Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 maart, 2016 15:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Hoi,

Ook net de nieuwe Chrome versie geïnstalleerd en herstart lijkt nu weer normaal te werken. Blijft een raadsel. Zal nu ook weer de albums en de bouwverslagen controleren. Dank voor je hulp.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 maart, 2016 15:44 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
computers... blijven gekken dingen ;)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 maart, 2016 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Zeg dat wel ;)

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 maart, 2016 22:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Inderdaad, ik zie Sergei al zitten....

Afbeelding

Nee hoor, geintje. Wel heb ik laatst zijn werkplek gespot:

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 maart, 2016 23:06 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
2 schermen zijn voorlopig wel voldoende voor mij ;)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Een dag van ontdekkingen
BerichtGeplaatst: ma 02 mei, 2016 17:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik dit draadje omhoog trap, het is tenslotte toch niet zo'n druk bezocht deel van het forum. De reden dat ik dit doe is eigenlijk tweeledig.

Allereerst wil ik even iets kwijt wat ik zelf wel grappig vind. Sinds 2007 neem ik deel aan dit forum. Nu zat ik vandaag even wat rond te neuzen en viel het mij op dat er onder ieder bericht naast "pb-knopje" nog een knopje zat met drie gestapelde blokjes. Dit was me nou nog nooit eerder opgevallen terwijl ik zo nu en dan toch nog wel eens een PB'tje stuur. Dus heb ik de stoute schoenen maar eens aangetrokken en erop geklikt 8) Tot mijn grote verbazing kwam ik in het "builds" gedeelte van het forum. Nooit geweten dat dat bestond :oops: Ik vind dit gedeelte erg leuk, omdat het je een overzicht geeft van wat je zelf en anderen gebouwd hebben. Dit kijkt wat makkelijker rond dan alle forums afstruinen zoals gevraagd door de opener van dit topic. Wel kom ik er nu achter dat ik van de 12 brouwverslagen die ik geopend heb er slecht 2 heb afgerond :roll: Dat is dan ook wel weer erg confronterend...

De tweede reden om dit topic omhaag te gooien is dan ook om iets aan de bekendheid van de builds sectie te doen. Omdat ik het zelf dus leuk vind, heb ik mijn builds er allemaal aan toegevoegd. Ik hoop dat anderen het ook doen. Misschien dat de moderatoren het een wat zichtbaardere plek kunnen geven zoals een tab bovenaan de pagina. Ook wil ik nog even kwijt dat ik er niet in geslaagd ben om de gewenste foto te selecteren uit mijn album. Het lijkt erop dat er maar een selectie van de foto's naar voren komt en ik kan geen scroll-functie of pijlen vinden om de overige foto's te bekijken. Klopt dit of kijk ik met mijn neus?

Dus bij deze wil ik iedereen vragen zijn brouwverslag in zijn builds-sectie toe te voegen. Het kost niet veel tijd naar mijn mening, tenzij je al je oude project met terugwerkende kracht gaat toevoegen. Hopelijk is het daardoor de moeite waard om het ook wat gebruiksvriendelijker te maken.

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 mei, 2016 17:26 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Fokkerfan, deze aanpassing is recent gebeurd. Dit topic is daarvoor van toepassing, dus heb ik je bericht verplaatst. Ik gebruik deze functie al lange tijd en ze komt regelmatig van pas om een oud verslag snel terug te vinden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 mei, 2016 17:40 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
FokkerFan schreef:
Allereerst wil ik even iets kwijt wat ik zelf wel grappig vind. Sinds 2007 neem ik deel aan dit forum. Nu zat ik vandaag even wat rond te neuzen en viel het mij op dat er onder ieder bericht naast "pb-knopje" nog een knopje zat met drie gestapelde blokjes. Dit was me nou nog nooit eerder opgevallen terwijl ik zo nu en dan toch nog wel eens een PB'tje stuur. Dus heb ik de stoute schoenen maar eens aangetrokken en erop geklikt 8) Tot mijn grote verbazing kwam ik in het "builds" gedeelte van het forum. Nooit geweten dat dat bestond :oops: Ik vind dit gedeelte erg leuk, omdat het je een overzicht geeft van wat je zelf en anderen gebouwd hebben.

Fijn dat je erop gestrand bent ;) Het is je vroeger nog nooit opgevallen omdat het vroeger ook gewoon niet bestand - of in erg krakkemikkige staat. Deze feature is in de afgelopen weken gereleased.

FokkerFan schreef:
De tweede reden om dit topic omhaag te gooien is dan ook om iets aan de bekendheid van de builds sectie te doen. Omdat ik het zelf dus leuk vind, heb ik mijn builds er allemaal aan toegevoegd. Ik hoop dat anderen het ook doen. Misschien dat de moderatoren het een wat zichtbaardere plek kunnen geven zoals een tab bovenaan de pagina.

Er zijn twee redenen dat er geen tab is:
  • er moet nog een hoop content gemodereerd worden, voor deze data schoon is wil ik het nog wat low-radar houden.
  • de tabs bovenaan het forum zijn groot, en op mijn 1366px brede scherm is er eigenlijk bijna geen ruimte meer voor een extra tab

Het tweede probleem moet dus even een oplossing krijgen, ook op kleine (mobiel/tablet) schermen...


FokkerFan schreef:
Ook wil ik nog even kwijt dat ik er niet in geslaagd ben om de gewenste foto te selecteren uit mijn album. Het lijkt erop dat er maar een selectie van de foto's naar voren komt en ik kan geen scroll-functie of pijlen vinden om de overige foto's te bekijken. Klopt dit of kijk ik met mijn neus?

Kan je hier even een screenshot van maken en die posten? En aangeven om welk album het gaat (url naar het album zelf is prima).

FokkerFan schreef:
Dus bij deze wil ik iedereen vragen zijn brouwverslag in zijn builds-sectie toe te voegen. Het kost niet veel tijd naar mijn mening, tenzij je al je oude project met terugwerkende kracht gaat toevoegen. Hopelijk is het daardoor de moeite waard om het ook wat gebruiksvriendelijker te maken.

:brouw:

Feedback is welkom!

(overigens kan je hier alle software wijzigingen volgen)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 mei, 2016 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
BBT schreef:
Fijn dat je erop gestrand bent ;) Het is je vroeger nog nooit opgevallen omdat het vroeger ook gewoon niet bestand - of in erg krakkemikkige staat. Deze feature is in de afgelopen weken gereleased.


Gelukkig, dan ligt het niet aan mij. Ik zal morgen achter de PC wat screenshots maken en verdere feedback geven. Bedankt coor het verplaatsen van mijn reactie.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 mei, 2016 9:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dit bedoelde ik m.b.t. het selecteren van de foto's. In mijn album kan ik meer foto's selecteren: Fokker 100 album

Het lijkt erop dat ik in de builds sectie enkel foto's kan selecteren van de tweede pagina van mijn album. Ik zie geen pijlen of iets staan waarmee ik naar de eerste pagina kan.

Afbeelding

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Overigens vind ik het zelf een beetje onhandig dat ik nu zo'n 3 "profielpagina's" heb. Allereerst het gebruikerspaneel, ten tweede in het albums deel en nu ook nog bij de builds sectie. Misschien vraag ik teveel hoor, maar vanuit een gebruikersstandpunt lijkt het mij makkelijk om dit allemaal vanuit één startpagina te kunnen beheren.

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement