Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 17:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 aug, 2009 22:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Even een flinke update:
Afbeelding
Eerst eens wat aan de electra geknutseld.
Afbeelding
Ook gelijk de verlichting voor de lessenaars geplaatst.
Afbeelding
Hier ging ik de fout in, dacht, nou die lampjes zijn nauwelijks gebruikt, daar hoef ik de komende paar jaar niet bij.
Helaas hadden de lampjes over de draden daar een andere mening over, na een seconde branden zijn ze er alle 2 mee gestopt.
Dan maar een gat aan de onderkant maken om er bij te kunnen.
Afbeelding
Hier is ook de eerste schoorsteen in aanbouw.
Afbeelding
De bedoeling met deze draad is de functie's in de mast te voeden.
De min-draad gaat door de andere schoorsteen.
Afbeelding
Hier is de verschansing op de boeg geplaatst.
Afbeelding
En hier de brug in de huidige vorm.

En dan nog de hele RC-vloot bij elkaar aangemeerd.
Afbeelding
Het grootste deel van de bemanningen was van boord, en de bemanning die nog aanwezig was hielt alles in de gaten.
Zo moest de walstroom die ervoor zorgde dat alle 3 modellen stroom konden terwijl er maar 1 een accu aan boord heeft (heb maar 1 6V accu, en de Well Enhancer heeft voor transport op de bolderkar in het donker al een stroomdraad gekregen om het achterlicht op aan te sluiten).
Ook de moest de heli goed in de gaten gehouden.
Afbeelding
Toen ging het licht uit en de diafragma omhoog waardoor de mooie sterretjes ontstaan, en er een mooie sfeervolle plaat ontstaat, lang leve het statief, die heeft zich inmiddels al dubbel en dwars terugbetaalt.
Afbeelding
Ja, echt alle schepen hadden hun verlichting aan.
Afbeelding
Als je de sluiter 1 minuut de tijd geeft krijg je dit.
Het was toch donker? :lol: :lol:
Afbeelding
Echt overal bemanning die de boel in gaten houd.
Er was een machinist bezig met het controleren van de enorme aansluitingen van de walstroom.
Afbeelding
De brug van de Smit Rotterdam.
Afbeelding
En de kade heeft ook de nodige verlichting.

Morgen hoogst waarschijnlijk geen update, dan ga ik namelijk wat dingen opleuken voor de Brouwersdag, en wat dat inhoud hou ik lekker geheim.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 dec, 2009 13:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Momenteel ben ik weer wat verder aan het werken, en eigenlijk wil gaan beginnen met het uitlijnen van de motoren en schroefassen.
Het probleem is alleen dat de bouwbeschrijving hier werkelijk niets over zegt.
Gelukkig heb ik tekeningen van het echte schip, maar als ik die ga gebruiken loop ik tegen een zeer groot probleem aan.
Het achterdek zit namelijk boven de plaats waar de roerkoningen horen te zitten, en zijn dus compleet onbereikbaar.
Billing Boats heeft wel een luik in de beschrijving meegenomen, maar die zit te ver naar voren.
Het resultaat is dus dat de roeren een stuk naar voren geplaatst moeten worden, en daarmee ook gelijk de straalbuizen en schroeven.

Is er al iemand anders tegen dit probleem aan gelopen?
Dit vindt ik namelijk toch een behoorlijk grote fout, dus het verbaast mij dat dit er ooit zo in is gekomen.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 dec, 2009 14:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 03 jun, 2008 12:56 pm
Berichten: 36
Woonplaats: Schoonhoven
Hmm, jups, is een bekent probleem. Ik weet van vroeger dat ik ook vaker dat probleem had, onder andere bij de Smit Rotterdam.

Ze gaan er van uit namelijk dat mensen hun roer vastzetten voor het dek erop komt, want het roer instellen kan je namelijk op de servo doen.

Ik hoop voor je dat je dek nog niet vast zit (maar de foto's zeggen wat anders) als wel zie ik zo snel twee mogelijke oplossingen:

in het achterluik met een stenlie mes een extra luik inschneiden, maar let op dat je dan erg dicht in de buurt van de rand komt.

Tweede mogelijkheid, maar niet makkelijk (heb het namelijk ook een keer zo moeten doen) van de buitenkant op de goede plek gaatje boren voor de messingbuis van het roer. Buisje van buiten inschuiven en van binnen met een flinke dot lijm naar keuze vastzetten. Roer inschuiven en dan met heel veel geduld en een pincet het geheel vastzetten, hierbij rekening ermee houden dat de verlenging voor naar de servo al op de arm zit voor je hem vast gaat zetten.

Als je dit geheel doet voor je straalbuis erop zit kan je namelijk je roer draaien in plaats van de boutjes.

hoop dat je er iets aan hebt.

MvG Gerard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 dec, 2009 14:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hoi Gerard,

Bedankt voor de tips.

Ik hou het op een ver naar voren geplaatste roeren en schroeven.
Mijn dek zit inderdaad al vast gelijmd, dat was al zo toen ik haar kreeg.

Het roer plaatsen voor het dek plaatsen gaat niet, de huid gaat er namelijk pas na het dek op, en dan heeft het roer niets om aan vast gezet te worden.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 dec, 2009 15:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Dat er dan helemaal niets aan gedaan wordt.
Mij lijkt toch dat ze een goed product willen leveren, dan zullen ze dit probleem toch echt op moeten lossen.
De bouwbeschrijvingen zijn ook al niet bepaald simpel, ik vraag me af of een beginnende bouwer wel enige model van BB kan bouwen.
Een hoop verbeterpunten daar in Denemarken.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 dec, 2009 16:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 03 jun, 2008 12:56 pm
Berichten: 36
Woonplaats: Schoonhoven
Inderdaad Danny,

BB zijn over het algemeen geen beginner boten, maar zeker niet de moeilijkste.

De achterkant word zo uitgevoerd bij BB en ook andere bouwers omdat ze ver naar achteren een luik plaatsten een berg nadelen heeft, zoals verlies van stevigheid, grotere kans op water in de boots etc.

Ik ben bang dat dit een zwaar geval is van fouten van anderen overnemen, de roeren vastzetten is een van de eerste dingen in een romp die ik normaal doe, gezien de genoemde problemen.

mvg Gerard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 dec, 2009 16:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Het is zeker waar dat het erg lastig is.
Ik ben hoe dan ook van mening dat je nooit blindelings de bouwbeschrijving moet volgen, maar altijd vooruit moet blijven kijken.

Een luik achter de plaats waar die nu zit of op de huidige plaats maakt voor water weinig uit, het water stroomt er op beide plaatsen net zo makkelijk naar binnen.
Zelf ga ik daar nog eens een mooie oplossing voor verzinnen.
Voor de servo is het wel een hele mooie plaats, die heeft er genoeg ruimte om te staan.

Even wat nieuws, ben net terug uit de stad, en heb gelijk maar even wat materiaal voor de schroefassen gehaald.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 dec, 2009 21:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 nov, 2009 18:54 pm
Berichten: 52
Danny van Dijk schreef:
Wijsheid komt met de jaren en ervaring met duikboten. Je kunt het luikje dichtmaken zoals ik m'n duikboot dichtmaak (je hebt 'm vaak genoeg gezien ondertussen). Voor degenen die niet bekend zijn met duikboten. Onder het sierdek komt verdiept een stukje plexieglas te liggen op een steunrand. Tussen die rand en plexieglas zit een stukje rubber. Het geheel wordt netjes dichtgehouden dmv schroeven. Het sierdek ligt erboven en wordt met kunststof clips vast gehouden (in dit geval). Ik wou dat ik toen dit wist.

Danny


Zou je hier foto's van kunnen plaatsen? Of staan er ergens op het forum al foto's hiervan?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 dec, 2009 21:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 03 maart, 2009 22:30 pm
Berichten: 5
Woonplaats: zutphen
Tweety777 schreef:
Momenteel ben ik weer wat verder aan het werken, en eigenlijk wil gaan beginnen met het uitlijnen van de motoren en schroefassen.
Het probleem is alleen dat de bouwbeschrijving hier werkelijk niets over zegt.
Gelukkig heb ik tekeningen van het echte schip, maar als ik die ga gebruiken loop ik tegen een zeer groot probleem aan.
Het achterdek zit namelijk boven de plaats waar de roerkoningen horen te zitten, en zijn dus compleet onbereikbaar.
Billing Boats heeft wel een luik in de beschrijving meegenomen, maar die zit te ver naar voren.
Het resultaat is dus dat de roeren een stuk naar voren geplaatst moeten worden, en daarmee ook gelijk de straalbuizen en schroeven.

Is er al iemand anders tegen dit probleem aan gelopen?
Dit vindt ik namelijk toch een behoorlijk grote fout, dus het verbaast mij dat dit er ooit zo in is gekomen.

Groetjes Josse


ik heb in het begin het luik naar achteren geplaatst nu heb ik geen probleem om de roeren te plaatsen de assen heb ik er al inzitten .

nog wel een opmerking voor je verlichting die je nu via je schoorsteen laat lopen ,
die kan je ook via de mast laten lopen die tussen de schoorstenen zit.

wel een mooi idee met al die verlichting zo slim was ik niet doe het zonder.
ik heb wel de messing set met assen bolders enz.
die plaats ik wel maar zonder verlichting erin

_________________
brouwer van de rotterdam


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 dec, 2009 23:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Zit er nog een mast tussen de schoorstenen in dan?
Dat wist ik namelijk niet.
Misschien een idee voor een extra verlichtingsgroep.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement