Zo, naar 13 jaar verzameld een topic aardig wat stof, even heel hard blazen!
Zo, dat is beter. In de veronderstelling dat ik de kamer van 1 van de kids nodig zou gaan hebben om dit project daadwerkelijk te kunnen bouwen in de huidige situatie maar na wat meten blijkt de Seven Atlantic toch langszij de Well Enhancer te passen, zij het net aan. Door de combinatie van factoren (afleiding van wat uitdagingen met de Well Enhancer, vorig jaar wat verse foto kunnen nemen in Amsterdam, de bedoeling om op te gaan bouwen naar 1 model per fase zodra de Well Enhancer een fase volledig voltooid heeft en toch ruimte hebben om eerder te kunnen beginnen) ben ik de laatste dagen meer en meer bezig met voorbereidingen treffen. Het gaat dan in de eerste plaats over het invullen van de planning en het Functies document. Beide documenten zijn iets verbeterde versies van de documenten die ik voor de Well Enhancer op heb gebouwd, dat ook omdat ik het Planningsdocument pas halverwege het project heb gemaakt en voor de Seven Atlantic is er daarom het nodige toegevoegd voor ontwerpen en de testopstelling wat ik als een complete fase voor het werkelijke bouwen beschouw.
Door de combinatie van de in te vullen informatie wordt ik ook gelijk aangezet om cruciale dingen vast te leggen zoals waar ik de romp in 2-en ga delen, hoe ik de opbouw afneembaar maak (ook in 2 delen, anders wordt het een geheel van 92cm lang) en nog een aantal dingen. Oorspronkelijk had ik bedacht om de scheiding tussen de rompdelen gelijk te laten vallen met de achterwand van de dive-area. Die keuze betekent helaas wel dat er o.a. een complete hijskraan boven een ander rompdeel komen dan het stuk waar ze het meest degelijk aan vast kunnen komen te zitten, waardoor ik besloten heb dat de scheiding het beste 64cm vanaf de spiegel kan komen te liggen, dat is precies achter het laatste stukje dek wat direct verbonden zit aan de dive area. Precies achter de scheiding in de schaduw van de grote hijskraan komt de nieuw toegevoegde A-frame met de 3de ROV.
Nu ik de lijst met functies zo ongeveer af heb weet ik ook wat er aan elektronica nodig gaat zijn. Hieronder een lijstje, waarbij het goed is te realiseren dat ik net als de Well Enhancer alles weer opzet in 4 delen verspreid. Niet alle elektronica wordt volledig benut om deze verdeling aan te kunnen houden.
->8 PWM modules die ieder 16 servo's aan kunnen sturen
->9 MCP23017 16 kanaals aan/uit module
->2 9DOF gyroscopen
->6 toerentellers
->1 dieptemeter
Hieronder wat screenshots van het belangrijkste tabblad van het Functies document:

Deze lijst had ik voor de Well Enhancer nog niet eens gemaakt, dat heb ik meteen recht getrokken.

Aangezien ik inmiddels ook al bepaald heb welke joystick welke functie aan gaat sturen en in welke functiegroep heb ik nu ook het overzicht compleet van welke joystick in welke functie gebruikt wordt.

En de planning kan natuurlijk niet ontbreken. Op de achtergrond is in een aantal tabbladen aardig gedetailleerd uitgewerkt wat er in alle categorieën moet gebeuren. De helikopter lopen grotendeels parallel aan die van de Well Enhancer en er zullen 2 kopieën op komen wat betekent dat daar al wat ontwikkeling in zit.
Groetjes Josse