Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2021 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 203  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 okt, 2008 13:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Ik ben begonnen met het plaatsen van de latjes aan de andere kant van het achterschip.
Ik heb ook 2 latjes aan diezelfde kant op de boeg geplaatst, maar daar ga ik niet meer mee verder totdat de boegschroeven geplaatst zijn.
Als de boegschroeven geplaatst zijn ga ik eerst de scheepshuid daar dichtmaken en daarna de ruimtes in de giethars zetten om lekkage te voorkomen.
Als dat gebeurd is gaat de boeg verder dicht.
De bulb heeft ook het eerste blok aan de andere kant zitten, en dat blok heb ik eerst maar even wat verder in vorm gezaagd voor het plaasten.
Ik ben ook begonnen aan de scheepshuid op dek 3 aan de andere kant.
Hier staat nu het eerste stukje schot.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 okt, 2008 15:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Is het beter om eerst het detailwerk aan te brengen en daarna alles te schilderen, of kan ik beter juist eerst de dekken schilderen, en daarna het ook al geschilderde detailwerk plaatsen?
Of is een mix van de bovenstaande opties het beste?
Het grootste deel van het detailwerk zal waarschijnlijk van messing en plastic gemaakt worden, dus voor de houtlijm hoef ik het niet eerst te lijmen.

Ik vraag dit omdat ik eigenlijk al vrij snel wil gaan beginnen met wat detailwerk, en eigenlijk het dek helemaal geschilderd wil hebben voor de eerste tewaterlating die wellicht over enkele weken/ maanden gaat komen.
Ik wil voor de tewaterlating namelijk alleen een (water)dichte romp en dek hebben, die helemaal geschilderd zijn.
De boegschroeven wil ik er ook in hebben zitten, maar dat is noodzaak omdat deze anders niet meer te plaatsen zijn.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 okt, 2008 15:16 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Josse, als eerste snap ik nog steeds niet waarom je deze bijzondere bouwwijze aanhoud, maar goed. Dat laten we maar in het midden.

Dan voor jou vraag. Je vraagt of je eerst de details moet schilderen alvorens ze aan te brengen of juist niet. Dat ligt aan de detail zelf. Zijn het railingen dan later, zijn het kleine zaken waar je gemakkelijk bij kan nee. En dus later schideren.

Verder toch weer over jou bouwmethode en wijze. Eerst de ruwbouw, daarna de details. De grote van het schip maakt hiervoor niet uit. Detail stoot je gemakkelijk af. En dan blijf je repareren.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 okt, 2008 15:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hoi Rik,

Bedankt voor de tip :wink:

Heb je het in je reactie expres alleen over gemakkelijk bereikbaar detailwerk, of klopt er iets in je zin niet?
Je hebt het namelijk eerst over het relingwerk dat later geschilderd moet worden, en daarna heb je het over gemakkelijk bereikbaar spul dat ook later geschilderd moet worden.

Ik heb nog wel eens van die buien dat ik erg graag wat detailwerk wil maken, maar ik wil alles zo snel mogelijk plaatsen om te zien hoe het wordt.

Wat vindt je overigens zo bijzonder aan mijn bouwwijze?

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 okt, 2008 17:47 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Wat ik zo bijzonder vind is dat je erg veel van hak op tak werkt, niet eerst netjes de spanten doet. Deze netjes afwerkt. Geen bouwplank gebruikt. Geen gewoon alles plakt. En dan probeert er een recht schip uit te gaan krijgen. Maar goed. Het blijft appart.

Verder ik bedoel het zoals ik schreef. Dus het kleine spul dat minder goed bereikbaar is schilderen, en het grotere dan goed bereikbaar is later schilderen.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 okt, 2008 10:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Hier is foto-update 11 :D :D :D :D :D

Afbeelding
Ik heb even gekeken hoeveel accu's er in het achterschip kunnen.
Dit is trouwens wel het meest ruime compartiment, maar hier kan ik dus 2x4 accu's kwijt.

Afbeelding
De scheepshuid op dek 3 wordt doorgetrokken.

Afbeelding
Hier wordt de verhoging van de kiel vastgelijmd.
Ik heb er meteen wat verstijving opgezet om buiging zo veel mogelijk te beperken.

Afbeelding
De moonpool is klaar voor de afwerking.

Afbeelding
Dit is het achterschip zoals deze er gisteren bijlag.
Afbeelding
Dit is vandaag, met één extra latje.

Afbeelding
Even een dryfit met de heli en dek 5.

Afbeelding
De licht-opbrengst van 40 van de 240 LED-jes.

Afbeelding
En als laatste een overzichtsfoto.

Tot zover deze update

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 okt, 2008 13:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Is het beter om eerst het dek helemaal geverfd te hebben en daarna pas de schotten te plaatsen, of kan ik beter eerst de schotten plaatsen en daarna het dek verven?
Het gaat hier om de schotten van de opbouw.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 okt, 2008 14:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

IK heb inmiddels de boegschroef bestelt.
Het wordt een Raboesch, zie link: http://www.modelbouwshopnederland.nl/?m ... ID=2027119
Deze boegschroef heeft eigenlijk een iets te kleine diameter, maar dat neem ik maar voor lief.
Ik ga wel de dummy dezelfde diameter geven omdat anders waarschijnlijk alsnog zichtbaar wordt dat de werkende te klein is.

Als de boegschroef geplaatst is ga ik verder met de huid in de boeg.

De dummy ga ik later maken, omdat hier niets uitsteekt krijg ik deze er altijd wel in.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 okt, 2008 18:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Het achterschip is nu aan beide kanten volledig beplankt!!!!!!!!!!!!!
De lijm van de laatste latjes is nu nog aan het drogen, maar er zijn geen latjes meer nodig!!!!!!

De kim heeft nog ongeveer één latje nodig en dan is dat ook klaar voor de verdere afwerking.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 okt, 2008 20:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Hier is weer een foto-update :D :D :D :D :D :D :D

Afbeelding
Het achterschip tijdens het lijmen.
De tape werkt op sommige plaatsen beter dan lijmklemmen, omdat die lang niet overal bij kunnen.
Afbeelding
Zo ziet het achterschip er nu uit.
Ik vindt het (voor mijn doen) al best wel strak uitzien.
Afbeelding

Afbeelding
De huid op dek 3 is weer wat verder af.

Afbeelding
De kim is ook bijna klaar voor de kimkielen.

Afbeelding
En als laatste nog even een overzichtsfoto.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2021 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 203  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement