Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 maart, 2021 16:00 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Mannen, ik heb een vraag of beter gezegd: een behoefte, die mogelijk ook bij anderen leeft dan wel gewekt kan worden.
Ik zou ontzettend graag op deze onvolprezen site een portfolio in willen richten met foto's van en informatie over al mijn bouwsels. Om een idee te krijgen, hier een voorbeeld van hoe het zou kunnen: mijn portfolio op het Airfix Tribute Forum, waar ik naar ben uitgeweken omdat het nergens anders kon:

https://www.tapatalk.com/groups/airfixt ... 32939.html

Ik wil mijn lidmaatschap van dat forum opheffen omdat er geen feedback/commentaar/kritiek van belang wordt geuit, waarmee je als leergierige bouwer verder
kunt. Ik denk ook dat portfolio's veel interessanter kunnen zijn dan de "plain" fotopagina's die er nu zijn. Die kunnen beter benut worden voor bouwverslagen, lijkt mij.

Graag zou ik dat portfolio van mij op dit forum opnieuw willen opzetten en nog in het Nederlands ook. Verder wil ik erop wijzen, dat deze feature meer activiteit zou kunnen genereren en nieuwe bouwers zou kunnen aantrekken, die door deelnemers hier naar hun portfolio's worden geleid ("Kijk eens wat ik kan!").

Hoor ik van jullie?

Jan aka Trajanus

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 maart, 2021 16:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
https://modelbrouwers.nl/builds/user/576/

Als je op het symbooltje naast PB klikt, met die 3 bouwsteentjes kom je op bovenstaande link

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 maart, 2021 17:49 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Dankjewel Silenoz, maar dat is niet wat ik bedoel. Geen verzameling bouwverslagen, maar een portfolio met hooguit 4 eindfoto's per gebouwd model, informatie daarover en een link naar het bouwverslag. Dat is toch echt wat anders.

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 maart, 2021 18:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Ja, ik vind dat wel een goed idee van Jan. Het is ontzettend leuk om van brouwers een overzicht te zien van wat ze in de afgelopen jaren gebouwd hebben, en hoe ze zich ontwikkeld hebben.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 maart, 2021 19:53 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Trajanus schreef:
Dankjewel Silenoz, maar dat is niet wat ik bedoel. Geen verzameling bouwverslagen, maar een portfolio met hooguit 4 eindfoto's per gebouwd model, informatie daarover en een link naar het bouwverslag. Dat is toch echt wat anders.

VrGr
Jan


De builds feature kan natuurlijk zo verder uitgewerkt worden :-) een mooie profiel-overzichtspagina is waardevol

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 maart, 2021 11:29 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Toch jammer dat er verder geen reacties van instemming komen van leden, noch initiatieven van de beheerders om iets op te zetten of met een concreet voorstel te komen. Er is blijkbaar geen behoefte aan mijn idee.

I rest my case en ga eens elders kijken.

jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 maart, 2021 11:52 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Huh? Ik vertel je letterlijk dat dit ontwikkeld kan/zal worden, hoezo geen initiatief van beheerders?

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 maart, 2021 12:07 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
BBT schreef:
De builds feature kan natuurlijk zo verder uitgewerkt worden :-) een mooie profiel-overzichtspagina is waardevol


Helder Serge, maar ik begreep uit je opmerking dat het gaat om een mogelijkheid, niet dat het ook daadwerkelijk gebeurt. Blijft staan dat andere leden niet reageren. Jammer maar helaas.

Intussen blijf ik proberen om met BB's de interactie op dit forum in leven te houden.

vrGr
jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 maart, 2021 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Zijn er dan nog Nederlandse modelbouw sites ?
Persoonlijk vind ik deze site wel prima en zeker wat het plaatsen van foto's betreft.
Bij de ATF werken ze met foto hosts zoals photobucket ed, maar als die er mee kappen heb je weer een hoop werk te doen om een
nieuwe host te zoeken en je foto's te herplaatsen, geen zin in en ik ga daar geen tijd voor maken, kan ik beter besteden aan bouwen.
( en dat tempo is al bedroevend laag )

Wat jou idee betreft, prima idee wat het portfolio gedeelte betreft, feedback/commentaar/kritiek is op deze site wat minder gewaardeerd
bij sommige bouwers denk ik, sommige kijken alleen naar zichtbare naadjes, anderen beginnen over de vrijheid de modelbouwer, als het op vergelijk met het
origineel aankomt, terwijl ze hele goeie skills hebben, zelf heb ik niet zoveel zin meer om daar op te reageren, denk dan ''hij kan leuk plakken en schilderen''. :migreren:
Andere andere kant zitten er hier ook Topbouwers tussen die op de mm kijken en het origineel haast naadloos volgen, en die ook een kijkje in de keuken geven,
hoe het model tot stand komt, mooi om zulke verslagen te volgen en er eventueel je voordeel mee doen.

Maar om bij de ATF terug te komen, in vergelijk met deze site ligt het niveau hier wel iets hoger, bij de ATF is het alleen maar OH en AH wat mooi, terwijl ik soms met
kromme tenen naar een resultaat kijk, sommige bouwers hebben de basics amper onder knie, daar word amper kritiek gegeven want dat is niet toegestaan volgens de regels.

Maar als ik terugkijk op het Jappen bouwgedeelte dan lijkt me dat toch wel geslaagd, zeker wat tips, feedback ed betreft, en knappe resultaten. :brouw:
Gras bij de buren is altijd groener...... maar niet beter..... :)

gr.Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2021 12:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
De mogelijkheid om een portfolio online te hebben zoals Jan dat omschrijft vindt ik zeker wel interessant!
Dat zou een mooie aanvulling op dit forum zijn, maar ook een mooie aanvulling op de hobby voor mij als brouwer persoonlijk.

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement