Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 3:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2021 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 203  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 okt, 2008 17:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 16 jun, 2008 20:35 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Lemmer
wel dat blok plaatsen voordat je er nieuwe latjes op plakt, dat is veel makkelijker. zet je ze wel vast tijdens het drogen?

johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 okt, 2008 18:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hoi Johannes,

Bedankt voor de tip.

De latjes laat ik altijd ruime tijd in de klemmen/ tape zitten om er zeker van te zijn dat ik niets lostrek, of dat het niet uit zichzelf losspringt.
Het is inderdaad wel handig om eerst het blok te plaatsen en daarna te gaan beplanken.
Stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb :oops: :oops:

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 okt, 2008 11:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik weer een beetje verder gewerkt aan dit model.
De huidlatjes aan de boeg waar ik het verst mee ben heb ik verwijdert.
Dat heb ik gedaan om de romp hier in de juiste vorm te kunnen maken.
Er is ook een begin gemaakt aan de verschansing achter de plaat op dek 3 aan de andere kant.
Ik zal hier in de loop van de dag een foto van plaatsen, want dit zal niet erg duidelijk zijn.
Er is ook een Balsahouten blok aan de boeg gelijmd waar ik later het massieve deel van ga maken.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 okt, 2008 14:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Tweety,

Ben je nou soms niet ban dat je het overzicht kwijt raakt ?, want ik zie je overal en nergens mee bezig en met alle respect natuurlijk, maar dit alles komt mij zeer rommelig, ongeorganiseerd en onlogisch over.

Persoonlijk zou ik iets georganiseerd en planmatiger te werk gaan, helmaal gezien de orde van grote van je project,

Nogmaals is puur een waarneming van mijn zijde aan de hand van je foto’s niks slechts mee bedoeld.

Martin.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 okt, 2008 15:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hoi Martin,

Het klopt, ik ga inderdaad nogal ongeorganiseerd te werk.
Dat komt vooral omdat ik de ene keer aan het ene deel wil werken, en de andere keer aan het andere deel.
Ik blijf wel altijd kijken naar wat er nog moet gebeuren.
Natuurlijk zie ik weleens iets over het hoofd, maar dat is tijdens dit project alweer minder dan tijdens mijn vorige project.
Dit is zeker wel iets waar ik aan wil werken tijdens dit project.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 okt, 2008 15:24 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Josse, misschien is het handig om voor je zelf een soort van volgorde op te schrijven alvorens je aan het werk gaan. En dan aan de hand van deze volgorde eens probeert het schip te bouwen. Dit kan je nu nog steeds doen. Dan maak je het voor je zelf ook gelijk een stuk inzichtelijker. Waarschijnlijk zul je dan ook nog tot andere inzichten komen.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 okt, 2008 15:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hoi Rik,

Ik heb ergens aan de muur een planning hangen met daarop de volgorde van voorbereiding.
Ik denk dat ik vandaag nog even een schema ga maken op mijn laptop die ik daarop ook bij ga houden.
Een planning voor in welke volgorde ik het model bouw is zeker verstandig.
Het probleem is alleen dat ik dan erg snel geneigd ben hier van af te wijken omdat ik simpelweg even geen zin heb in datgene wat er op de planning staat.
Het gebeurd ook weleens dat ik even niet zo snel weet waar ik nog mee verder kan, en dan kijk ik wat ik nog mis.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 okt, 2008 17:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Hier is de beloofde foto ter verduidelijking van de vorderingen aan de boeg.

Afbeelding
Net onder het dek zijn nog wat restjes van de latjes zichtbaar.
Als iemand een tip heeft over hoe ik dit het beste kan verwijderen hoor ik dat graag.

Afbeelding
Deze foto geeft een heel klein idee over hoeveel licht dit model gaat geven als alle lampjes aanstaan.
Dit zijn 40 lampjes van de 240 die in de opbouw komen.
Er komen ook nog een flink aantal deklampen en uiteraard de nodige navigatieverlichting met toevoegingen (voor bijzondere situatie).

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 okt, 2008 20:16 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Josse, een volgende tip is dat je wat je post ook zo post dat dat in de juiste volgorde zit.

Mij is opgevallen dat je vaak bij verschillende fora's post. Dit is even ter oren gekomen via via. En dat blijkt te kloppen. Ook hier ben je dus naar mijn mening erg rommelig in. Zo laat je op andere fora zien dat je op een ander punt bent dan op het ene. Dan krijg je her en der advies. En dan kom je met het antwoord dat je dit de volgende keer doet. Dat terwijl je een stuk verder bent.

Een topic op meerdere fora's doen meer mensen. Maak er desnoods een kopie van op alle fora dat je actief bent. Dan kun je gemakkelijk bijbenen. En dan kun je de adviezen ook beter opvolgen. Waardoor de bouw ook beter en soepeler zal verlopen.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 okt, 2008 21:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hoi Rik,

Op dat andere forum ben ik niet meer actief.
Ik ben zelfs van plan mij daar uit te laten schrijven.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2021 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 203  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement