Hey brouwers,
Thanks voor het meedenken en tips geven.
Dat maakt het alweer een stuk beter met de geloofwaardigheid.
Tenslotte maken we iets wat zeer waarschijnlijk nooit nodig is maar wat wel zou moeten kunnen werken.
General Custom schreef:
Het is natuurlijk ook een voordeel als je zo'n diesel zuiper maakt, dan blijf er minder diesel over voor de tegenstander
Maar in dit geval ben ik mijn eigen grootste vijand.
Rhoubhe schreef:
kanonnen bepantseren met zonnepanelen, Fortress vooral stil laten staan, en electro-ondersteund rondrijden. Gezien het feit dat brandstof schaars is heb je dan alleen maar meer reden om er een fort van te maken inderdaad. Ik weet in elk geval zeker dat mijn Inspector de gok niet zal wagen je aan te vallen. Maar ach, ik rijdt op benzine, niet op diesel
Gewoon die Caterpillars er in gooien maat!! Tis een aantal jaren van nu, wie weet zijn die wel ineens zuiniger
En anders maak je gewoon de hele ombouw van lichtgewicht Carbon
Weegt niks, is ijzersterk, en met wat laagjes kevlar der tussen nog kogeltjesvrij ook! Dan hou je alles behalve mijn Uranium kogols al vast tegen
Ik denk dat ik het grootste deel van de buitenbeplaating en binnenbeplating van staal hou omdat dit matriaal meer voor de hand ligt om te vinden.
Maar een aantal kevlar platen ergens plaatsen is natuurlijk wel een goed idee.
Juggernaut schreef:
Wat de motoren betreft, ik stel voor dat je per wiel één elektromotor doet. Dan hoef je niet één grote motor van bijvoorbeeld 8000pk te hebben, maar 16 kleinere van 500 per stuk. De elektriciteit zou opgewekt kunnen worden door zonnepanelen en (voor als het donker is) door de generatoren. Deze generatoren zou je op waterstof kunnen laten draaien die gemaakt wordt d.m.v. de elektriciteit die opgewekt wordt door de zonnepanelen(*).
Dus de 'Diesels' kan je op waterstof laten draaien, je hoeft je geen zorgen te maken over de brandstof en de zuurstof die vrijkomt bij de productie kan je voor andere doelstellingen gebruiken (pure zuurstof is ook zéér licht ontvlambaar en ontbrand al als het in aanraking komt met vetten (een voorbeeld: gebruik nóóit lipbalsem vlak voordat je een zuurstofmasker op doet
).
Danny
(*) Door water (H2O) aan een gelijkspanning bloot te stellen ontleed je het als het ware. Je krijgt dan pure Waterstof (H) en pure Zuurstof (O). Doordat er 2 zuurstof atomen en maar 1 waterstofatoom in een watermolecuul zitten krijg je 2x zoveel zuurstof als waterstof.
Leuk hè scheikunde?
Dit klinkt wel erg goed als oplossing.
Misschien op een van de 2 diesels een aanpassing voor waterstof rijden.
En de andere reserve op diesel.
Nadeel dat ik meer ruimte moet maken voor de installatie.
Voordeel dat ik een stuk minder afhankelijk ben van diesel, en dat ik een deel van de pure zuurstof kan gebuiken in de luchtbehandeling op het dak voor de verversing.
Nu even kijken/zoeken wat te doen en te maken voor een deel van de waterstof installatie.
En dat met de losse electra motoren wou ik alleen met de aangedreven assen doen.
Mocht ik te water gaan, is het makkelijker om alleen een as waterdicht te maken dan een hele motor uitwendig waterdicht maken.
Nadeel van binnen plaatsen is dat de aandrijving naar de gestuurde assen dan weer lastiger te maken is dus doe ik alleen de aangedreven hierdoor.
Dit is zeker ingegeven ook doordat ik toch wel Fortress voor 1 DEC gebruiksklaar wil hebben.
Met andere woorden dat deze gebruikt kan worden en misschien wel een deel later bijgevoegt wordt tijdens tochten en ontdekkingen.
Maar bedankt allemaal voor zo ver met eventuele oplossingen.
Grt SAM.