Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 feb, 2011 22:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
't Begint aardig op te schieten:

Afbeelding

Maarrr,.. klein probleempje,... ik dacht dat ik ook wel de juiste maat swastika's zou hebben voor de onderkant, maar nee. Iemand nog exemplaren van 18 mm (ja twee keer gemeten :wink: )?

Dan nog de serienummers, hierover kan iemand vanavond een PB-tje verwachten 8) .

Afbeelding
Bulldog staat net in de parket + ziet er dus nog lang niet uit zoals het er uit moet gaan zien.

Grootste probleem: propeller. Ik dacht met een Aeroclub exemplaar uit de voeten te kunnen, maar dat blijkt niet de goede te zijn. Probeer nu met de punt van een straaljager vleugeltank iets te doen als spinner en daar twee houten bladen aan te zetten.

Uitlaten onderlangs moeten ook nog.

Afbeelding

Als je dit ding bouwt heb je ECHT het gevoel meer met een eerste wereldoorlog vliegtuig bezig te zijn. Hele dunne vleugels, nodige vleugelstijlen en spandraden. En dan te bedenken dat de Finnen hiermee moderne toestellen als I-16's en Iljushin bommenwerpers hebben neegreschoten. Opzienbarende prestaties!!! :shock: :shock: .

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 feb, 2011 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Heel mooi tot nu toe! Waarom hoort de voorste ring van de motorkap eigenlijk bronskleurig bij dit soort vliegtuigen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 feb, 2011 0:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
De ombouw van de vleugels ziet er goed uit!

Ik ga morgen even wat decals opzoeken en nameten. Indien ze van het juiste formaat zijn kan ik er vast wel 2 missen. Je hoort het nog.


@ TFD
Echt een Bristol item. Het voorste deel van je cowling is een soort uitlaat collector ring. Je kan nl van elke cylinder een uitlaatbuis naar deze ring zien lopen. En als laatste een tailpipe vanaf deze collector ring als echte uitlaat.

Constructief erg lastig lijkt me. Maar het zal vast wel de nodige voordelen met koeling, etc hebben.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 feb, 2011 17:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ah, bedankt, ik vroeg me ook al af wat de 'buisjes' in de binnenkant van de inlaatring waren die ik ook op m'n Gladiator heb. Misschien is het voordeel hiervan dat de voorrand warm wordt en daardoor de lucht ook enigszins voordat het langs de motor stroomt en zo bevriezing o.i.d. tegen gaat (hele wilde gok hoor)

PS. je bent verhuisd zie ik?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 feb, 2011 19:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Sorry Nico, wat ik tegenkom is te klein, of te groot...

@ TFD;
Dat heb ik me ook al afgevraagd. Ik denk dat het niets met koeling te maken heeft, maar meer met ruimte. In tegenstelling tot de meeste stermotoren hebben de Britse Bristol Pegasussen 4 kleppen per cylinder ipv 2. (Het blijft een knap staaltje techniek!) Het inlaat systeem zit met beide poorten/kleppen aan de achterzijde (dichtbij compressor, etc) en dan blijft alleen de voorkant nog open om een uitlaatsysteem te plaatsen. Ipv een ingewikkeld buizenstelsel hebben ze dus voor een collector ring gekozen.
Ijsvorming op een zuigermotor zelf heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. Wel op andere plaatsen zoals de carburator, maar dat wordt weer anders aangepakt.

En ik ben inderdaad verhuisd... :wink:

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 feb, 2011 13:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
En,... hij is af! Al met al een stevig projectje geweest, waarbij met name de afrondingsfase lang geduurd heeft. Alles zit er op, maar moet alleen nog goede swastika's zien te vinden voor de ondervleugel. Eigenlijk is dit één van mijn eerste echt fatsoenlijke conversie geweest en ik ben er best tevreden over.

Afbeelding

Afbeelding

Bij deze nogmaals mijn dank aan Eelco voor het aanleveren van de registratiedecals, ze zijn perfect!

Afbeelding

De "4" op de achterkant komt uit Geromy's Fokker CX kit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Laatst bijgewerkt door KitBoy op zo 13 feb, 2011 13:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 feb, 2011 13:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Leuk model geworden Nico,

hoe groot moesten de swastika's voor de ondervleugel worden? dan zal ik eens kijken of ik die heb, in dat lichte blauw

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 feb, 2011 14:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Hij is heel erg gaaf geworden, erg strakke ombouw.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 feb, 2011 18:58 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Erg mooi model geworden Nico.
Enige puntje wat me meteen opvalt zijn de swastika's op de vleugel die liggen over de naad van de rolroeren heen.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 feb, 2011 21:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 24 sep, 2010 16:46 pm
Berichten: 40
Die ziet er erg mooi uit , je zou niet zeggen dat hier flink wat hak en zaag werk bij is komen kijken


Greets Jaap


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement