Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 14:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 08 nov, 2008 1:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Ik vroeg me eigelijk af, hebben jullie RC vliegtuigen of helicopters? Ik wil eigelijk wel een helicopter kopen voor rond de 80-90 euro.. Is dat genoeg om een goede te kopen of zal dat nog veel meer moeten worden?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 nov, 2008 8:24 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Bij ons op de club zit iemand die aan RC-vliegen doet met heli's en ik heb wel al wat gehoord van hem dus. Als je zinnens bent op zo'n kit te kopen die voorafgesteld is en vliegklaar is e.d., doe het dan NIET. Dat schijnt echt z'n geld niet waard te zijn.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 nov, 2008 11:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Okay, maar even wat anders. Ik zie nu dit: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=226613 Uhhh.. 1 meter 50 breed inc. moter voor 100 euro?! Kan dit of is dit gewoon zo ding wat na 2 landingen in 3 stukken ligt?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov, 2008 14:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep, 2008 19:17 pm
Berichten: 393
Woonplaats: hardenberg
dat is een heel mooi vliegtuig, vriend van me heeft die ook, maar je moet goed opletten dat je de RTF (ready to fly) versie koopt, en niet deze ARTF...., want hier word de motor en de afstandbediening aanbevolen, maar zit er niet bij, zoals op de plaatjes wel doodleuk word laten zien.

de RTF versie is een stuk duurder, maar wel compleet: http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTE0NDYyMjUxMA==?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&shop=NL2&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&product_show_id=226613&gvlon=&p_init_ipc=X&p_page_to_display=fromoutside&~cookies=1&scrwidth=1280

als je deze link vergelijkt met de vorige, zie je in de details lijst wel dat hier de motor niet optioneel is, maar er gewoon in zit, en dat er onderaan bij extra benodigde onderdelen, alleen nog maar de startbox zit, en niet motoren, gloeipluggen, bougie's en dergelijke.

ik hoop dat je hier wat aan hebt. mocht je denken, ik wil zo'n ding electrisch aangedreven, dat raad ik zeer af, is bij mij niet echt goed gegaan

_________________
_______________________________________
Henri

Vliegen is een irritante onderbreking van het onderhoud.

huidige projecten:
F-16 J-055 1:48:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=23376


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov, 2008 15:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Pff, 249.99 of 300 euro. Dat word me toch echt veelste veel.. Is er nog een andere optie? :shock:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov, 2008 15:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
JoeyLeppers schreef:
Is er nog een andere optie? :shock:

Ja hoor

Als je echt aan het RC-vliegen wilt ben je toch al gauw 200 euro kwijt hoor, denk daaraan. Ik wil het zelf ook nog wel eens gaan doen maar voorlopig heb ik de ruimte niet om zo'n ding kwijt te kunnen en het geld heb ik er ook nog niet voor over. Tot die tijd vermaak ik me wel met bovenstaand helikoptertje :wink: (serieus, het is echt een grappig dingetje en koop je voor 30,- in de gemiddelde speelgoedwinkel)
Je stopt niet met spelen omdat je te oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov, 2008 16:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Die heb ik al gehad, maar dan de insecten versie. Die was binnen een paar dagen al kapot en heb ik toen teruggebracht.. Maar dat was dan wel deze:

Afbeelding

Die ander lijkt me wel een stukje sterker..

BTW. http://www.silverlitshoponline.nl/produ ... lit/20184/ how about dat? Om 't een beetje te leren?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov, 2008 19:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep, 2008 19:17 pm
Berichten: 393
Woonplaats: hardenberg
zijn ook goeie, omdat mijn eerste ervaring met een 1 bij 1 meter electro piper cub waren mislukt, heb ik beide gekocht: een picooz en een x-twin van silverlit, ze zijn allebei best leuk, en na wat aanpassingen is de picooz nog te besturen ook nog. die kan je trouwens rustig met de rotor tegen het plafond laten komen en dan laten neerstorten, gebeurt niks mee, omdat dat ding maar 10 gram weegt ofzo :P
Afbeelding
hier zie je m in mijn hand, die is dus echt niet groot

_________________
_______________________________________
Henri

Vliegen is een irritante onderbreking van het onderhoud.

huidige projecten:
F-16 J-055 1:48:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=23376


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov, 2008 19:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
heh, ja die is best leuk.. Lijkt me steviger dan me insecto geval.. Wat voor aanpassingen heb je er dan aan gedaan? En welke Xtwin heb je?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov, 2008 21:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep, 2008 19:17 pm
Berichten: 393
Woonplaats: hardenberg
je kan op de neus een paperclip zien, die is vastgelijmd aan een punaise, met gewone revell lijm. dit is om de heli vooruit te laten gaan, anders blijft ie op 1 plek hangen. en bij de staart, de vin die naar beneden hangt vergroot met een stuk plakband, voor meer stabiliteit.
mijn x-twin is de 'orginele', de eerste die er was, 2 motoren, hoogdekkertje, de naam weet ik niet.

_________________
_______________________________________
Henri

Vliegen is een irritante onderbreking van het onderhoud.

huidige projecten:
F-16 J-055 1:48:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=23376


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement