Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2021 15:46 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Dankjewel voor jullie instemmende reacties Deef, Gerhard en anderen die mij per pb of mail hun bericht stuurden. Opvallend is dat verschillende mensen zeggen dat ze hun modelbouwwerk op verschillende sites hebben staan en het mooi zou zijn als dat gebundeld konden worden in een portfolio. Portfolio's zouden bovendien meer verkeer naar Modelbrouwers kunnen genereren en onze plek een referentie- en inspiratiefunctie kunnen geven.

Het zou zo eenvoudig kunnen zijn: een eigen portfolio voor ieder lid hier die dat graag wil en op die manier Modelbrouwers verder kunnen versterken en meer leven in de brouwerij (!) te brengen. Het zou m.b.v. een template/format kunnen, zoals je dat hier al ziet op het Marktplaatgedeelte. Ik ben niet ICT-technisch, maar dat template/format zou er zo uit kunnen zien met de volgende 7 vaste elementen.

1. Naam van de kit:
2. Merk, nummer, releasejaar en schaal (eventueel met een link naar beschrijving van de kit op Scalemates):
3. Bouwverslag (link naar):
4. Foto 1:
5. Foto 2:
6. Foto 3:
7. Reacties: (Eventueel een commentaarmogelijkheid voor de lezers).


Dat is alles! Verder zouden de portfolio’s kunnen worden ondergebracht in een subrubriek “Portfolio’s van leden” onder “Modelbrouwers Archief”, waar nu alle groepsbouwen gearchiveerd staan.

Voorafgaand aan de eerste bijdrage aan een portfolio zou een ieder een stukje over zijn eigen modelbouwgeschiedenis kunnen plaatsen. Als voorbeeldje dat van mij bij mijn portfolio op het ATF:
https://www.tapatalk.com/groups/airfixt ... 32939.html

Het is maar een idee natuurlijk.....

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2021 16:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Lijkt me een goede opzet Jan.

Maar zou je dan telkens de startpost aanpassen zodat je volledige portofolio steeds vanaf post één te zien is?
Ik ben zelf van mening dat het anders wat rommelig wordt als er steeds reacties tussen gaan zitten. Zoals dat nu bij jou op het ATF is "moet" je best ver scrollen en klikken wil je alles gezien hebben en kan je wat minder goed voortgang en progressie per model zien.
Maar misschien is dat ook wel iets wat leden voor zich mogen bepalen? Of hangt er een maximaal aantal foto's aan een post?

Leuk om hier een beetje over te brainstormen :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2021 16:22 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Deef schreef:
Lijkt me een goede opzet Jan.

Maar zou je dan telkens de startpost aanpassen zodat je volledige portofolio steeds vanaf post één te zien is?
Ik ben zelf van mening dat het anders wat rommelig wordt als er steeds reacties tussen gaan zitten. Zoals dat nu bij jou op het ATF is "moet" je best ver scrollen en klikken wil je alles gezien hebben en kan je wat minder goed voortgang en progressie per model zien.
Maar misschien is dat ook wel iets wat leden voor zich mogen bepalen? Of hangt er een maximaal aantal foto's aan een post?

Leuk om hier een beetje over te brainstormen :brouw:


Deef, die introductie zou alleen bij de eerste post komen en verder niet meer natuurlijk.
Dan zou vervolgens per model 1 bericht kunnen worden gepost met 3 foto's (zoals we dat in de galerij doen).
En wellicht is het inderdaad beter om geen mogelijkheid voor commentaar te geven om teveel scrollen te voorkomen. Daar had ik niet bij stil gestaan.
Dank voor het meedenken!
:brouw:

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2021 17:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Owja daar staat die introductie natuurlijk ja!
Dan lijkt me zonder de mogelijkheid op posts de beste optie, zodat het geen "chat-topic" wordt.
Als de linkjes naar brouwverslagen er bij staan dan kan er natuurlijk altijd makkelijk bij het brouwverslag nog op gereageerd worden, dat is dan makkelijk te vinden.

:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 maart, 2021 16:27 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Citaat:
Het zou m.b.v. een template/format kunnen, zoals je dat hier al ziet op het Marktplaatgedeelte. Ik ben niet ICT-technisch, maar dat template/format zou er zo uit kunnen zien met de volgende 7 vaste elementen.


Dat is eigenlijk nooit de bedoeling geweest om een permanente oplossing te zijn. Het is in principe een stuk netter om hier een volwaardige feature van te maken, want dan wordt het netter door zoekmachines geïndexeerd en krijg je mooiere URLs die makkelijker te delen zijn.

Ook de gebruiksvriendelijkheid kan een heel stuk verbeterd worden door al gegevens te kunnen voor-invullen, of een link bij je eigen topics in de zin van "voeg toe aan mijn portfolio".

De mogelijkheid van geen commentaar geven is volgens mij niet (eenvoudig in te stellen), dus een volwaardige feature hiervoor lost daar ook veel praktische dingen op.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 apr, 2021 7:25 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Voor mij deed die muur met plaatjes in /builds precies wat ik ervan verwacht had, het geeft een visueel overzicht van wat hier te vinden is (en dat is hetzelfde als wat ik op andere sites geplaatst heb, alleen begint het daar later, het enige wat iets zou toevoegen is dat ik daar in een andere taal schrijf...). Dus ik hoop dat dat gedeelte net even compact blijft. Wat ik wel leuk zou vinden, is dat mensen er via mijn profiel op zouden terecht kunnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2021 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Het portfolio-idee klinkt inderdaad wel interessant, ik ken de opzet van de portfolios op het Airfix-forum niet, maar het zou me op zich wel nuttig lijken om zoiets hier ook te maken als een soort van naslagwerk. Vooral als er een korte samenvatting over het bouwproces etc. bij zou staan, krijg je als lezer gelijk een indruk van die kit (is het een onbouwbare draak ja of nee bijvoorbeeld :mrgreen: ). Het is wel de truc om het compact te houden denk ik; ik ben vanuit mijn opleiding gewend om portfolios te maken en meestal zitten de docenten in ieder geval niet te wachten op ellelange epistels; een kort-maar krachtig verhaal met vooral (maar niet teveel) fotos werkt meestal het beste.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement