Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 15:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov, 2008 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Okay, ik zal er is over denken. Bedankt voor de tips!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 nov, 2008 23:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 06 feb, 2007 0:08 am
Berichten: 521
Woonplaats: Den Haag
Hallo Joey,

Ja die kleintjes zijn echt leuk heb hier de Airwolf versie thuis kinderen worden gek van pappa als die ze achterna zit :wink:

Afbeelding

mvgr Stephan

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 nov, 2008 16:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 nov, 2008 16:21 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Benschop
hallo, ik heb wel ervaring met RC vliegen.

ik heb zelf 2 helikopters en 3 vliegtuigen

1 helicopter op benzine de ander electro.

en 2 vliegtuigen op benzine en de andere elektro.

BTW als je wil beginnen met RC vliegen zal ik als ik jou was de Picooz nemen van Silverlit. een klein helicotertje om mee te oefenen. (ik ben daarmee ook begonnen om te kijken hoe het is)

máár een helikopter is in het algemeen wel moeilijker en duurder (onderhoud en aankoop). als ik jou was zal ik in het begin een simpel vliegtuig nemen (desnoods van tempex, als hij maar vliegt :P)

:brouw:

_________________
Bezoek ook is mijn blog over autisme [url=http://adriaanlive.nl]adriaanlive.nl[/url] of like de [url=https://www.facebook.com/adriaanlive]facebookpagina[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 dec, 2008 9:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 nov, 2008 8:44 am
Berichten: 8
Woonplaats: Spijkenisse
Zomaar beginnen met RC vliegen is niet niks hoor.
Vliegtuigen heb ik een paar keer met zweefkistjes gevlogen, is echt wel moeilijk voor je zoiets onder de knie hebt.

Met helicopters had ik net iets meer succes en meer de ruimte voor.
Ben zelf begonnen met een piccolo V2.
Ding vloog strak als het kweetniet wat.
Maar dat komt ook dat ik kon terugvallen op een aantal personen met jaren lange (lees ongeveer 30 jaar ;) ) ervaring.
Alleen kan ik het je niet echt aanraden om zo maar alleen te gaan vliegen.

Zo'n PiccoZ is echt voor de fun, maar heeft eigenlijk helemaal niks met echt leren vliegen te maken (eigenlijk net els elke coaxiaal).

Maar dit is mijn bescheiden mening hoor ;)
Ben zelf van Piccolo V2 naar Zoom400 (plastic kop) naar Zoom400 gegaan (vol Alu).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 dec, 2008 11:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 nov, 2008 22:06 pm
Berichten: 8
Hoi Joeyy,

Leuk dat je wilt RC-vliegen, ik doe dit sinds +- 3 jaar met een T-Rex 450 heli.

Het is lastig om een goed beginners model uit te zoeken, want er is veel te koop. Een picoz is leuk speelgoed maar de vliegervaring die je ermee leert is eigenlijk nutteloos, omdat alleen maar het stijgen/dalen en de rudder kan worden bestuurd.

Als beginnende vlieger is de E-sky Lama (V3 of v4) een goede optie. Deze vallen zelfs precies in het budget wat je er voor over hebt (80-90 euro). Het is een Ready-to-fly set, inclusief zender.
Ik heb zelf eens met een Lama van een clublid gevlogen, hij is zo stabiel dat je alle knoppen kunt loslaten.
Op diverse rc-forums wordt dit model ook aangeraden om te leren vliegen.

De zender van de Lama kan met de PC verbonden worden, zodat je kunt oefenen met een simulator.

Het is zeer aan te raden om echt eerst 100% goed op de sim te leren vliegen zonder te crashen. Pas als dat goed lukt beginnen met de echte heli. Dit is om teleurstelling te voorkomen, want de kans dat de heli zonder ervaring binnen een paar minuten stuk gaat is zeer groot. Wacht op een rustig dagje met heel weinig wind, want dit soort modellen wegen weinig en maken weinig toeren, en zijn daarom windgevoelig.
Heli's moeten ook regelmatig mechanisch gecontroleerd worden voordat je ermee vliegt, en zeker voor de 1e vlucht.

Ook belangrijk zijn de reserve onderdelen, een Lama is redelijk bekend dus zijn onderdelen ook leverbaar. RC vliegen kost meestal meer geld dan het aankoopbedrag, er kan altijd iets kapot gaan.


V3
Afbeelding

V4
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 dec, 2008 16:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Hoi Rigel, bedankt voor de informatie!! Is over denken om hem misschien te gaan kopen.. Zijn ze wel een beetje crash bestendig?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 aug, 2009 13:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 nov, 2008 16:21 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Benschop
ik heb zelf een t-rex 600 gehad. (lees ongeveer 5 jaar) Dit dingetje (van 900euri) vloog op nitro. Ik kon er goed mee vliegen (hier een filmpje van een amerikaan die dingen doet die ik ook kon.

http://www.youtube.com/watch?v=p8t41avFuCc&hl=nl

Ik heb hem helaas moeten verkopen omdat er roest optrad in de hoofdrotor.
Maar dit is echt het ultieme om mee te vliegen.

Verder heb ik nog een paar van die "simpelle" vliegtuigen en helicpoters (x-twin, picooz, tandemz, allemaal silverlit :P )

Ik raad je dus ook aan om een x-twin te nemen ofzo. Dan als je echt goed kan vliegen een nemen (liefst tempex) die ook zelf kan opstijgen. (der is er een van silverlit met wielen die goed is en niet duur, weet helaas geen naam voor je) Dan kan je overgaan naar een volledig plastice om mee te oefenen. (allemaal electro) Als je het echt leuk vind kan je de overstap maken op brandstof (wat ik dus deed) Maar dan word het prijskaartje per jaar (onderhoud, onderdelen) ook een stukje hoger.[/code]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2009 17:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 23 dec, 2006 18:01 pm
Berichten: 149
zo`n x-twin heb ik ook eens gekocht bij de blokker.
Best een leuk dingetje , heeft 2 nadelen:
1 je kunt alleen buiten vliegen met windstil weer.
2 hij is te snel en niet wendbaar genoeg voor in de woonkamer.

Weet niet of de andere silverlit toestellen dit probleem ook hebben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 nov, 2010 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 okt, 2009 13:51 pm
Berichten: 148
Een aantal jaren geleden heb ik ooit eens een silverlit picooz gehad. Erg leuk zo'n super klein ding in de lucht. Helaas was het wel wat behelpen met het vliegen. Er was weinig controle over de voor/achterwaartse beweging en dat maakt het maar moeilijk om er in huis nauwkeurig mee te vlieg en landen. Gelukkig kon hij tegen een stootje! Helaas heeft de batterij het niet lang uit gehouden..
Ergens vorig jaar heb ik een wat degelijker model gekocht. De Firespy Model S1
zie http://www.netshop.nl/shop/krikkem/contents/nl/p15944.html
Ziet er iets beter uit en vliegt nog veel beter. Nu kan ik wel voor en achteruit, links/rechtsom en omhoog en omlaag. Dat laatste lukt eigenlijk altijd wel, behalve toen ik een keer wat buiten wou proberen. Hij bleef maar stijgen en stijgen en landde uiteindelijk in de dakgoot :( . De besturing werkt met infrarood en kan daardoor niet functioneren in direct zonlicht. Buiten wil dus niet....
Het blikjft nog steeds speelgoed natuurlijk. Het lijkt er nog niet op wat een echte allemaal kan (zie youtube...), maar het is voor binnen erg leuk!
Het toestel kan aardig wat klappen en crashes hebben. Meestal is er geen schade of zo, maar uiteinelijk heb ik toch wat delen moeten repareren. Wel handig als je wat aan modelbouw doet!!!
Helaas lijkt de schade nu niet meer te herstellen en wil ik graag naar een modelletje verder.
Ik twijfel nu tussen 2 modellen van Blade. De msr, een heel klein, maar zeer snel toestel dat binnen is te vliegen en nog beweeglijker is dan mijn huidige. Aan de andere kant zit ik ook wel uit te kijken naar een stapje verder, meer het echte werk zeg maar. En dat is dan de Blade 400. Wel een stapje duurder....

_________________
op de glasplaat: f40, 312T5
in de ijskast: 250 california
in de koelkast: Palm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement