Hallo allemaal,

Het plamuren van de romp is goed en wel begonnen.

De boegschroeven zijn, na wat verdere doorontwikkeling in 3D op de computer, inmiddels ook geprint en kunnen geassembleerd worden. Daarvoor moeten de assen nog wel op de juiste lengte gezaagd worden.

Na een poging om de zender te voorzien van een 9V blok die opgegeven was als 28000mAh (blijkt in de praktijk eerder 280 mAh, veel te weinig voor mijn zender) heb ik het nu maar goed aangepakt en heb de voeding omgebouwd naar deze 14,8V 10000mAh accu. Er komt nog een accustatus schermpje bij, die moet nog geleverd worden. Het geheel is inmiddels verder volledig aangesloten en hiermee werkt het scherm wel volledig. Deze accu heeft duidelijk meer vermogen dan de powerbank (5V 27000 mAh, maar beperkt op de uitgangen tot 3A voor de zwaarste uitgang, er lijkt nog een verdere beperking op te zitten voor alle uitgangen) en zeker meer vermogen dan het 9V blokje.

Het nieuwe voorzetdeel is ontworpen en inmiddels geprint. Zo wordt het wel een erg groot geheel, waarschijnlijk ga ik dit op een campingtafel zetten tijdens het varen met de nekstrap als back-up voor waar de tafel niet past (bij de sloten in de buurt zou ik dan op de weg moeten gaan zitten)

De kleuren van de knoppen zijn nu nog omgedraaid maar het idee is duidelijk. 1 van de doorslaggevende redenen voor het nieuwe voorzetdeel was de potmeter voor de hoogte van de intrekbare schottel. Die zit inmiddels op zijn plek.

Inmiddels zit de meeste elektronica op z'n plek, nu nog de potmeter en de LED's van de backlighting nog aansluiten.

Er blijft zo wel een stuk meer ruimte vrij voor eventuele upgrades mocht ik dat nog nodig vinden.
Groetjes Josse