Goedeavond Brouwers,
Bij mij is dan ook eindelijk eens echt goed het mes in de kunststof onderdelen gegaan.
Maar eerst nog even de opmerking dat mijn creatie meer moet worden gezien wanneer er een aantal handige mensen met tijd en voldoende matrialen zouden gaan doen.
Bij mijn creatie was het mijn bedoeling om niet een verbouwde standaard voertuig maar van uit standaard onderdelen de bouw van een compleet nieuw voertuig.
Niet dat Fortress Maximus strak in de lak moet komen, sterker nog wil er roest en van alles aan doen om gebruiks sporen en eventuele lasnaden zichtbaar te maken.
Om wel aan matrialen om mijn creatie tot leven te kunnen wekken dus besloten om als uitgangs basis de restanten van de havens van Amsterdam te nemen.
Hier is denk ik ook na het inleidende verhaal van de P.A.R.R. voldoende te vinden.
Vanwege de grote ombouwing en veranderingen/ontwikkeling denk ik dat deze meer aan het einde van de tijdlijn zit van de P.A.R.R.
WAARSCHUWINGVoor de liefhebber van standaard Daf 95XF cabine´s zullen de foto´s na deze tekst een ware nachtmerrie zijn.
Het toch bekijken van de foto´s is geheel op eigen risico.
Na deze waarschuwing voor de mensen met een slecht hart
Eerst wou ik alleen de cabine its hoger zetten van de grond af.
Maar tijdens het schetsen en uitdenken zijn de plannen nogal fors uit gegroeid.
We zetten de zaag in de grill.
En nadat de zaag in de front van de cabine is gegaan, even passen.
Nog meer onderdelen maken van de grill en nadat we een 2de cabine ook even mishandeld hebben we de onderdelen neer gelegd.
De losse delen weer hun nieuwe plek plakken.
En even kijken nadat beide helfden zijn gedaan
Een nieuwe bodemplaat voor de cabine gemaakt de motortunnel afgetekend en uitgesneden en opstaande randen gemaakt.
De breedte is nu 183mm (±102 normaal), dit wordt nog meer maar daar ben ik nog niet met de bouw.
4 stoelen van volvo´s uit de spare parts gehaald en traptreden in de bodemplaat uitgesneden.
De bumper even voor een dry-fit los inelkaar gezet voor de foto.
In het witte vlak tussen de twee grill delen komt ruimte voor lieren en een ophanging voor een bullbar.
Inmiddels al gestart met de bouw van de buitenwanden en het dak van de cabine.
Grt SAM