Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 jun, 2010 17:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 63
Woonplaats: chapelle sur le pin forêt, belsjiek
Na een tijdje nadenken en vooral de vorige groepsbouw aandachtig doorgesnuffeld even in mijn rommelhoek gedoken. Doe daar een nieuw doosje bij en je krijgt zoiets
Afbeelding

Het plan was eerst om het busje op hoge poten te zetten, zo van zet hem op een truckchassis en we zijn vertrokken.
Afbeelding

Maarja, dat hebben we nu wel gehad dacht ik zo dus even mijn DHZ-hok ingedoken en weer buitengekomen met een stuk PVC buis. Efkes de zaag erin en ziedaar een nieuw idee is geboren.
Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk sturen die krengen net niet zo lekker als gewone wielen dus daar moest nog over nagedacht worden.
Toeval wil dat ik vorige week voor het werk met een pletwals mocht bollen dus...

Stukje tape plakken
Afbeelding

Effekes het beest in mezelf losgelaten met ijzerzaag en andere snijtoestanden en zowaar, er begint zich iets te vormen
Afbeelding

Afbeelding

ik weet uit ervaring dat die rollen niet bepaald veel grip hebben dus hier komen nog studs op, ineens prima om concurrentjes te vermalen :twisted:

Het motortje dat dit alles zal aandrijven kan natuurlijk ook niet van de minste zijn dus ik denk dat hier een vliegtuigkoffiemolen zal moeten inkomen.

Schieterkes komen er ook op, maar of dit echt nodig zal zijn.... :mrgreen:

_________________
Groeten uit het zonnige zuiden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jun, 2010 18:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Leuk idee, ik volg je :!:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 jun, 2010 10:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Tomas,

Wat een geweldig idee die rollen :!: :brouw:

Je zou de vooras ook in tweeën kunnen maken en dan in het midde3nstuk gebruik kunnen maken van dikke cilinders om te sturen. :idea:

Maar wat is de diameter van de pvc buis?
Ik heb nog ideeën/tekeningen om zelf mijn banden te maken, zodat ik een grotere diameter krijg dan de standaard banden bij de vrachtwagens. :mrgreen:

Grt SAM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2010 16:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 63
Woonplaats: chapelle sur le pin forêt, belsjiek
Zo, eindelijk nog eens tijd om een update neer te pennen, al is het dan een korte.

Sam, ik denk dat de diameter zo'n 6cm is, heb het nog niet gemeten.

En dan nu verder met dit ding. Het kwam in me op dat het standaard chassis van zo'n buske natuurlijk nooit al dat geweld kan doorstaan dus hier moest een "iets" zwaarder modelleke onderkomen. De gordijnrails van moeder de vrouw gepikt, even de zaag, schaar en vijl erin; vervolgens beetje passen,meten, bijsnijden en plakken enzo

Afbeelding

Ook de aandrijving moest aangepakt worden. Het vierpittertje dat normaal in dit busje zit zou al snel zonder adem komen en zeker al omdat heel dit ding hydraulisch gaat aangedreven worden. Dus eerst het idee vliegtuigmotor bedacht, enige wat ik liggen had was een junkers zelfbouwding en dat vond ik zonde om hiervoor te gebruiken. Gelukkig bracht het doosje van de lambo diablo de oplossing. Een beetje sleutelen, verbouwen en aanpassen en kijk eens aan, een V12 dieseltje begint zich te vormen.

Afbeelding

Hier komen nog wat turbo's, leidingen en pompjes op om het geheel wat drukker te maken en dan kan alles aangesloten worden :mrgreen:

hopelijk kan ik straks nog even verder want met het tempo dat ik nu haal is de wereld terug een paradijs tegen dat deze de baan op kan :roll:

_________________
Groeten uit het zonnige zuiden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2010 16:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Een busje met V12 :shock: Net zoiets als een Dodge Ram met Viper motor alleen dan nog een stapje groter :D Mooi :D

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2010 20:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Het Tomas,

Mooie aanpassingen gedaan zo.
Wordt een erg dik busje met de nieuwe motor.

En 6cm zou zeer goed kunnen dat een normale PVC-buis maat.
Heb ik zelf ook nog overwogen als banden maat voor mijn creatie. :wink: ( is nu iets meer geworden :twisted: )

Succes verder.

Grt SAM

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jul, 2010 10:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 63
Woonplaats: chapelle sur le pin forêt, belsjiek
Whoehoe ! eindelijk verlof en hopelijk terug tijd om eens langer dan een half uurtje per keer te prutsen. Ik ben wel verder gegaan met dit projectje maar om nu voor elke muggenscheet een update te plaatsen.... :mrgreen:

Eerst heb ik de motor nog wat extra vermogen gegeven door er een paar turbo's aan te hangen. Een dik stukje gietraam verwarmd en voorzichtig geplooid, beetje putty erbij en nog een stukje styreen buis eraan geplakt.
Afbeelding

En op hun plaats aan de motor samen met de olieleidingen
Afbeelding

Op dat moment zat ik vast met de motor dus even iets anders begonnen, namelijk een paar pistons (hydraulische cylinder voor mijn noorderburen )
Eerst zo'n windmuziekding van moeder de vrouw gesloopt en een stukje evergreen buis genomen.
Afbeelding

Beetje groot materiaal erbij
Afbeelding

Draai,draai,draai
Afbeelding

Schuur, schuur,polijst,polijst, schuif,schuif en viola
Afbeelding

Ik weet nog niet wat er mee ga aanvangen maar ze zullen vast nog wel van pas komen :lol:

Over de pletters was ik niet helemaal tevreden, en zoals misschien opgevallen op een vorige foto heb ik deze een beetje herzien. Om het allemaal wat praktischer te houden ga ik nu voor vier aparte wielen met voor en achter een differentieel, komt ineens een pak stoerder over. Deze zullen natuurlijk ook apart stuurbaar worden :mrgreen:
Afbeelding

Tot zover deze update waarbij een voorlopige eindbalans kan gemaakt worden van 4 gesloopte superbikes, 1 gesloopte truck, 1 gesloopt toyotabuske, 1 leeggeroofd lambo bouwdoosje, ongeveer een kilometer aan koperdraad, een heleboel schuurpapier en veel hersenzweet.

_________________
Groeten uit het zonnige zuiden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jul, 2010 10:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Tomas,

Werkelijk een leuke update zo.

De losse wielen komen zeker zo beter eruit en veel stoerder over en de motor moet je niet te veel gaan verstoppen want die ziet er erg geslaagd uit al zo.

Succes verder.

Grt SAM.

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jul, 2010 12:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Gaaf hoe je die cilinders maakt :wink:

Het ziet er al goed uit :)

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jul, 2010 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Tomas schreef:
4 gesloopte superbikes, 1 gesloopte truck, 1 gesloopt toyotabuske, 1 leeggeroofd lambo bouwdoosje, ongeveer een kilometer aan koperdraad, een heleboel schuurpapier en veel hersenzweet.

Ik mag je nu al. En dan vergeet je nog dat windmuziekding van je huisgenote. :mrgreen: :brouw:
Ik hoop niet dat je er teveel aan schietspul en weet-ik-wat op en aan gaat hangen, mijn advies is om het subtiel te houden. Behalve de wielen dan:
Afbeelding
Afbeelding
Ga los!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement