Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 jan, 2011 18:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 aug, 2010 14:36 pm
Berichten: 147
hey brouwers,
Ook ik doe mee met de tigermeet :brouw: en zoals eerder beloofd word het deze kit


Afbeelding
De doos:
Afbeelding


De bouw beschrijving:
Afbeelding


En de sprues:
Afbeelding

Afbeelding
Alleen deze foto was te groot dus ik heb hem ff geleend van: http://www.britmodeler.com/skii/Skii/F16MLU/decals.jpg
Afbeelding


Ik ben nog niet begonnen met bouwen maar ik ga er zo snel mogelijk mee beginnen. :roll: (Ik kan het niet vol houden om hem nog even te laten liggen)

Ik ben eigenlijk geen 1:72 bouwer dus dit word heel iets anders voor mij.
Ik ben eigenlijk van plan om hem te spuiten met de ab (helemaal). Want dan denk ik toch dat dat de details beter bewaard worden.
Maar omdat dat een hele klus word ben ik er nog wel even mee bezig.
Heeft iemand tips om het afplakken van de kist? gewoon met Tamiya tape? of met poster buddys? dat word toch ook veel gebruikt of heb ik het nu fout?

Tips en trucs zijn altijd welkom.
Bryan :brouw:

_________________
bezig met F/A-18F Super Hornet VFA-102 "Diamondback" 1:48 revell
viewtopic.php?f=1&t=30189
F-16AM Baf Tigermeer 2009/2010 (1/72 )
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopi ... 69&t=30650


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 jan, 2011 18:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 mei, 2008 20:37 pm
Berichten: 26
Woonplaats: Rotterdam
Ja wens je alvast veel succes met het afplakken en spuiten! vooral het uitwaaieren van het tijgervelletje!! iets wat mij zeker niet zal lukken! Ben erg benieuwd! wel gaaf model!!!! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 jan, 2011 21:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
hmm ik zie niet zoveel afplakwerk aan die kist.

Ik denk dat je met tamiya tape genoeg zal hebben :).
denk wel dat het heeeeeeeel handig zou zijn om nu sol en set van microscale te hebben voor je vliegtuig ;)

grtz

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jan, 2011 18:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 mei, 2008 20:37 pm
Berichten: 26
Woonplaats: Rotterdam
Dat is juist het punt hij wil de tijgerprint airbrushen en de stikkers van het tijger velletje niet gebruiken! :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jan, 2011 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
hmm neem misschien toch de afplaktape :)
je zal verwonderd zijn waarom, maar ik heb een goede reden.
en doe misschien volgende stappen :).

1) Kopieer je decal vel met de tigerprint 4 x over.
2) plak je tape in overlopende lagen bovenop de geprinte decalvel.
3) Knip vervolgens heeeeeeel subtiel langs de lijntjes van je geprinte decal vel en gebruik daarvoor het licht ;).
4) vervolgens zorg je dat je heel voorzichtig de tape afneemt en zo op de vliegtuig te zetten. Zorg wel dat je de tape heel goed vastplakt.
5) Probeer eerst voorzichtig eens een laag om te zien of het werkt :). Zorg wel dat je laag niet te dik is eh :).


grtz

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Laatst bijgewerkt door BBT op vr 07 jan, 2011 23:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
taal


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 jan, 2011 20:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 aug, 2010 14:36 pm
Berichten: 147
itchy schreef:
hmm neem misschien toch de afplaktape :)
je zal verwonderd zijn waarom, maar ik heb een goede reden.
en doe misschien volgende stappen :).

1) Kopieer je decal vel met de tigerprint 4 x over.
2) plak je tape in overlopende lagen bovenop de geprinte decalvel.
3) Knip vervolgens heeeeeeel subtiel langs de lijntjes van je geprinte decal vel en gebruik daarvoor het licht ;).
4) vervolgens zorg je dat je heel voorzichtig de tape afneemt en zo op de vliegtuig te zetten. Zorg wel dat je de tape heel goed vastplakt.
5) Probeer eerst voorzichtig eens een laag om te zien of het werkt :). Zorg wel dat je laag niet te dik is eh :).


grtz


Bedankt voor de tip want ik vind dit echt een SUPER idee! echt geweldig! maar je kopieert het dus en dan plak je dus het hele vel vol tape? dan dan knip je het heeeeeeeeeeel subtiel uit. dit snap ik nog maar dan :oops: . Als ik het dus heb uitgeknipt dan moet je het papier (de kopie) van de tape los halen en dat dan op het vliegtuig plakken toch?
Echt heel erg bedankt! :brouw: :!:
iemand anders nog betere ideeën? ik hoor ze graag!
Ik hoop dat ik morgen de eerste update kan plaatsen.
Bryan

P.S verkleuren de decals niet als je ze onder de kopieerder legt??
P.S 2 ik snapte eigelijk je eerste reactie al niet :lol: maar ik had niet genoeg tijd om het te vragen.

_________________
bezig met F/A-18F Super Hornet VFA-102 "Diamondback" 1:48 revell
viewtopic.php?f=1&t=30189
F-16AM Baf Tigermeer 2009/2010 (1/72 )
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopi ... 69&t=30650


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 jan, 2011 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Bryan schreef:
P.S verkleuren de decals niet als je ze onder de kopieerder legt??


Lijkt me niet, dan zou het verboden moeten worden om iets te kopiëren. Dat is het ook (copyright), maar niet om verkleuring te voorkomen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jan, 2011 14:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
Gaat eventjes terug op zoek naar een oud Cartopic om zijn foto's te pikken :P

Ik had toen die methode uitgeprobeert op een Toyota Celica GT van in de jaren stillekes.
Het was een flameproject dus heb ik er wat tijd in gestopt.
En het is goed afgelopen :)
Afbeelding
Afbeelding
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=127&t=25709
OW pas Op je gebruikt niet je VEL voor die tape, MAAR wel Je gescande A4 blad om het daarop te kleven.
Niet op je decalvel eh man ;)

wat had ik toen gedaan. Een simpel A4 blad genomen en daar een flamemotief getekend voor 1 helft.
dan het A4 blad volgetaped met tamiya tape en het A4 blad dubbelgeplooit zodat het flamemotief net mooi het tegenovergestelde was van het middenstuk.
Nu jij hoeft enkel die decalvel te kopieren op een gewoon A4 blad een paar keer want je hebt meerdere kleuren en zorgen dat je heel netjes de randjes afknipt.
enja dan moet je natuurlijk ook je blad afnemen zodat het netjes kan kleven op je model eh :).
echt simpele manier en ik ga het nu ook meer en meer gebruiken om zo me cammo te maken op vliegtuigen :).
Ik zou echter misschien als ik jou was andere tape nemen (niet van tamiya) maar echt verftape met een grote breedte.
Zorg wel dat het niet te grove tape is want tamiya tape is een van de fijnste tape dat ik ken voor verfbuilts enzo.
Ik denk echt niet dat Revell zich daarom druk gaat maken om wat nageprintte decalvel.
Zorg gewoon dat je het netjes vernietigd ;)
Antwoord op PS1: nee dat zou niet mogen gebeuren eigenlijk. Dus ga je gang :).
Antwoord op PS2: Nee ik was eventjes niet mee in je topic :P

groetjes

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jan, 2011 18:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 aug, 2010 14:36 pm
Berichten: 147
Hallo medebrouwers,
Citaat:
OW pas Op je gebruikt niet je VEL voor die tape, MAAR wel Je gescande A4 blad om het daarop te kleven.
Niet op je decalvel eh man

Dat snapte ik wel :) maar toch bedankt.

Ik heb het boven staande geprobeerd en de decals gekopieerd en uitgeknipt voor een proef.
Ik heb niet helemaal goed mijn best gedaan op het uitknippen dus er zitten hier en daar nog wat oneffen heden.
Ik was tegen een paar problemen aan gelopen bijv dat ik de tape niet meer goed van de kopie afkreeg.(het papier splitste zeg maar) Heeft iemand daar een idee op? kan je het papier een p+ laag geven om het teverhelpen??
Door dat het papier aan sommige plekken aan de tape bleef plakken kon ik het niet goed op het proef vel plakken, vandaar ook dat ik het een klein beetje houtlijm heb gebruikt.(nu maakt het toch nog niet uit dus voor het echie ga ik wel een betere manier zoeken en vinden :mrgreen: )
Ook was ik zo stom om de tape aan de achterkant van de print te plakken waardoor als je het uitknipte het in spiegel beeld kwam. Dit probleem kan ik wel verhelpen door de decals nog een keer in te scannen en dan op de computer de afbeelding in spiegel beeld zetten en dan gaat de decal van spiegelbeeld naar normaal. snap je :roll:
nou genoeg gepraat nu eerst foto's:
Afbeelding
Hier heb ik de kopie deels uitgeknipt

Afbeelding
de tape op de achter kant.

Afbeelding
Hier zie je goed dat de schilders tape op de achter kant zit.

Afbeelding
Helemaal uitgeknipt met de tape al aan de achterkant

Afbeelding
Hier kan je goed zien dat het een mal is (ik vind zelf dat ie nog best wel goed lijkt) Ik had alleen de decals een heel klein beetje scheef gelegd van daar dat het orgineel breder is.

Afbeelding
De tape er afgepulkt en voor een klein beetje vast gelijmd op het proef papiertje

Afbeelding
En dan is dit het resultaat (je ziet nog wel een beetje lijm zitten)

Ik vond het zelf wel leuk om het tedoen alleen je bent wel heeeeel lang bezig om het heel mooi en precies tedoen.(Maar het is het waard toch :wink: )

Ik hoop dat ik vanavond nog een update kan maken over het kantoor.

Tips en trucs= altijd welkom!

Bryan

_________________
bezig met F/A-18F Super Hornet VFA-102 "Diamondback" 1:48 revell
viewtopic.php?f=1&t=30189
F-16AM Baf Tigermeer 2009/2010 (1/72 )
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopi ... 69&t=30650


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jan, 2011 18:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
nou je doet het goed :).

enkel en daarom zei ik ook dat je het papiertje in tegenlicht moest houden dat je zoniet het spiegeleffect verkreeg.
Nou ik zie wel dat je het snapt dus hoop ik dat deze methode goed uitpakt om je kist te beschilderen. maareuh vraagje.
je gaat de tail toch niet zelf maken hoop ik ^^

grtz

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement