Rossy, je hebt helemaal gelijk, als je een motor in gaat lopen moet dat zo rijk mogelijk, dat weet ik en dat heb ik ook gedaan.
En dan inderdaad beetje bij beetje armer zetten.
Na de eerste 2 tankjes op z'n rijkst leeg gemaakt te hebben merk je vanzelf dat 'ie afslaat omdat 'ie dan te rijk staat.
Ik draai met stappen van 1/8ste slag (45 graden) dan aan de stelschroef en na elke 1/8ste slag kijk ik of hij blijft lopen (doet 'ie ook wel) en dan maak ik weer een aantal tanks leeg totdat hij weer afslaat omdat hij te rijk staat.
Dit herhaal ik zovaak als nodig is, en let ook op de hoeveelheid rook er uit de uitlaat komt (te veel is te rijk, te weinig is te arm).
Zo heb ik het zowel bij de eerste motor van de RS4 (die prima liep, tot het veertje van de trekstart roet in het eten gooide)als de Trophy 4.6 gedaan (die ontzettend fel reageerd, dus dat zit wel goed.
), en zo ben ik nog bezig met de tweede motor van de RS4 (moet ik alleen een andere schroef voor het koppelingshuis voor hebben, omdat die dol begint te worden (de kop))
Dus Rossy, ik waardeer je tips, ik merk dat je er verstand van hebt!
Danny