Hallo allemaal,
Ik wil hier een brouwverslag bij gaan houden over de bouw van de Well Enhancer.
Ik heb voor dit schip gekozen omdat ik de afbouw van dit schip mag coördineren, en er dus erg veel van zie.
Bovendien vind ik dit een erg mooi schip.
De bouw zal beginnen als de paar laatste puntjes op de Josse I af zijn, wat hopelijk koment weekend zal zijn.
Gegevens van het echte schip:
Lengte: 131,700m
Breedte: 22,000m (zonder heliplatform, sloepen binnenboord)
Diepgang: 6,500m (ontwerp-diepgang is 6,250m, maximum is 6,75, dus dit is het gemiddelde)
Totale hoogte (zonder retractable schottel): 43,806m
Aantal Machinkamers: 3, ieder met genoeg power om het hele schip van stroom te voorzien.
Aantal schroeven: 2 schottels onder het achterschip, en één intrekbare onder de boeg.
Aantal ROV's: 2
Model:
lengte: 1,760m
Breedte: 0,300m
Hoogte: 0,600m
Aandrijving: 2 schottels (motor nog niet bekent), misschien in intrekbare onder de boeg
Het model zal van interieur worden voorzien, met verlichting.
Ik ga (zodra de Josse I af is) beginnen met het zagen van het hoofddek, en vervolgens ga ik eerst de opbouw volledig afbouwen (met de verlichting en alles er al in), en dan pas ga ik de romp bouwen.
Dit is omdat er voorop een grote opbouw staat waarvan ik het gewicht zeer waarschijnlijk met ballast zal moeten compenseren, en de ballast wil ik vastzetten in de romp.
Groetjes Josse
_________________ Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, een monsterklus met veel te veel details en veel te veel werkende functies, I'm loving the challenge!
|