Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 maart, 2011 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ik heb wel gedacht aan wat begroeiing achter het heuveltje, maar dan had ik het diorama wat ruimer op moeten zetten denk ik. Op de foto's die ik heb staan de Gladiators wel tussen de bomen geparkeerd.
De sneeuw heb ik trouwens gemaakt door een plankje te besmeren met DAS klei en dat plat te walsen met moeders deegroller. Daar heb ik alle sporen in gemaakt en na het drogen een dikke laag witte spuitlak over de klei gespoten, en daar direct spoorwegmodelbaan poedersneeuw in te gooien en aan te drukken. Na een paar uur heb ik de overtollige sneeuw goed weggeklopt en hier weer een paar laagjes spuitlak overheen gedaan. Het stuift nu totaal niet meer en alles zit goed vast.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 maart, 2011 23:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Ziet er goed uit.

Kleine tip bij de sporen van de wagen. Doordat deze een bocht maakt zullen de achterwielen een ander spoor trekken dan de voorwielen. Dit omdat deze in een bocht een kleinere cirkel maken. Of ik mis de sporen van de achterwielen op de foto of ik zie ze niet goed en zijn ze er wel.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2011 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Dankzij de verlenging is het me gelukt om het diorama in zoverre af te ronden dat deze nu mee kan doen in de eindfoto's van deze groepsbouw. Ik was nog bezig met een slee met fuel tank en pomp, maar het bijbehorende figuurtje krijg ik niet echt mooi en ik heb geen zin om me te gaan haasten daarmee. Het lukt me de laatste tijd niet meer om langer dan een half uur bezig te zijn met het bouwen, maar dat komt later wel weer helemaal goed.

Ik vond het erg leuk om mee te doen met de groepsbouw en vond het interessant om tijdens de bouw informatie op te zoeken over de Winteroorlog en Vervolgoorlog.
Dit is een van de eerste keren dat ik een diorama bouw en ik vind zelf dat ik het er wel aardig vanaf heb gebracht, al kloppen er een aantal dingen niet zoals de bandensporen. Sneeuw maken is ook erg lastig, maar ik denk dat ik een redelijk overtuigend resultaat heb neergezet. Er is natuurlijk wel een hoop ruimte voor verbetering, en daar ga ik dus aan werken de volgende keer dat ik een diorama maak! Het Opel pickup-truckje vond ik net zo leuk om te maken als de Gladiator, maar ik heb hier wel behoorlijk mijn fantasie op losgelaten. De kans is groot dat dit type niet eens in Finland rondreed in die tijd en de kleuren en emblemen zijn naar eigen inzicht aangebracht. De hakenkruisjes en Ilmavoimat-opschriften zijn zelfgemaakte decals.

Ik hou het bij een aantal foto's genomen op een bevroren en dichtgesneeuwd meer in een groot dennenbos in Finland. De Gloster Gladiator is net bijgetankt en klaar om aan een missie te beginnen, de vlieger communiceert nog wat met de chauffeur van de ondersteunings-pickup van de Ilmavoimat (Finse luchtmacht).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Bestond er ook zoiets als een lente-oorlog? 8)

gr,
Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2011 13:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Leuke dio geworden hoor.
Hier en daar zie ik wel wat puntjes, maar een kniesoor die daar over valt, toppie dat je em toch nog hebt afgemaakt.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2011 20:23 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Leuk bakkie geworden! Grappig dat je er ook een diootje van gemaakt hebt. Ik vind die zwart-wit foto erg sfeervol.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2011 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik sluit me geheel aan bij de al eerder genoemde commentaren!

Groetjes, nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2011 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Een geslaagd diorama geworden hoor. De Opel Blitz is zeker een leuke toevoeging.


De camouflage op de Gladiator ziet er goed uit, evenals de spandraden en antenne's. Knap werk. Je zou eventueel de lopen van de mg's in de vleugel en romp nog kunnen aantippen met een passend kleurtje. Ze vallen nu een beetje weg in het geheel. De uitlaatpijpjes zien er naar mijn mening nog iets te koperkleurig uit (niet de uitlaatring). Zou wel iets meer roest/verbrand metaalkleur mogen hebben. En uiteraard nog de sliding canopy.

Verder niets te zeuren hoor, :wink: Je hebt tenminste het project afgerond. Zelf maak ik in deze groepsbouw even helemaal niets klaar... :?

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 apr, 2011 2:43 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Leuk diorama geworden, 't enige dat ik niet 100% vind is de sneeuw op de wielen van de Blitz, lijkt me iets te grof, maar voor de rest: toppie! :D

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 apr, 2011 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Bedankt voor de reacties!!
De Gladiator mist nog wel een paar details, maar ik ben nu al te lang bezig geweest met dit projectje en uiteindelijk is de motivatie 'op'.. dan kan ik er wel aan door blijven werken maar het moet wel leuk blijven natuurlijk. Hij gaat nu gewoon de vitrinekast in, de laatste dingetjes voeg ik later nog wel een keer toe 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement