Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 10:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 jun, 2010 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Geïnspireerd door het topic van Juggernaut heb ik besloten om mijn RC auto weer boven te halen. Het is lang niet zo'n mooi spul als van Juggernaut, en het zal zeker niet zo snel gaan, maar ik wilde het jullie toch niet onthouden.

Hoe ik begonnen ben...
Zoals jullie misschien weten ben ik een paar jaar geleden best fanatiek bezig geweest met RC auto's. Ik heb ook anderhalf jaar plezier wedstrijden gereden met vrienden en familie (nooit iets clubgebonden of zo, altijd ter recreatie). Ik zou jullie graag de auto's voorstellen die ik daarvoor heb gebruikt.

De eerste RC auto
Ik ben ooit eens begonnen met een auto van Nikko. Het zal al wel weer 5 a 6 jaar geleden zijn. Het was een Mercedes CLK AMG DTM schaal 1/14 (€90). De body van deze wagen heb ik al lang niet meer, maar het chassis nog wel ergens in stukken.

Na een tijdje met die body gereden te hebben wilde ik wat anders. Andere body's in schaal 1/14 waren nauwelijks te krijgen, dus besloot ik zelf maar wat te fabrieken van karton. Uiteindelijk werd het iets wat op een Camaro lijkt (bedenk er bij dat ik net 12 was en nog nauwelijks iets aan modelbouw had gedaan):
Afbeelding
En het voorbeeld waar naar hij is gemaakt:
Afbeelding

Oorspronkelijk was deze wagen een Kanariegele cabrio met een wit dak gemaakt van watten. Later heb ik er een blauwe T-top met verlichting van gemaakt. Deze wagen heb ik bij elkaar denk ik zo'n 2 jaar gebruikt, en dat is er goed aan te zien.

Met licht er in:
Afbeelding
Afbeelding

De 2e wagen
Na ongeveer een half jaar kocht ik een 2e auto bij, precies dezelfde alleen met Subaru body (€60):
Afbeelding

Dit is een Japanner, dus die verdween al vrij snel op de rommelhoop. In plaats van de Subaru werd een Dodge Charger Daytona in elkaar gezet, ook weer met verlichting:
Afbeelding

Het 1/1 voorbeeld:
Afbeelding

Een nieuwe body
Ongeveer anderhalf jaar na de bouw, was de eerste Camaro body aan vervanging toe. Ik besloot weer een Camaro na te bouwen omdat ik deze auto, in tegenstelling tot vele andere mensen, altijd het toppunt van automobiele schoonheid heb gevonden (tot ik ze in RC versie maakte :lol: ,die body's zijn niet zo geweldig te noemen) Deze Camaro moest een dragracer worden omdat ik ''Dragracer V3'' had gespeeld op spelle.nl (http://spelle.nl/Race/1162/Auto_Tuning_2.html) Als je daar de Camaro aanpast komt die redelijk in de buurt van dit model. Deze body was voor het eerst in 2 kleuren gespoten, weer een mijlpaal :lol:
Afbeelding

Deze body zou echter nooit gebruikt worden, daarom is deze nog in een relatief goede staat

Een aanhanger
Na een tijdje wilde ik meer, ik besloot dus achter de blauwe Camaro een aanhanger te maken om de rood/chromen Camaro op te zetten. Op zich is die aanhanger niet heel bijzonder, behalve dat het de eerste keer was dat ik iets verstevigde met saté-prikkers.
Afbeelding
Afbeelding
K'nex wielen voldeden trouwens prima bij een snelheid van max. 30km/h

Tamiya Ford F-150
Na een jaar of 2 met de kleine 1/14 auto's bezig te zijn geweest wilde ik iets groters, snellers, en dat ook nog eens op gras kon rijden. Ik besloot een Tamiya te bestellen bij Conrad.nl, waarna deze €200 verder (en dat is veel als je nog op school zit) bij mij in huis stond:
Afbeelding

Ik was (en ben) er natuurlijk heel blij mee omdat dit ding echt super goed rijd, ook off-road door de 4WD. Het enige dat het tot nu toe begeven heeft is het standaard motortje, dat is vervangen door een Carson Poison motortje (nu zou hij rond de 50km/h moeten kunnen i.p.v. 30km/h). Daarvoor had ik ook de accu al eens vervangen van een 1600mAh naar 4600mAh om wat langer te kunnen rijden, dat vond het standaard motortje niet echt leuk :twisted:

De 3e Camaro
Toen ik de Ford body beu was, heb ik wéér een Camaro gemaakt van de 3e generatie, deze had opzich niet zoveel bijzonders, behalve dan dat hij verstevigd was met saté-prikkers, dat werkt erg goed :D Deze had echter geen verlichting.

Heavy Duty
Na een tijdje besloot ik een Amerikaanse schoolbus te maken, deze werd +- 75cm lang en had werkende verlichting, knipperlichten, waarschuwingslichten,... De verflaag was echter minder geslaagd. Ik heb helaas geen foto's :(

Toen ook de bus begon te vervelen, heb ik een truck gemaakt. Dit was het resultaat:
Afbeelding
Hier hing dan nog een zelf gemaakte aanhanger van +- 2,5 meter lang achter, in combinatie met de 4600mAh accu trok het standaard Mabuchi motortje het niet :( Na ongeveer 200 meter gereden te hebben was het opgerookt. Het stonk gruwelijk :lol: Ik heb toen bij de modelbouwwinkel een nieuw motortje, en ook maar meteen een nieuw tandwiel gekocht. Het tandwiel kostte rond de €10, het motortje was afgeprijst van €15 naar €7,50.

Tegenwoordig
Ongeveer een jaar geleden heb ik het off-road rijden met familie (ik heb een oom en neefje die ook graag met RC bezig zijn) weer opgepakt. Ik heb nog steeds de Camaro niet losgelaten. Dit is de body die ik al ongeveer een jaar heb, wel weinig gebruikt omdat ik 5 dezelfde had. Ik had een nr. 61A, 61B, 61C, en 61D gemaakt, de A en B zijn total loss, de C behoorlijk beschadigd, toen ben ik deze gaan gebruiken, 61D. Er hebben ook een voor- en achterruit opgezeten, maar die ga ik vernieuwen. Ik heb namelijk bedacht om deze body op te knappen i.p.v. een nieuwe bouwen. Ik ga nu een paar foto's postten, dan zien jullie meteen het custom-made satéprikker chassis:

De body:
Afbeelding

Hier kun je het driekleurig lakwerk goed zien:
Afbeelding

Zoals jullie hier een beetje kunnen zien heeft deze wagen nr 61D
Afbeelding

Afbeelding

Er zitten eigenlijk maar 2 noemenswaardige schadepunten op, die wil ik weg werken met de andere body die ik nog over heb.
Links voor:
Afbeelding
en links achter:
Afbeelding

Het chassis met satéprikkers:
Afbeelding

De voorbumper is opgehangen met oordopjes zodat niet alles meteen afbreekt, maar een botsing toch wat wordt geabsorbeerd:
Afbeelding

Het roerstaafje is een goed trekhaak door zijn verende kracht:
Afbeelding

Tot slot
Mijn RC auto's zijn niet zo heel erg gedetailleerd, al zijn de laatste toch wel aardig gelukt voor iets van karton vind ik. binnenkort ga ik verder met de blauw/zilver/zwarte Camaro, maar dat zien jullie wel in dit topic :wink:

PS. heb ik nu het record ''langste bericht ooit niet gebroken :lol: :lol: :lol:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jun, 2010 22:13 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Citaat:
Geïnspireerd door het topic van Juggernaut heb ik besloten om mijn RC auto weer boven te halen. Het is lang niet zo'n mooi spul als van Juggernaut, en het zal zeker niet zo snel gaan, maar ik wilde het jullie toch niet onthouden.

Ik voel me oprecht vereerd! :oops: De enige auto die ik zelf echt heb gecustomised is de 350Z (de kap zelf (was oorspronkelijk een Nissan GTR), alu spoiler en velgen en het motorische deel.

Ziet er allemaal leuk uit GC, en het scheelt je ontzettend veel geld (je betaald al gauw 30 Euro voor een blanke kap, en die moet je dan nog uit de 'gietmal' knippen).
Ik vind die verlichting ook gaaf gedaan! Dat is wel anders dan dat kant en klare spul.

Als je het leuk vind om zelf kappen te maken kan je een heel end komen!

Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jun, 2010 22:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Juggernaut schreef:
Als je het leuk vind om zelf kappen te maken kan je een heel end komen!


Dat vind ik het leukste van het hele RC gebeuren, iets maken dat naderhand ook werkt :wink:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 jun, 2010 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 23:00 pm
Berichten: 631
Woonplaats: stavoren
hee

dat ziet er neit verkeerd uit.
heb vroeger oke een een camaro .
gemaak op een tamiya cassie.
de tb-01 was mijn eerste auto.
en de ramen waren van een .
ferarrie f40 of zo.
en spolier oke had ik van .
dat plastic karton gemaak.
kon echt ales hebben kon toen .
niet altebest rijden ging oke zo snel en geen .grip.
botste heel vel en bleef maar heel.
later was het een pickup met de voorkan van een camaro.
zag er niet uit was zwart met wat rood op de voorkant.
wat flamen moesten voorstelen.
maar heb die tb-01 weggedaan moest .
van men ouder wat mocht ander geen nitro auto..
maar dat ding ben ik nu aan verkopen .
wat wil een benzine.


groeten wout

_________________
revell voor de professionals
tamiya voor de amateurs


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 jun, 2010 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
@ canada chevrolet

Ik mag ook geen Rc auto met verbrandingsmotor, helaas :( Anders had ik een benzine gekocht schaal 1/8 of zo, maar mijn ouders vinden het te veel stinken. Gelukkig heb ik dan wel weer een brommer gekregen om een beetje te compenseren :lol:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 jun, 2010 6:27 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
General Custom schreef:
@ canada chevrolet

Ik mag ook geen Rc auto met verbrandingsmotor, helaas :( Anders had ik een benzine gekocht schaal 1/8 of zo, maar mijn ouders vinden het te veel stinken. Gelukkig heb ik dan wel weer een brommer gekregen om een beetje te compenseren :lol:


Da's logisch, geen 'stinkend' bezineauto'tje (geen Nitro neem ik aan), maar wel een 'stinkende' (voor de vergelijking) brommer...logisch...
Niet negatief bedoeld tegenover jou hoor! :wink: Jij kan er weinig aan veranderen, maar ik vind het een vreemde afweging van je ouders...

Enne...als je benzine wilt kom je toch meer in de buurt van 1/5 (die Trophy 4.6 is al 1/8 :wink: ):
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?p ... 51&lang=en


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 jun, 2010 7:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Juggernaut schreef:
General Custom schreef:
@ canada chevrolet

Ik mag ook geen Rc auto met verbrandingsmotor, helaas :( Anders had ik een benzine gekocht schaal 1/8 of zo, maar mijn ouders vinden het te veel stinken. Gelukkig heb ik dan wel weer een brommer gekregen om een beetje te compenseren :lol:


Da's logisch, geen 'stinkend' bezineauto'tje (geen Nitro neem ik aan), maar wel een 'stinkende' (voor de vergelijking) brommer...logisch...


Ik vind het zelf ook niet helemaal eerlijk, maar ik begrijp het van de andere kant dan weer wel. Een brommer zet je in de garage, terwijl je een RC auto binnen in huis zet. Ten minste ik zou een RC auto in elk geval wel binnen zetten en niet in de garage. Ik heb ook eens een poging gedaan om mijn brommer binnen in de huiskamer te zetten, dat ging perfect :!: Tot mijn moeder thuis kwam, dus nu kan ik het wel een tijdje vergeten om nog iets met verbrandingsmotor in huis te zetten :(

Nu zeg ik dat wel of dat het heel erg klinkt, maar geld heb ik trouwens ook nog een tijdje niet om een benzine auto te kopen :oops: Die brommer kost me bakken met geld, ook al betalen pa en ma benzine en reparaties. Daarbij ben ik nog aan het sparen voor een auto waar niet veel van terecht komt (ik wil in elk geval een sedan of coupé of zo, absoluut geen hatchback) dus dat kost allemaal veel geld. Die benzine RC auto zal dus wel een idee blijven voor ''later nog eens'' :lol:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jun, 2010 17:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 23:00 pm
Berichten: 631
Woonplaats: stavoren
hee het is een nitro :cry:

heb nu een hpi rs4
en die staat in de garage
mag hem wel in de woonkame maar
lekte een beetje en was altijd smirig dus maar een hoekje leeg gegooi en er een mandje opgehongen en
daar staat die dan maar wil nu eeen fg marder benzine is wat goekoper
en bevalt met hoop ik wel wat nitro :oops: helemaal niks
heb er echt genoeg van naar 1 jaar er an gesluitelt te heben
en heb hem al gedeeltelijk verkocht
maar ga mischien oke een camaro body spuiten van een buurman
die heeft zoon nikko auto is al een oldtimer en wil hij laten
lijken op zen 1/1 kamaro de schaal is vlogen mij
1/18 echt een vet ding

groeten wout

_________________
revell voor de professionals
tamiya voor de amateurs


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jun, 2010 18:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
canada chevrolet schreef:

maar ga mischien oke een camaro body spuiten van een buurman
die heeft zoon nikko auto is al een oldtimer en wil hij laten
lijken op zen 1/1 kamaro de schaal is vlogen mij
1/18 echt een vet ding

groeten wout


Misschien kun je dan eens foto's maken voor op het forum. Ik ben in elk geval erg benieuwd :D

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jun, 2010 14:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
leuk!!

ik moet ook nog ergens zo'n Nikko auto hebben een rode..
ik ga ooit op zoek, nog een week of 2 :)

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement