Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 6:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 26 nov, 2011 18:16 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Ziek zijn heeft een groot voordeel: eindelijk tijd genoeg om te brouwen....

En daar de tijdslimiet voor deze bijna op is, en het me mijn eer te na is om het niet te proberen, gaan we kijken of we deze nog op tijd af krijgen. Eerst maar een paar lagen verf. het was even goed zoeken, maar dan toch. Eerst maar eens de vleugels onder handen genomen. Als die er straks opzitten met de houten staanders ertussen kun je daar nooit meer fatsoenlijk bij denk ik, dus eerst maar dit...

Afbeelding

Afbeelding

Nou heb ik dus de kleuren gebruikt die Revell opgeeft. Net vond ik een kleurreferentie waarbij het groen net wat anders is en het bruin eerder paars. Of dat klijkt maar zo en geven ze in werkelijkheid een andere kleur. Geen idee, we zien wel.

Groen is Ferngrun (Revell Aqua), roostertje is Schilfgrun (Revell Aqua), bruin is Roest (ModelMaster enamel), en de onderkant is dan weer RLM Light Blue van Gunze. Nemmy doet niet moeilijk over merken mengen op een model :)
Om te zorgen dat er geen al te gekken dingen gebeuren had ik wel eerst het bruine deel afgeplakt en groen gespoten, en daarna andersom, dus geen kleuren over elkaar.

Handige tip voor een volgende keer bij dit soort acties (had ik nu ook gedaan, werkt prima):
* stuk tape erop
* voorzichtig snijden over gehele breedte van tape
* stukkie waar je wilt spuiten weghalen
* stukkie niet weggooien maar bewaren - kun je straks gebruiken om de vers gespoten kleur af te plakken in precies dezelfde ronding

En dan de rest. Eerst het motorstuk en de cockpit afplakken. Dat gaat makkelijker met canopy. En dan een stuk wit op de staart (Gunze) gevolgd door het gehele airframe zwart (Tamiya).

Weer eens wat nieuws geprobeerd: Het zwarte was zover verdund als ik nog niet eerder had gedaan. Volgens mij was dat dan ook eerst zo dun als het zou moeten, ik heb al jaren het vermoeden dat ik veel te dik spuit. Het was even oefenen om te wennen, en vooral de naaldstandbegrenzer zo zetten dat de naald een fractie van een mm naar achter kan in plaats van volledig. Spuit best lekker, en de zwarte laag zit er retestrak op al zeg ik het zelf. Moet alleen de tip wit wat bijwerken. Vraag me af of dat voorkomen was als ik een tik langer had gewacht. Tijd tussen spuiten van wit en afplakken was nu een uur of 4.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

To be continued...

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2011 19:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
En zo langzaamaan gaan we verder. De verflaag zit er veel te dun op, dat hebben we wel al geleerd.

De decals waren niet zo leuk. Het wit van de Edelweiss is niet wit genoeg op de zwarte achtergrond, en de decals reageerden vrij belabberd op de Sol.
Dit is het resultaat achter zeker 10x Sol eroverheen...

Next up: gaatjes boren voor de spandraden

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2011 16:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 17 feb, 2009 15:25 pm
Berichten: 828
Ziet er mooi uit

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement