grijpen, maar ook langzaam richting maatregelen nemen "gedwongen" worden. Laat het SVP niet zover komen :wink:


Robert (modje)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 jul, 2009 23:12 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: hengelo OV
Het brommer topic is op slot gegaan omdat er iemand (ik noem geen namen) de boel moest verzieken. Het was eigenlijk nooit onze bedoeling hier een 2e brommer topic van te maken. We zijn alleen gek van brommers en daarom zijn we een beetje offtopic gegaan hier :oops: .

We gaan verder op msn met onze discussie. Hier hebben jullie geen last meer van ons :lol: !

sleurhut 8)

_________________
project: chevy bell air 57 1/12 duobuild
aankomende projecten :T1 nieuwstaat


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 21:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
sleurhut schreef:
Het brommer topic is op slot gegaan omdat er iemand (ik noem geen namen) de boel moest verzieken. Het was eigenlijk nooit onze bedoeling hier een 2e brommer topic van te maken. We zijn alleen gek van brommers en daarom zijn we een beetje offtopic gegaan hier :oops: .

We gaan verder op msn met onze discussie. Hier hebben jullie geen last meer van ons :lol: !

sleurhut 8)


Inderdaad, daar sluit ik me geheel bij aan.

Ik voel me trouwens toch wel een beetje gedeeltelijk verantwoordelijk voor die discussie waarvoor het brommer topic op slot is gegaan. Hierbij ook mijn excuses voor mijn bijdrage aan het sluiten van het brommer topic. (Ik schijf er nog even bij dat ik vind dat het bij lange na niet totaal mijn schuld is dat dat topic dicht is gegaan)

GC

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 23:38 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Om nog even terug te komen op die koelblokken...... :mrgreen:
Had je nog interesse in die blauwe?


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 jun, 2010 7:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Juggernaut schreef:
Om nog even terug te komen op die koelblokken...... :mrgreen:
Had je nog interesse in die blauwe?


Danny


Ik ga het liefste eerst zelf wat fabrieken met waterkoeling omdat dat gewoon vet is. Als dat niet lukt komt dat hier wel eens in het topic te te staan, als dat het geval is heb ik zeker interesse :wink:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 jun, 2010 9:28 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
In navolging van Bert heb ik dus alle niet ter zake doende zaken gewist, het gaat dus of over het Tamiya raceding of over het Tamiya race ding, andere keuze zijn niet mogelijk

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement