Hallo allemaal,
Het eerste resultaat voor het stuurhuis is er!
Alleen niet wat ik ervan gehoopt had... De supports aan de raamstijlen aan de voorkant zijn zoveel dikker dan de stijlen zelf dat de raamstijlen allemaal afgebroken zijn. Bovendien blijkt de vloer te dun te zijn en is dus behoorlijk krom getrokken. Natuurlijk kwam ik daar net achter toen de nieuwe print voor de voorkant al bezig was, vandaar de kleine stukjes zijkant voor de voorkant. De detaillering is best goed zo, dus daar ben ik wel erg blij mee.
Het is niet heel goed te zien maar aan de voeten van de kapitein is de rails voor de stoel voor de roerganger. Deze is op z'n dikst 0,2mm dik. Ook zit hier een sleuf verwerkt om de bedrading (0,1mm dik) voor de verlichting in het instrumentenpaneel dat daar later zal komen. Datzelfde heb ik inmiddels ook gedaan voor de schijnwerpers die aan de achterkant komen te hangen.
Als je naar de rand van het plafond kijkt zijn hier de naden tussen de 2 platen zichtbaar.
De kraanfundatie afwerking op het dek had ik ook meegenomen met de voorkant van het stuurhuis, echter ontbreekt hier de invulling nog. Inmiddels is de 3de poging hiervoor gestopt omdat ik niet genoeg hars in het vat had gedaan, oops... Overigens klopt het wel dat het gat tamelijk ruim is voor de kraan zelf, dat komt omdat ik na het printen van de kraan besloten heb dat ik die toch graag op het dek wil laten rusten, dat gaat alleen lukken door een verdikking te verwerken. Voorlopig ga ik eerst verder met het kraan ontwerp voordat ik de nieuwe versie ga printen zodat ik gelijk meer zicht heb op andere zaken.
Morgen verwacht ik de nieuwe poging te gaan starten voor de achterkant van het stuurhuis waar gelijk ook nog een vergissing in opgelost is (ik dacht dat het dek waar het uitsteekt een staalplaat met wat spanten in het zicht zou zijn maar dat blijkt netjes afgewerkt te zijn, waarschijnlijk t.b.v. de vele bedrading o.a. voor de aandrijving van het schip), dat zit nu dus verwerkt in de nieuwe versie. Daarin zal er ook geen support op raamstijlen zitten zodat dit geen kopzorgen meer kan bezorgen. Verder ben ik ook wat dichter bij het laten frezen van de meer gevormde of van ramen voorziene platen voor de opbouw, eind deze week hoop ik daar meer over te weten.
Groetjes Josse