Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 14:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 26 feb, 2010 17:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 17:00 pm
Berichten: 12
Ik heb zelf een plannetje gemaakt voor een speedbootje te maken, word een plan op lange termijn maar wou aan jullie de tekening al is laten zien om te zien wat jullie ervan vinden en of het plan kan kloppen. De boot zou een 60 cm lang worden en een 22 cm breed. Het word ook volledig in hout gebouwd.
Ik heb ook al wat ervaring maar dan op iets grotere schaal want ik heb voor mijn eindwerk samen met mijn klas een boot op zonne-energie gebouwd en deelgenomen aan de frisian solar challenge :)

groetjes

http://rapidshare.com/files/356190527/boot.jpg.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 feb, 2010 18:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 16 jun, 2008 20:35 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Lemmer
onder water rechte lijnen gebruiken. Ronde vormen zullen niet gaan planeren, en dat platte stukje ziet er klein uit, dan krijg je een vrij instabiele boot van als die al gaat planeren.
Je kan de spiegen ook beter wat groter houden, dan krijg je meer oppervlak, dus weer eerder planeren. Waterlijnen van moderne speedboten worden meestal niet minder breed na hun breedste punt.
De meeste speedboten hebben een V-vorm, tussen de 20 en 25 graden. Hoe minder groot de hoek, hoe sneller, maar instabieler. hoe groter de hoek, hoe langsamer, maar stabieler. als je in golven gaat varen(is het al vrij snel met modelbouw) kun je de hoek dus beter groter houden.

Zij- aanzicht ziet er leuk uit!, wellicht kun je het dek voorin nog iets meer bolling geven (voorkomt ook een beetje het achter over slaan, bij hard varen :)

_________________
Johannes.
tupolev G5, bezig met de plug.
Mahu M880, huid schuren en plamuren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 maart, 2010 12:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 17:00 pm
Berichten: 12
Bedankt voor de info, zal vanavond is aan de slag gaan om het ontwerp wat te veranderen :).
De tekeingen volgen wel :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2010 19:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 17:00 pm
Berichten: 12
http://rapidshare.com/files/357956105/N ... 2.png.html

Zo ziet het er nu uit...
kga het bootje eerst is in 3d tekenen om te zien of het goed is.
tips zijn altijd welkom :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2010 20:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 jun, 2009 20:16 pm
Berichten: 56
kun je de foto;s ook gewoon posten in plaats van een link!

topics genoeg hierover

_________________
Op de helling HrMs Tydeman / MV Plancius


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2010 22:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 17:00 pm
Berichten: 12
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voila dit is het 3D model ervan. alleen het inkleuren met sketchup krijg ik niet voor elkaar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 maart, 2010 21:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 21 okt, 2009 12:09 pm
Berichten: 55
Woonplaats: Woudenberg
Het inkleuren zal op veel vlakken ook niet lukken doordat ze niet goed aansluiten, dan denkt sketchup dat het losse lijnen zijn en zal daarom er geen vlak van maken (grijze vlakken foto 2 +3). Ook gebogen lijnen ziet hij meestal als losse lijnen doordat ze moeilijk aansluitbaar kunnen worden gemaakt.
Als je de oppervlakte goed sluitend maakt (vooral in de hoeken) kun je ze wel inkleuren door op de verfpot te klikken. (in het midden van de werkbalk)Dan krijg je een pop-up scherm waar je alles in kan stellen zoals kleur, materiaal, doorzichtigheid. zo werkt het in sketchup 6. Ik weet niet welke jij heb en of het ook werkt?

Het is een leuk model, succes met bouwen.

groeten MArk

_________________
Doe wat je niet laten kan, leer wat je niet doen kan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 maart, 2010 16:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 17:00 pm
Berichten: 12
Bedankt voor de reactie, ik zal mij er nog is mee bezig gaan houden om de 3D versie mooi te krijgen :)

Momenteel ben ik rustig bezig met de spanten af te werken, hiermee bedoel ik ze tekenen met alle overtollige materiaal eruit.

Ook ben ik op zoek op het internet naar oplossingen op al men vragen :p

Ik wou eens vragen of er iemand een schema heeft van de electronica, hoe alles met elkaar in verbinding moet staan en waar de zekeringen enzo moeten komen. het word een simpele besturing, dus geen lampen en geluiden enzo, enkel het varen op zich, dus ontvanger, motor, servo, snelheidsregelaar, batterijpack....

groetjes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 maart, 2010 13:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Aangezien het hier gaat om een RC-model, zal ik je topic verplaatsen naar het RC-deel.

gr,
Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 maart, 2010 16:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 17:00 pm
Berichten: 12
Het bootje word 11 cm hoog aan de grootste spant. en 7 aan de spiegel, is dit genoeg om goed te kunnen varen?

Groetjes Stijn


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement