Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ferrari Mondial 1/25
BerichtGeplaatst: di 08 feb, 2011 21:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 nov, 2010 20:52 pm
Berichten: 95
Het Wheeler dealer idee is gewoon te leuk om niet aan mee te doen. Hoewel ik er eigenlijk geen tijd voor heb en ik nog met mijn andere project bezig ben, heb ik besloten mee te doen. Ik heb immers een jaar de tijd.

Dus eens gekeken of ik nog iets passends op de plank heb liggen. Ik had nog een idee voor een 1/18, maar bij nader inzien heb ik besloten dat project niet meer te doen.
Gelukkig heb ik een alternatief gevonden, en het wordt weer een project waar ik nieuwe technieken ga uitproberen.
Deze keer in een schaal waar ik nooit in bouw: 1/24, eh, 1/25 volgens polistil.

En dit is hem:

Afbeelding

De Ferrari Mondial 8 van polistil 1/25

A thing of beauty, this is not, maar ik denk dat ik er wel iets van kan maken. Het blijft bij mij altijd de vraag hoeveel van het oorspronkelijke model uiteindelijk in het eindresultaat zit. Als ik 't modeleke bekijk zou dat nog wel eens barweinig kunnen zijn.

Wish me luck, cause i'll be needing it.

Pluscat


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ferrari Mondial 1/25
BerichtGeplaatst: wo 09 feb, 2011 18:31 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun, 2008 17:51 pm
Berichten: 700
Woonplaats: Montfoort
Het is mijn schaal niet, maar niet minder interressant als jij er mee aan de gang gaat. :)
Ook ik ben aan een Polistil begonnen, de enigste die ik in bezit heb.
Alleen een paar maatjes groter. :wink:
Succes hiermee, ben benieuwd!!
(p.s. ik kwam je pas nog tegen op een ander forum met de Zagato 8) )

_________________
Groetjes John


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ferrari Mondial 1/25
BerichtGeplaatst: do 24 feb, 2011 0:10 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Oei, Een van de lelijkste Ferrari's ooit! Ben benieuwd wat je hiervan kunt maken.
Veel succes!

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ferrari Mondial 1/25
BerichtGeplaatst: za 02 apr, 2011 22:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 nov, 2010 20:52 pm
Berichten: 95
Mijn Zagato project is nu afgerond. Tijd om eens naar de Mondial te kijken.

Veel ferrari liefhebbers vinden de Mondial een lelijke auto. Is dat zo? Nou nee, de Mondial is best wel een mooie auto. Ik zag er laatst één rijden tussen het andere verkeer in Parijs,.......het was toch een mooi ding...
Als we het over lelijke ferraris moeten hebben dat kijk maar eens naar een F50. Die is echt LELIJK. Totaal geen balans, veel te lange achterkant en veel te korte voorzijde. De 360 heeft het zelfde euvel; de 430 idem (is iets beter door zijn detailles). De Ferrari Enzo lijkt wel een kit-car uit de jaren 80, ontworpen door een 10 jarige. De foto's van de opvolger van de 612 Scaglietti heb ik ook gezien; mag ik effe een teiltje? Als je op die auto een badge van Lexus zou plakken zou iedereen het geloven. Nee ferrari maakt geen mooie auto's meer, voor mooie auto's zal je toch echt naar Aston Martin en Jaguar moeten kijken.

Terug naar de Mondial, ik heb de Polistil uitelkaar gehaald en echt veel soeps is het niet. Maarja Pluscat heeft maar weinig nodig om een spectaculair model te maken. De Polistil is een beginpunt, iets om mee te werken, zodat je niet van nul hoeft te beginnen.
Ik weet niet of ik dit project optijd af krijg, want ik ben nogal wat van plan. Het Zagatoproject heeft ook 5 maanden gekost, en in vergelijking met dit geplande Mondial-project, was dat een eitje.....

Wat ik precies ga maken wordt in de komende verslagen wel duidelijk. Ik was van plan dit project eigenlijk in 1/18 te doen, ik had al een HW elite Mondial gekocht, maar dat ding is zo mooi dat ik het niet over mijn hart kon krijgen om het te verbouwen.... Je kan veel zeggen, maar die HW elites zijn echt mooi, zo mooi (voor dat geld) kan je het zelf nooit bouwen.....

Pluscat


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ferrari Mondial 1/25
BerichtGeplaatst: zo 03 apr, 2011 10:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Klinkt goed, mooi model ook de mondial. Ik ben het geheel met je eens wat de huidige wagens betreft, er zijn nog weinig merken die iets moois neer zetten. (Maar ach, ik heb dan ook iets met 70's en 80's modellen ;) )

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ferrari Mondial 1/25
BerichtGeplaatst: zo 03 apr, 2011 12:18 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun, 2008 17:51 pm
Berichten: 700
Woonplaats: Montfoort
Smaken verschillen en dat is maar goed ook, anders werd het een saaie wereld.
Mijn smaak gaat meer naar de 50ers en 60ers, maar een aantal hedendaagse modellen vind ik toch ook wel mooi.
Wat te denken van een California, de 599 en de Zagato variant hiervan.
De auto's die jij noemt, hebben allen de motor achterin, wat een bepaalde lijn met zich mee brengt.
Ik moet eerlijk bekennen, dat ook ik de Mondial niet kan waarderen, maar staat wel in mijn vitrine. :wink:
Ben natuurlijk wel benieuwd wat je met deze Mondial gaat doen, gezien het geweldige resultaat met de Zagato.
Succes!!

_________________
Groetjes John


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement