Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 22 jan, 2011 17:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
Okey luitjes, eindelijk wat tijd en nu moet ik echt wel de tigers bouwen.

Nou het is redelijk verkeerd uit de hand aan het lopen want zoals de titel het al zegt ga ik 8 (of who knows more hehe :lol: )
Beginnen bij het begin is het een leuke uitdaging om 8 tigers te bouwen.
Ze zijn stuk voor stuk redelijk recente tigers.
Echte uitdagingen zitten er ook bij, want...

... Sommige tigers hebben een uitdagende motief kleur.

Nou genoeg gezeverd :)
Tijd om te revealen welke ik in de planning staan.

PHASE ONE: A-7H Corsair Tiger Meet 2007 "Arctic Tiger" (Norway) Hobbyboss 1/72
Afbeelding
335 Squadron Araxos Airbase (Greece)
Sommige mensen zeggen dat deze vliegtuig 2 x heeft meegedaan aan de tigermeets, maar ik moet iedereen tot groot spijt meedelen dat hij maar 1 x heeft meegedaan aan de tigermeet. Namelijk de tigermeet van 2007.
Foto van de echte plane.
Afbeelding
Verhaal: In 2007 namen de Grieken voor de eerste keer deel met een A-7H Corsair II van het 335 Squadron 'Aegean Tigers' en het zou ook de laatste keer zijn dat ze met deze plane gingen vliegen, want het 335 squadron zou dan veranderen naar F-16's Block 52+. Deze squadron is gevestigd op het Araxos Airbase.
Status: Probationary Members
Patch
Afbeelding

PHASE TWO: Tornado "Eye Of the Tiger" Tiger Meet 2009 (Belgium) Revell 1/72
Afbeelding
Aufklarungsgeschwader 51 Schleswig-Jagel (Germany)

Gekend onder de naam van Reccetigers, hebben ze de Tiger awards ontvangen van beste paint scheme. En wat voor een want als de vleugels van de Tornado samengebracht werden, kon je duidelijk hun squadronlogo in herkennen. Als fan van de Reccetigers kon ik het dus ook niet laten om deze te bouwen.
Echte plane
Afbeelding
Verhaal: In 2009 kon de 51ste Reccetigers hun 50ste verjaardag vieren als squadron, echter met een bittere nasmaak, want hun zustersquadron 52 word gedetacheerd. Als nevensquadron kwam ook vaak de patches voor met 512 erop genoteerd. En dat kon men ook zien aan de drop tanks van de tigertornado. "Last Call 512". Hun logo werd ook zoals hierboven gezegd gereflecteerd op de fuselage en wings. Daarvoor hebben ze dus de tiger award van beste paint scheme gekregen.
Status: Full member
Patch
Afbeelding

PHASE THREE: F-16 MLU Tiger Meet 2009 (Belgium) Revell 1/72
Afbeelding
31ste smaldeel Kleine brogel (Belgium)

Als Belg moet ik dus ook een 31ste smaldeel gemaakt hebben :). Gelukkig kwam Revell ook met deze op de proppen.
Ik hou er wel van dat ik eerst een paar out of the box builds heb dusja :).
Echte plane
Afbeelding

Verhaal: Als ghost van de tiger meet 2009 kwamen de Belgen aan met een strakke tigermotief over zo goed als de gehele aircraft. Als een van de meest oude tigerunits hebben ze dus over 2 jaar een reden tot feesten, want het was de eerste die een tigermeet organiseerd (1963) buiten de UK en was dus ook een van aanstootgevende units. Ook een reden om te feesten is dat de 31ste smaldeel de meest winnende units van de Silver tiger awards. Deze word uitgereikt aan de unit die het meest aantal punten heeft verzameld tijdens de tiger meet games.
Ook zijn ze deels in hun homebase dit jaar omdat ze een zustersamenwerking hebben met de EC.01.012 die gebaseerd is op Cambrai airbase.
Status: Full member
Patch
Afbeelding

PHASE FOUR: Dassault Rafale B Tiger meet 2006 (Spain) () Revell 1/48
Afbeelding
Escadron de Chasse et d'Expérimentation 05.330 BA 118 Mont-de-Marsan (France)

Dit jaar hebben ze terug met een Mirage 2000 gevlogen, nadat ze de jaren ervoor telkens met Rafales en Mirage F1 hebben gevlogen.
Nou heb ik terug een van Revell gemaakte Rafale (God sta me bij want het model ziet er leuk uit) op 1/48ste gevonden.
Het word ook de enigste dat ik bouw van de tiger meet 2006.
Echte plane
Afbeelding
Verhaal: Zoals de naam het van de squadron (Escadron) al laat vermoeden, doet deze squadron voornamelijk tests op alle soorten vliegtuigen dat men zal gebruiken in de Franse luchtmacht. Daarbij mogen ze ook dankzij hun tiger logo op hun patch deelnemen aan de tiger meets. Dat jaar kwamen ze met een opvallende tail met aan de ene kant een witte tijger met daarachter de muil van de gele tijger en de andere kant een gele tijger met de muil van een witte tijger. Ook de wings hebben een tijgermotief gekregen in de vorm van afschilferende verf en daaronder tijgermarkings.
Status: Full member
Patch
Afbeelding

DEEL2 VOLGT

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Laatst bijgewerkt door itchy op zo 23 jan, 2011 23:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jan, 2011 17:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
PHASE FIVE: Dassault Rafale B Tiger meet 2009 (Belgium) () Hobbyboss 1/48
Afbeelding
Escadron de Chasse et d'Expérimentation 05.330 BA 118 Mont-de-Marsan (France)

Dezelfde Plane vanhetzelfde squadron, MAAR verschillende tiger meet.
En nu gaan we ook aftermarket, want ik heb bijkomstige decals besteld voor dit model.
Het betreft om de Tiger meet 2009.
Echte Plane
Afbeelding
Verhaal: Deze plane kwam ook met een heel opvallende tijgermotief aan op KB. De tail had iets weg van vrouw in tijgerpak die aan het sluipen was. Ook het grootste gedeelte van de upperlayer van het vliegtuig was zwart/tiger motief.

PHASE SIX: Dassault Mirage 2000-5F Tiger meet 2004 (Germany) () Heller 1/48
Afbeelding
Escadron de Chasse et d'Expérimentation 05.330 BA 118 Mont-de-Marsan

En nu ik echt met mij verfransing bezig ben kon ook deze niet achtergelaten worden. Hier wordt de challenge groter omdat de aftermarketdecals die er zijn niet de kleuren voorziet dus wordt het een hele challenge om deze goed te krijgen. Gelukkig is 1/48ste en kunnen de kleuren best gespoten worden. Ook is er geen enkele Mirage 2000-5F op 1/48 te vinden, dus nemen we een Mirage 2000C en gaan we enkele kleine aanpassingen moeten doorvoeren :). De uitdagingen zijn echter het resingieten dat ik ga moeten doen. Ik hou jullie op de hoogte
Echte plane
Afbeelding
Verhaal: Dit jaar kwam Mont de Marsan met een Mirage 2000-5F. Het leuke aan het schema is dat het precies een tijger is dat een gad gemaakt heeft in de cammo, door te krabben, en er dan doorheen kijkt wat er gebeurt. Jammergenoeg had de plane veel last van het afschilferen door de hoge snelheden (doet me denken aan de jappen) waardoor het op het einde niet veel meer overschoot van de cammo.
Status: Full member

PHASE SEVEN: Dassault Mirage 2000-C Tiger meet 2010 (Netherlands) () Heller 1/48
Afbeelding
Escadron de Chasse 01.012, BA 103 Cambrai

Met dat het de laatste keer wordt dat Camrai airbase zal worden gebruikt als militaire vliegveld, zal ik er nog 2 bouwen die op deze airbase gebaseerd zijn (EC.01.012). Dus zal er ook aftermarket aan te pas komen en ook resingieten.
En ik begin met een (volgens mij) vetste planes in tigermotief die ik ooit gezien heb :).
Echte plane
Afbeelding
Verhaal: Hier hebben de painters alles uit de kast gehaald. Een tiger die zich vastklampt aan de wings van de Mirage en eruit springt op de tail.
Dit jaar zullen ze voor de laatste keer vanuit Cambrai airbase opereren. Deze zal sluiten nadat de tigers weg zijn.
Status: Full member
Patch
Afbeelding

PHASE EIGHT: Dassault Mirage 2000-C Tiger meet 2003 (France) () Heller 1/48
Afbeelding
Escadron de Chasse 01.012, BA 103 Cambrai

Voor mij THE challenge van deze tigermeetbouw. Om verschillende redenen:
1) Ik moet terug drop tanks in resin gieten
2) De tigermeetdecals zijn over 2 bladen gedrukt
3) Het verven gaat ook fully customised worden.
Echte plane
Afbeelding
Verhaal: De hele plane is uit zijn originele Cammo gehaald geweest om er een echt tiger van te maken. De onderkant heeft wel nog zijn originele grijs behouden geweest. De bovenkant van de wings werd toen zorgvuldig in een metallickleurtje gezet en de voorkant van die wings hebben alle vlaggen van de deelnemende tigerunitslanden gekregen. De gehele fuselage heeft toen een geel/geelbruin kleurtje gekregen en daarop zijn de groene ogen van een tijger te zien (aan weerszijden).
Status Full member.

Zo hopelijk zal jullie mijn octetproject bekoren en ik ben er al aan het invliegen.

ONCE A TIGER, ALWAYS TIGER!!!!!!!!!!!!!!

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jan, 2011 17:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
:shock: :shock: :mrgreen: Goed bezig! :brouw: dat is zeker anders dan je me vertelde... het zijn er IETS meer geworden
Maar gaat dat wel lukken zo veel modellen en tijgers door elkaar? Want als ik kijk naar je F-15.. die ligt een beetje stil.
Maar komt goed denk ik! Zitten een paar Modellen tussen die ik nog een keer wil bouwen. maare? Which is first?

Groetjes
Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jan, 2011 20:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 aug, 2010 14:36 pm
Berichten: 147
En dan maar zeggen dat belgen dom zijn :roll: .
Dacht het niet :lol:
Echt geweldig dat alleen jij gewoon al 8 tigers gaat maken! echt super gaaf!
Ik doe zelf al een maand of 3 over de meeste 1:48 vliegtuigen en jij knalt er gewoon 8 in een jaar doorheen.
Ik hoop alleen wel dat je kwaliteit maakt en geen kwantiteit want dat zou zonde zijn.
Over beide Rafale B's Ik vind het echt super vliegtuigen en ze stonden altijd op mij "to do"list.
Maar nu is mijn kans om te ze te maken met de tigermeet dus dat komt goed uit.(en ik kan ook gelijk de tips afkijken hoe jij het doet :oops: )

in ieder geval succes

Bryan

_________________
bezig met F/A-18F Super Hornet VFA-102 "Diamondback" 1:48 revell
viewtopic.php?f=1&t=30189
F-16AM Baf Tigermeer 2009/2010 (1/72 )
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopi ... 69&t=30650


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jan, 2011 23:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
Okey mensen :).

Hier zijn we dan.
Mijn officieel begin voor de Nato tiger's groepsbouw.
En ik ga meteen met een knaller van start want voor mij was het een van de vetst gepainte tigerplanes :).

Doos :).
Afbeelding

De inhoud:

De decals en verfsheet
Afbeelding
Simpelweg gezegd heb je hier 2 hoofdkleuren, namelijk Black & White (zoals het liedje :) )

Sprue met al het kleine cockpit en wheelbaygepruts eraan :P
Afbeelding

Sprue met de wings en nog wat wheelbaygedoe :)
Afbeelding

Sprue met de bombs en droptanks. (2 maal)
Afbeelding
Echter denk ik niet dat ik ze zal gebruiken want ik vind een tiger al vet genoeg zonder bombs.
Misschien bijmaken als leuk toevoegsel.

Sprue met de Fuselage
Afbeelding

Sprue met de cockpitglas enzo :).
Afbeelding

Manual
Afbeelding

En tot slot de tiger decalsheet :).
Afbeelding

En nu gaan we een tigertje bouwen...

OWOW stop stop stop...
Eventjes denken...
Hmm
zou ik?
Eventjes mapje uithalen.
Mapje opendoen.
Afbeelding
Tigersjaal groet een zoekende eigenaar naar patch :P.
Blader Blader Blader...
Ah hier is ie :D
Afbeelding
Mensen dit is de enige echte patch die gedient heeft op de Nato Tiger Meet 2007 @ Norway.
Men ziet duidelijk op de achtergrond Griekenland in tigermotief, met daarboven een A-7H fully loaded weleenswaar en een leuk tigerhead bovenop Griekenland.
Ik denk hem te gebruiken als ik op een expositie ben :D

Eerst eventjes de manual bestuderen (en ik heb misschien een negatieve verrassing gezien :( ).
Afbeelding

En brouwen maar :P
gelukkig bevat de kit niet veel Flash dus kan ik gewoon lekker doordoen zonder enige moeite zoals het bij een straight out the box zou moeten zijn eh :D
Afbeelding
Engine Samen kleven :P
Afbeelding

Na wat plakken ben ik niet al te ver vooruit geraakt, doordat ik nog foto's moest verwerken van vorige nacht ;)

Ik ben al begonnen aan het kantoortje
Afbeelding
Niet veel hieraan te zien, enkel dat ik de rails voor de stoel heb bevestigd.

De achterste wheelbay bestaat uit 4 stukken. met hier en daar wat flash.
Geen nood ik zie dat er nog flash hangt, die ga ik straks wel weghalen.
Afbeelding

En de engine die uit 2 stukken bestaat ook aan elkaar gekleeft.
Afbeelding

Niet hoogst gedetailleerd maar het is 1/72ste eh :).

Nou kleine update, maar ik ga er vanavond nog wat aan doordoen :).

Graag jullie reacties

TIGER TIGER TIGER

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 0:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Uhm die map, Die badge..... komen me bekent voor :mrgreen:
Leuke manier van presenteren... foto's van jezelf en de kit!
Super, ga zo door.

Spreek je wel weer en succes met de brouw.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 1:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Je onderwerpen zijn stuk voor stuk plaatjes man en je begint wel met de gaafste. Succes met deze unieke kist, want hij springt er wel uit in het veld van deelnemers.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 jan, 2011 10:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
wil je al die vliegtuigen gaan bouwen :?: :?: :?:

maar het vliegtuig ziet er leuk uit

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 jan, 2011 12:13 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
militairtje schreef:
wil je al die vliegtuigen gaan bouwen :?: :?: :?:

dat lijkt me vrij duidelijk ja. als er staat 'octet' in de titel en hij 8 toestellen voorstelt...

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
Zoo eventjes verder kunnen doen :).

Nu gaan ik toch het negatieve gedeelte vertellen want ik heb een probleem.
Nou ja.
Blijkbaar was de tigermotief over de probe geschilderd en hobby boss doet er wat raars mee.

Afbeelding

Hier zie je de refueling probe duidelijk in tigermotief geschilderd

Decalvel
Afbeelding

Hier zie je nu een gaatje in de decalvel...

Nou vraag ik me toch af hoe ik dit moet oplossen.
Iemand een idee?

Ondertussen gaan we verder met de bouw.
De wings hebben ondertussen hun gaatjes meegekregen :).
Afbeelding

En krijgen ze hun pylonen opgestoken.
Ik merk wel dat de pinnen om de bombs en fuel tanks er nog opsteken. Die ga ik straks nog weghalen en bijschuren.
Afbeelding

De voorste wheel bay zit verzonken met de luchthapper.
Afbeelding
Deze bestond uit twee delen (luchthapper) en heb geprobeerd ze naadloos dicht te lijmen.
Afbeelding
Deze was in zeker zin goed gelukt en heb enkel wat moeten bijschuren aan de zijkant.

Zo einde van deze kleine update.
Donderdag probeer ik nog een update erbij te zetten.
Hopelijk kunnen er enkele mensen mij helpen hoe ik die decalprobleem zou kunnen oplossen.


TIGER TIGER TIGER.

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement