Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2018 16:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Kan dit niet onder de sectie reviews? just my 2 €-cent.

Of kan je daar geen foto's in de tekst plaatsen?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2018 17:04 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
@Silenoz - nee, je kan wel BBCode embeds gebruiken. Zou wel een goeie zijn om dit inderdaad aan de kitreviews toe te voegen!

@ETG - je hebt nu toevallig 2 systeemaccounts en Hanjo zelf eruit gepikt, en Hanjo kijkt eigenlijk nooit meer op dit forum (te druk). Sowieso hoeft dit niet per PB, je had ook meteen hier een topic met je idee kunnen openen in "Berichten aan en van de beheerders".

Overigens kan je op de profielpagina van een lid (die je wil PB'en dus) wel zien wanneer ze voor het laatst online waren, voor Hanjo bijvoorbeeld was dat 15 augustus, dus dan zie je meteen dat de kans klein is dat die persoon snel gaat reageren... ;)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2018 18:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Domme vraag/opmerking verwijderd.
Tevens nieuwe bril gehaald..........

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Laatst bijgewerkt door ETG op zo 02 sep, 2018 19:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2018 18:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 18 jul, 2017 14:32 pm
Berichten: 158
Woonplaats: Naast het huis van de buren
misschien eerst het probleem met je caps lock oplossen....zwaar irritant :evil:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2018 21:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
LanciaDelta schreef:
misschien eerst het probleem met je caps lock oplossen....zwaar irritant :evil:



............. Van mij mag je dat zwaar irritante commentaar weghalen........................
Niet gaan zeiken, hè vent....?????

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2018 21:36 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Erik
Als je het algemene forumoverzicht heb zie je per groep de moderators in het groen, je moet redelijk blind zijn als dit niet opvalt. Uhh, zei hij, die zelf dus zichtproblemen heeft. :mrgreen: :mrgreen:

Verder

Kijk eens naar het laatste item bij de groep Tips en technieken, daar staat dat daar Tips etc in PDF vorm aangeleverd kunnen worden.
Dit is met opzet gedaan zodat een onderwerp schoon blijft zonder allerlei opmerkingen.
Op zich vindt ik het een goed idee, maar het blijft dan alleen voor die bouwers die toevallig dat model willen bouwen. M.i lijkt mij slimmer om dan gewoon je tips in je bouwverslag te vermelden. mensen die echt op zoek naar een bouwverslag van dat specifieke model gebruiken ofwel de ZOEK functie, ofwel zoeken scrollsgewijs ofwel worden door iemand, waaronder jijzelf getipt naar jouw specifieke verslag.
Je heb ongetwijfeld wel tips (die tracks bijvoorbeeld) die wel redelijk algemeen gebruikt kunnen worden en daar kan je dan een PDF of iets anders van maken.
We hebben, in tegenstelling tot jouw gevoel een actief team, die zeker in is voor ideetjes waarmee het forum verbeterd kan worden

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2018 22:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Wordt aan gewerkt ! ;-)

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Laatst bijgewerkt door ETG op zo 02 sep, 2018 19:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2018 23:12 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =30&t=2739

Je kan het bestand naar mij of een andere moderator sturen.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 aug, 2018 0:35 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het is wel een goed initiatief, ik heb als mod van het "tankgedeelte" echter ook nog geen pb gehad, ik zit elke dag op het forum. Mis ik de melding, dan kom ik het nog erns tegen in mijn mail. Ik zit ook wel wat te wachten op mensen die nog eens een verslag willen beginnen, ik zie dat als een onmisbaar deel van mijn hobby omdat zo de kennis gedeeld kan worden (en ik bouw er niet minder door, denk ik, want ik beeld me wel eens in dat er iemand op het vervolg zit te wachten...).

Wat zou dan het verschil met een bouwverslag zijn? Zouden er alleen de eindfoto's in gebruikt worden, of heb je ook foto's van tijdens de bouw? Dat zou handiger zijn om het probleem te zien. Ook lijkt het me zoals Bert zegt praktisch als dit een discussietopic zou blijven in plaats van een PDF, zo kunnen er ook vragen over gesteld worden. Stel dat iemand nog iets over dat model wil weten en het staat niet in de PDF. Misschien kan er een topic aan gelinkt worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 aug, 2018 1:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Steven, goed idee. Zoiets wou ik dus ook. In de PB's naar de moderatoren stelde ik voor dat alleen degene die een topic start een
bericht kan plaatsen.
Maar het is ook leuk als iemand een vraag kan stellen.
Zou via een PB kunnen, maar via het forum is misschien beter. Moet dan wel gecontroleerd (mods) en gedisciplineerd gebeuren,
anders krijgen we weer ellenlange 'gesprekken' en dat is nou net niet de bedoeling. Deze info is eigenlijk ook alleen bedoeld ter
informatie en niets meer.

Dus indien nodig één of twee concrete vragen stellen, gevolgd door een kort en bondig antwoord. Dát zou ideaal zijn.

Nu de moderatoren nog zien te overtuigen...............

De titel voor het nieuwe hoofdtopic zou kunnen luiden "Modelbouwproblemen - constatering en oplossingen".
Duidelijk en 'to the point', dacht ik.

Belangrijke voorwaarde is wel dat de onderwerptitel alleen de belangrijkste info bevat. Bijvoorbeeld : "Panda 1:16 Pz.Kpfw 38(t)"
Alles wat je weten moet staat er in, om het betreffende model snel te kunnen vinden.

Aan de moderatoren :
Ik stel voor dat we dit gewoon eens gaan proberen. Bevalt het niet, dan kunnen de moderatoren alles gewoon weer verwijderen
en beginnen we overnieuw met uitsluitend PDF bestanden.

______
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement