Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Wat te doen
Over de top gaan met meer geloofwaardigheid. 12%  12%  [ 2 ]
Door gaan met totaal over de top. 88%  88%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 17
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 jul, 2010 16:25 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ik zou ze allebei op waterstof laten draaien, dan ben je helemaal niet meer afhankelijk van diesel, en kan je alle andere deelnemers uitlachen als zij op zoek moeten gaan naar brandstof.
En omdat waterstof het meest voorkomende element in het universum is kan jij gewoon lekker doorbanjeren. :mrgreen:
Basic tekening van een 'watersplitter':
Afbeelding
Schema:
Afbeelding
Als je dit wat opschaalt, moet je een heel eind komen, zou ik zeggen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jul, 2010 16:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Off-topic:

Zo schijn je ook te kunnen verchromen, alleen dan met azijn ipv water. Je doet de + van de batterij aan een stukje zuiver chroom verbinden, de - aan het (geleidende) deel dat je wilt verchromen. je hangt het zaakje in azijn en wacht een tijd.

On-topic

Zou een dergelijk systeem niet heel groot worden als het de benodigde hoeveelheid waterstof moet leveren? Ik heb er niet veel verstand van, maar bij Mythbusters hebben ze zoiets toch uitgeprobeerd. Bij hun werkte het niet :(

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jul, 2010 17:30 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
In principe heb je gelijk, maar omdat het fort best wel groot wordt moet dat geen probleem zijn lijkt me.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 jul, 2010 11:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Hé Sam,

Maar eens bij jou kijken dacht ik zo. Ik begrijp dat je er vrolijk op los fantaseert met een gezonde dosis 'ik-weet-wat-ik-wil'. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dit dus nooit zal bouwen maar misschien is dat een leeftijdskwestie (?) en natuurlijk smaak.

Je bouwt echter wel erg fraai. De onderdelen allemaal met de hand snijden, en dan 2 mm dik, petje af. Ook de kabelgoot is erg mooi. Ik heb veel met de echte gewerkt en deze doen daar zeker niet voor onder. Ga vooral door met dit leuke ding. Weet niet of ik je ge volgen maar ik kijk zekere uit naar het eindresultaat.

Hessel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 jul, 2010 13:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey brouwers,

Bedankt weer voor het meedenken en de tips daaruit. :brouw:
Geeft mij iets minder hersenkrakers over welke brandstof te gebruiken.

Juggernaut schreef:
Ik zou ze allebei op waterstof laten draaien.
Danny

Hey Danny : ik denk dat je wel gelijk hebt om ze alle 2 om te bouwen naar waterstof.
Ik weet niet wat er uiterlijk moet gebeuren om de ombouw geloofwaardig uit te voeren.
Maar ik weet nu wel zeker dat ik ze ga nabouwen.
Dan maar op eerst diesel als ik in tijdnood kom.
En later ombouwen naar waterstof

General Custom schreef:

Zou een dergelijk systeem niet heel groot worden als het de benodigde hoeveelheid waterstof moet leveren? Ik heb er niet veel verstand van, maar bij Mythbusters hebben ze zoiets toch uitgeprobeerd. Bij hun werkte het niet :(

Juggernaut schreef:
In principe heb je gelijk, maar omdat het fort best wel groot wordt moet dat geen probleem zijn lijkt me.
Danny


@ GC & Danny : de werkelijke lengte bij 1:1 ligt nu al op 26,5Mtr.
Dat is dus lengte zat om iets opgeschaald van een waterstof installatie in te bouwen.
En mocht het niet genoeg zijn dan plak ik er nog maar een metertje eraan dat maakt nu ook niet meer uit :lol: :lol: :lol:

Juggernaut schreef:
Dan ben je helemaal niet meer afhankelijk van diesel, en kan je alle andere deelnemers uitlachen als zij op zoek moeten gaan naar brandstof.
En omdat waterstof het meest voorkomende element in het universum is kan jij gewoon lekker doorbanjeren. :mrgreen:

Als je dit wat opschaalt, moet je een heel eind komen, zou ik zeggen.

Danny


Danny: Hier heb je helemaal gelijk mee.
Sterker nog wanneer ik eenmaal zo'n installatie erin heb kan ik het doortanken naar de andere voertuigen van de groep wanneer Maximus stilstaat als Fort.
Het is een lastige brandstof keuze maar wel een die vele voordelen kan bieden onder deze omstandigheden. :brouw:

Hessel Hemstra schreef:
Hé Sam,

Maar eens bij jou kijken dacht ik zo. Ik begrijp dat je er vrolijk op los fantaseert met een gezonde dosis 'ik-weet-wat-ik-wil'. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dit dus nooit zal bouwen maar misschien is dat een leeftijdskwestie (?) en natuurlijk smaak.

Je bouwt echter wel erg fraai. De onderdelen allemaal met de hand snijden, en dan 2 mm dik, petje af. Ook de kabelgoot is erg mooi. Ik heb veel met de echte gewerkt en deze doen daar zeker niet voor onder. Ga vooral door met dit leuke ding. Weet niet of ik je ge volgen maar ik kijk zekere uit naar het eindresultaat.

Hessel


Hey Hessel: dank je en dit was eens een groepsbouw uitgang waarvan ik dacht ga er eens helemaal op los.
En dat is iets geworden wat ik erg graag wou gaan realiseren maar waarschijnlijk nooit meer opnieuw doe.
Het ding is te groot om in huis te bewaren.
Iets te groot voor in de spuitcabine, enz enz enz.
Kortom niet erg pracktisch bij mij thuis maar toen de ideeën op kwammen wou ik ook niet meer stoppen.
Ik hoop dat ikeen heel eind kom met het eindresultaat dat ik in mijn hoofd heb. :mrgreen:

Grt SAM.

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jul, 2010 13:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Brouwers,

Even een mondelinge update.
Zo te zien moet ik gewoon door bouwen als voor deze kleine dip.
Thanks voor stemmen geeft mij weer erg veel zin om door te gaan en de deadline te halen. :mrgreen:

Ik heb niet totaal stil gezeten, maar wel eerst wat tijd in de ontstana problemen gestoken.
Door de PVC-pijpen dwars door het chassis is er redelijk wat ruimte al gevuld of niet praktisch te gebruiken.
Door Danny zijn tip, lijkt het mij ook het beste om voor waterstof te gaan.
Hierdoor zal ik voornamelijk op de bodem tanks gaan bouwen waar de waterstof opgewekt kan worden.
Deze zullen worden opgebouwd als zeer grote accu's.
De gemaakte waterstof zal worden verdeeld in diverse tanks.
De tanks zal ik waar nodig extra beschermen met bepansering mocht dat nodig zijn.
De accu's waar al stroom voor is of via enkele zonnepanelen zullen boven de kabelgoot worden geplaatst of links rechts in wat gaten gezet gaan worden.
Ook wil ik nog wat pompen plaatsen voor als er water gemaakt wordt tijdens het varen.

Ook zijn de taken van Fortress wel wat veranderd.
Hij zal voornamelijk als basis dienen en wanneer hij voldoende energie heeft om te verplaatsen over grote afstanden in het konvooi meerijden.
De andere voertuigen zal ik waarschijnlijk nooit bouwen, eens moet het project ook weer een keer stoppen.
Maar misschien doe ik dat ook wel met een eventuele volgende PARR :wink:

Hebben we ook nog echt wat gemaakt?
Ja Ja, we zijn begonnen met het omrekenen van de Caterpiller en de eerste delen zijn gesneden. :brouw:
Komen later nog foto's van. (snel waarschijnlijk :D )

Grt SAM.

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jul, 2010 13:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Ik ben benieuwd naar je foto's :D Je update klinkt in elk geval erg goed :D

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 jul, 2010 13:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey brouwers,

Zoals belooft even wat foto's van wat vooruitgang. :mrgreen:

Om de maten te bepalen omdat niet alles op de tekeningen staat.(wel veel maar te weinig voor elk onderdeel)
Eerst de schaal van de tekening(en) bepaald.
Deze bleken na het opmeten van een afstand en het delen van de maat volgens tekening afgerond op 1:15 te liggen.(en een beetje achter de komma)
Om zo goed mogelijk volgens de werkelijke maten te zitten, probeer ik zoveel mogelijk met een tolerantie van 0,1mm tot 0,5mm te werken.(ook met het snijden van de onderdelen)

Voor de rest weinig woorden wel wat foto's :brouw:

Afbeelding
Afbeelding
De tekeningen met het gele deel wat ik nu gebrouwd heb.

Afbeelding
Een deel van een foto voor een voorbeeld en idee.

Afbeelding
De onderkant basis recht toe en recht aan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met de boutgaten erop en aan de voorkant de plaat voor kijkgat en olie-drain.

Een aantal onderdelen komen vaker voor,dus wil ik gaan proberen deze ook te gaan gieten later.

Geef maar weer tips en meningen.

Grt SAM.

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 jul, 2010 13:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Het is al een mooi begin :D Hoe groot wordt het eigenlijk :?:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 aug, 2010 20:35 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt, 2008 13:11 pm
Berichten: 1007
Zeg, nu je toch bezig bent....

http://www.youtube.com/watch?v=IxHW-QGM ... r_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=Wi4g_U0h ... r_embedded


:P

_________________
BBT schreef:
hij's bruut. Superbruut. En ook nog bruut. :shock: Nouja, ik denk dat mijn punt duidelijk is :P


Citaat:
Historisch correct, m'n aars, als het er maar cool uitziet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement