Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Buick GSX Racer
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2011 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Hallo brouwers,

Mijn excuses dat ik geen foto heb van het model op het toetsenbord van mijn pc. Ik had de auto voor het idee van deze groepsbouw namelijk al half uit elkaar gehaald om hem als onderdelen donor te gebruiken :oops: Dit gebeurt bij mij namelijk met de meeste oude modellen. Gelukkig heb ik nog wel een andere foto:
Afbeelding

Deze Buick was eigenlijk het eerste model wat ik een beetje fatsoenlijk in elkaar heb gekregen, maar na een jaar of 3 begint hij dan toch wat uit de toon te vallen. Hij was dan ook helemaal OOB gebouwd, maar zonder het wegschuren van gietnaden e.d.

De foto's hoe de GSX er nu bij ligt:

De alternatieve motorkap nog gevonden :D
Afbeelding

De bumpers voldoen nog steeds.
Afbeelding

Het interieur, een beetje zwart omdat ik niet meer spuitbussen dan zwart en geel had :lol: :
Afbeelding

Het chassis, nog wat meer zwart :lol:
Afbeelding

Wat motor onderdelen, ik heb vast geprobeerd of ik de stock luchtinlaat kun vervangen door het racemodel.
Afbeelding



Het idee voor deze auto -voortbordurend op de El Camino racer in dit topic: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=28685&start=60- is om er een dragracer van te maken. Ik weet nog niet of dit een dragracer word die ook legaal op de straat mag, of gewoon 100% opgevoerde racer.

Wat ik wel al heb bedacht is dat een Buick GSX voor te racen zich wel erg lekker laat afkorten als GSX-R, wat dan wel weer erg bekend klinkt bij de mensen die bekend zijn met Suzuki. Ik wil er dat dan ook in verwerken met zulke details:
Afbeelding

Afbeelding

Nu kan ik zelf decals printen dus dat komt wel goed :wink:

Ik heb nog wel een naam nodig voor de drag racer. Het moet eigenlijk iets zijn met een knipoog naar Japan (i.v.m. Suzuki), maar wel Amerikaans klinken. Misschien een Japans ogend lettertype of zo, en de auto in het gifgroen of fel geel o.i.d. Als jullie nog ideeën hebben, ik kan ze goed gebruiken :wink:



PS. Ik zoek nog wel onderdelen, vooral om de grote banden zit ik verlegen. Als iemand mij hiermee kan helpen hoor ik het graag :wink:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Buick GSX Racer
BerichtGeplaatst: za 19 maart, 2011 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
General Custom schreef:

Wat ik wel al heb bedacht is dat een Buick GSX voor te racen zich wel erg lekker laat afkorten als GSX-R, wat dan wel weer erg bekend klinkt bij de mensen die bekend zijn met Suzuki.

Ik heb nog wel een naam nodig voor de drag racer. Het moet eigenlijk iets zijn met een knipoog naar Japan (i.v.m. Suzuki), maar wel Amerikaans klinken. Misschien een Japans ogend lettertype of zo, en de auto in het gifgroen of fel geel o.i.d. Als jullie nog ideeën hebben, ik kan ze goed gebruiken :wink:





Als naam is dit misschien wat : "the sunrise project " (Japan - Land of the rising sun ) of Sunrice als je van woordgrapjes houdt :lol:
en als kleur onderste helft rood verlopend naar geel aan de bovenste helft


Zomaar een paar ideetjes die me te binnen schieten :wink:

In ieder geval ga ik deze volgen.


Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Buick GSX Racer
BerichtGeplaatst: zo 20 maart, 2011 9:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Dat is inderdaad een leuk idee :D En dan de naam in van die Japans ogende letters of zo :D

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Buick GSX Racer
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2011 18:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Update


Met betrekking tot deze groepsbouw heb ik goed nieuws en slecht nieuws...

Het goede nieuws is dat ik afgelopen vrijdag mijn rijbewijs (auto) heb gehaald, en nu dus meer tijd heb voor modelbouw :D :D :D

Dit weekend ben ik dus vol enthousiasme verder gegaan aan de Buick GSX voor deze groepsbouw. Zo heb ik de motor gebouwd, het interieur wat opgeknapt, en het chassis bijgewerkt.
Toen het slechte nieuws. De body en motorkap heb ik namelijk eerst met primer, en daarna met mat zwarte lak gespoten. Helaas bleek de lak te reageren, en nu is de body verpest :evil:

Door deze tegenslag heb ik geen zin meer in deze kit... Gelukkig gaat er uiteindelijk niet zo veel verloren, want deze zal gesloopt worden voor onderdelen. Ik haal alles netjes uit elkaar, verf het opnieuw, en bewaar alles netjes en gesorteerd om te gebruiken in een andere kit :wink:

Ik ga misschien nog meedoen met een andere kit, ten minste als ik er eentje heb waar ik niet teveel verf e.d. voor moet kopen. Ik ben namelijk aan het sparen voor een echte auto (misschien ook wel een Wheeler Dealers exemplaar :lol: )

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement