Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 8:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 jan, 2010 20:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 19:07 pm
Berichten: 270
Woonplaats: voorhout
@ Danny,
Deze as gebruik ik al jaren, omdat ik in de veronderstelling was dat dit de kleinste maat was die gewoon in de handel verkrijgbaar is.

Na jou reactie ben ik wel even gaan speuren en ik zag dat er ook een 68 mm versie is van deze as. Dat zou wel een uitkomst zijn voor toekomstige modellen, scheelt heel wat draaiwerk. Dus daarvoor in ieder geval bedankt :-).

Alleen de 3 mm versie kan ik zo even niet vinden, heb je misschien een typenummer?

Heb vandaag de servo even voor proef geplaatst maar hij zou wel eens te hoog kunnen zijn voor dit scheepje.

Dus ik denk dat ik wel even verder ga kijken op de site van hobbyking, kan ik meteen even kijken naar een leuke lipo (heb al goeie ervaringen met dat bedrijf).

@josse,
Zeker dit model moet wel geschikt worden voor het ''grote'' water zoals al mijn andere modellen. Uiteraard wordt er alleen gevaren als het weer het toelaat.

Bij voorkeur dus windstil, ''golven'' van 5 tot 10 cm is toch wel de limiet voor mijn andere scheepjes. Die limiet zal hier wel wat lager liggen.

Heb nog geen foto's van de drijftest, morgen ga ik weer varen dus voorlopig even geen bouwen. De volgende drijftest zal zijn wanneer de as en het roer er in zit. Hier zal ik dan wel even een plaatje van schieten.

Gr robin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 jan, 2010 21:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hoi Robin,

Overleven die slepers golven van 5 tot 10cm?
En dan met name als de golven schuin van voren of zelfs dwars inkomen?
Of heb je ze voorzien van de nodige middelen om ze goed waterdicht te krijgen?
Golven van 10cm komen al tot de verschansing van de Smit Rotterdam in schaal 1:75, dus die steken al uit boven de verschansing van de 1:200 versies.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2010 22:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 sep, 2007 16:02 pm
Berichten: 274
Woonplaats: Alblasserdam
Zet hem op Robin maak er iets leuk en unieks !van Ga dit draadje zeker volgen.

_________________
Mvg Pjotr

Huidig Project : Yacht America


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2010 11:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 19:07 pm
Berichten: 270
Woonplaats: voorhout
Korte update van de huidige situatie, en enkele reacties:

Op dit moment staat het project in de wacht omdat de schroefas nog in bestelling heb staan. Mijn vertrouwde modelbouwzaakje had me al gewaarschuwd dat het ongeveer 4 tot 4 weken ging duren..

@Josse,
Heb aardig wat angstige momenten beleefd met grote golven voor kleine scheepjes. Het betrof hier echter wel golven afkomstig van voorbij varende plezierbootjes(voordeel is dat hele lange golven zijn in verhouding tot deze modellen).

Bij windsnelheden waarbij dit soort formaat golven ontstaan ga ik niet meer varen, bij windstil zijn ze al onstabiel laat staan met een zuchtje erbij ;-).

@Danny,
Dat klopt helemaal, dit is waar de meeste mensen meestal vanuit gaan. Maar op deze schaal heb ik meer belangstelling voor de buitenmaat, dit in verband met inbouwen en de schaalverhouding met deze kleintjes.

@Pjotr,
Bedankt voor de inspiratie van jou model, en ik ga zeker proberen er wat van te maken ;-).

Gr robin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement