Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 06 jan, 2011 14:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Dus, dacht ik, laat ik eens gek doen! ik ga ook maar eens aan deze groepsbouw maar mee doen! thema doet me wel aanspreken :)
(mijn eerdere projecten etc van de afgelopen 6 maanden mogen op een enkeling na als verloren beschouwd worden)

Dus, me trok dit doosje maar eens even uit de kast!
Afbeelding

Een schattig klein lief jagertje van Russische orgine.

Voor zo'n klein apparaat zit er nog best wel wat plastic in den doosch
Afbeelding

Om te beginnen kregen alle interieur deeltjes en motor deeltjes in het gietraam reeds de lichtgrijze / Staal kleur
Afbeelding
(ziet u het, zie ik het)

en terwijl de cockpit deeltjes liggen te drogen kunnen mooi enkele andere zaken vast in elkaar geflanseld worden, in dit geval de vleugels en de ski's
Afbeelding

Vervolgens kon er weer aan de cockpit gewerkt worden. 't geheel werd simpel in elkaar gegooid, ruw sludgewashje erover, Tamiya tape gordels et dat was het wel.
Als de romp dicht zit, zie je toch echt alleen de stoel maar.
Afbeelding
Afbeelding

En, zoals u ziet, romp helftjes op elkaar, en weinig cockpit meer te zien.
Wat er wel te zien zijn, zijn 2 flinke kloven tussen de vleugel en rompdelen :(
Afbeelding

Tussen alles door heb ik de motor ook verder van kleurtjes voorzien.
Dit is overigens zo'n beetje het laatste wat we zien van de motor
Afbeelding

Want, met de motorkap erop, issie mooi verborgen.... Ondertussen zijn ook de kloven gedicht, net als een aantal andere zaakjes die een klein beetje plamuur mochten hebben
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens kon ook het grootste gedeelte van het landingsgestel geplaatst worden. Aangezien dit vrijwel geheel dezelfde kleur moet hebben als de onderzijde, kan dat allemaal mooi mee worden gespoten.
Afbeelding
Afbeelding

En staand op z'n pootjes is het toch al een aardig grappig geheel
Afbeelding

Omdat het toch best hip is, en meer leven in het brouwerijtje gooit hebben we over de naden van de bewegende delen, en enkele andere "heftige" paneeldelen een preshade aangebracht (Ik preshaden? Ja, verrassend he :) )
Afbeelding
Afbeelding

En toen, toen vergat ik een fotootje te maken van de onderzijde in de blauwe verf :( dus, gaan we direct door met het afplakgedeelte.
wegens het waren allemaal hard edges, kon de onderzijde mooi afgeplakt worden met Tamiya tape
Afbeelding

En, vervolgens heb ik heden ochtend dus het groen gespoten (En ja, :) stukje rudder moet ik nog even bijwerken... net als een paar andere miniscule puntjes
Afbeelding

Tot op heden ben ik er denk ik alles bij elkaar zo'n 4 a 5 uur mee bezig geweest, waarvan het plamuurwerk het meeste tijd heeft gekocht.
Gebruikte verf is afkomstig van Gunze, erg prettige verf als u het mij vraagt.
verders rammelt het kitje bouwtechnisch heerlijk in elkaar, zonder heul veul trubbels.

Dan nog even een mededeling van huishoudelijke aard..... Leuk als je het volgt, maar oneliner reacties als "Wauw ik volg je" nee, daar zit ik niet op te wachten, graag, als je de behoefte hebt om te reageren iets zinvoller! bij voorbaat dank :)

Groet
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Laatst bijgewerkt door Nielsdol op do 03 feb, 2011 3:26 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 jan, 2011 14:31 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Wauw ik volg je!! :lol:

Hehehehe je vraagt erom!!! Had je niet nog een kleurtje kunnen geven aan dat stoeltje? Het is wat saai zo.
De groene kleur bovenop is erg strak gespoten. Naar mijn mening ben je wel zuinig geweest met postshading, je had op sommige plekken ook wat kunnen spuiten. Zoals op de vleugels om die inkepinkjes meer naar voren te laten komen. Snappie? Desalnietemin, het is ook niet echt jou schaal hè 1/72.

Ik heb virtueel ook met deze kit in handen gestaan en ik vind het leuk dat jij hem hier aan het maken bent.

Succes!!
Eelco


Laatst bijgewerkt door Eelcog op do 06 jan, 2011 16:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 jan, 2011 15:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei, 2009 12:19 pm
Berichten: 564
Ha Niels,

Ik volg je hoor :mrgreen:

Mooie pre-shading heb je neergezet, zeker aangezien het niet alleen 1/72 is, maar ook nog eens een klein rotding! Heul mooi, krijg alleen maar meer zin in een airbrushsetje :D

_________________
Take a look to sky, just before you die. It's the last time you will!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 jan, 2011 15:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Populaire kistjes hier die Polikarpov's! Gelukkig kun je van de decals wel swastika's maken en hoef je het niet te doen met witte cirkels zoals op de boxart. Affijn, leuk dat je meedoet.

En ach,... ik ben een volgzaam typetje.

Groet, NIco

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 jan, 2011 19:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Nico, Joost, Eelco : gelukkig bevatten julie reacties meer tekst dan de bekende one liner reacties :)

Wat betreft de preshading, best wel een opgave op een modeltje wat kleiner is dan de gemiddelde hand. desalnietemin ben ik er best tevreden over.
Een post shading op de vleugels lijkt me een mission impossibble met zulke kleine vleugels. Ik probeer straks wet een wash nog wat meer leven daarin te krijgen.
De stoel is inderdaad wat simpel. Ik denk dat ik het hoofdkussentje nog een kleurtje ga geven.

en :) 1/72 is echt mijn ding.... net als 1/32 overigens :P

groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 jan, 2011 20:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Mooie polikarplop, hij ziet er leuk uit en de preshading is goed gelukt. Ik vind de motorconstructie eigenlijk wel bijzonder met die 'schijf' ervoor, waarom ligt de stermotor niet gewoon open bij dit type?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 jan, 2011 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik dacht zelf vanwege de koude, maar in Spanje zijn ze precies zo ingezet :? .

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 jan, 2011 22:11 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Sjowww, en Niels rammelt er weer "even" eentje in elkaar.
Leuke kist, heb em hier zelf van ICM staan, is ook een aanradertje.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 jan, 2011 22:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen idee heb waarom die motor zo ingebouwd zit. persoonlijk vind ik wel dat het bijdraagt aan de schattige uitstraling van het apparaat.
't is net zo'n klein muziekdoosdingetje :wink:

@ Dave : ja zo'n kitje rammel je snel in elkaar. en, ik heb nog wel wat in petto voor deze groepsbouw. Wat ICM betreft, ik ben altijd een beetje huiverig voor dat merk geweest. Deze van Hasegawa bevalt me in ieder geval uitstekend (heb er nog 2 op voorraad, en er zal nog wel een combo kit bij komen (net nieuw bij hase)

1 ding weet ik zeker, ik ga er binnenkort nog wel 1 in elkaar rammelen, wegens zezijn gewoon leuk

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 jan, 2011 22:25 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Citaat:
1 ding weet ik zeker, ik ga er binnenkort nog wel 1 in elkaar rammelen, wegens zezijn gewoon leuk


Helemaal mee eens, ze zijn gewoon leuk om te zien die inieminie poli's

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement