Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 nov, 2010 23:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
OK, weer zat over bier, nu weer over Apaches

Pascal, ik had ook al aangegeven dat ik het allemaal niet begreep, want de romp paste eigenlijk helemaal niet zo slecht bij mijn kit, Niels laat dit ook weer zien.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2010 10:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Bert Takken schreef:
OK, weer zat over bier, nu weer over Apaches

Pascal, ik had ook al aangegeven dat ik het allemaal niet begreep, want de romp paste eigenlijk helemaal niet zo slecht bij mijn kit, Niels laat dit ook weer zien.


Tja, het kan ook anders.
Afbeelding

Ik heb gelukkig ( :D ) 2 van zulke doosjes (gelukkig zijn ze niet al te groot), dus zoek ik gewoon de meeste rechte uit.

Overigens, met dank aan Juggernaut voor het leveren van een donorkit. Via-via is deze over vele modelbouwschijven bij mij terecht gekomen. Scheelt toch weer de verzendkosten.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2010 11:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Wat me opvalt is dat deze bij Tsjopper Bob van een ander groener plastic is gemaakt dan diegene die ik heb, zou daar soms ook een oorzaak kunnen liggen, het is in ieder geval een andere productierun geweest.

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2010 11:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Doos en model zijn gedateerd uit 1987. Op wijngebied zou dat een goed jaar moeten zijn. Bij Revell blijkbaar niet. Ach, flink wat lijm, tape en klemmen gebruiken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2010 11:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Mwah, Rene (half) kennende, komt hij er wel...
Ken je al zien aamn zijn nickname, Tsjopper...

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2010 11:41 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Dit model is toch eigenlijk gewoon een soort actiemodel geweest, dus een beperkte oplage? Ben eigenlijk benieuwd of je er achter kan komen, staat in de romp wel een soort batchnummer, maar ben nog geen jaartal tegen gekomen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2010 13:17 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
tsjopper bob schreef:
Overigens, met dank aan Juggernaut voor het leveren van een donorkit.

René


Graag gedaan, hoor. :brouw:
En alvast veel succes! :brouw:

@ Niels: Veel succes en ik hoop dat de 1/35 aftermarket delen goed passen bij het 1/32 toestel.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2010 16:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Zow, zelf gevoetbalt, eindelijk weer eens vol tevredenheid naar mijn eigen cluppie kunnen kijken, dus, nu mooi de tijd om even wat te reageren weer (op dingen waar ik nog niet op gereageerd had).

Gerd jan schreef:
ga zo door Niels!


Ja, dat was ik sowieso wel van plan!

Pascal Dupont schreef:
Dus dit is nu de beruchte kit met de slechte pasvorm ??????


Jup it's him naar het schijnt, ik zit er serieus over te denken om er nog 1 aan te schaffen, deze heb ik al een tijdje, best kans dat de tegenwoordige versies beroerder zijn!

Pascal Dupont schreef:
Vreemd, als ik je dyfit-foto's bekijk, lijkt het meer een "add glue and paint, shake and show" kit.


Nou, d't zit wel wat werk in inderdaad, maar ik heb absoluut beroerdere kits tot een goed einde weten te brengen!


Pascal Dupont schreef:
Komt helemaal goed Niels, volgende week de eindfoto's ? :wink:


Helaas :wink: beetje beroerd waardeloze diensten de komende week, en, ik moet nog wachten op de cockpit setjes van Eduard, die heb ik ook nog niet binnen

Eelcog schreef:
Heb je wel genoeg aan die 6 flesjes?

Voor 1 avond wel ja :D

dave the doctor schreef:
Kijk dat noem ik nou smaak! mijn merkie bier :brouw:

Zo af en toe wijk ik nog wel eens af naar Palm of Grolsch, maar HJ heeft echt mijn voorkeur :brouw:


Bert Takken schreef:
OK, weer zat over bier

Voor sommigen onder ons is het bijna een essentieel onderdeel van het modelbouwen, net als bijvoorbeeld Jim Morrison weer andere zaken nodig had, om briljante teksten te schrijven :mrgreen:

tsjopper bob schreef:
Doos en model zijn gedateerd uit 1987

Dat is inderdaad de datum dat me mal ontworpen is, het zegt helaas niet over wanneer de kit gemaakt is, en, zoals eerder gezegd lijkt het door de verschillende kleuren plastic dat er minstens 2 productie runs geweest zijn.

quote="Gerd jan"]Mwah, Rene (half) kennende, komt hij er wel...
Ken je al zien aamn zijn nickname, Tsjopper...[/quote]
Dat heeft niets met z'n naam te maken hoor, meer aan z'n bouwkwaliteiten, als het aan de naam zou liggen had ik allang de nickname "Super top kwaliteit bouwer van alles" genomen ipv mijn eigen naam

Bert Takken schreef:
Dit model is toch eigenlijk gewoon een soort actiemodel geweest, dus een beperkte oplage? Ben eigenlijk benieuwd of je er achter kan komen, staat in de romp wel een soort batchnummer, maar ben nog geen jaartal tegen gekomen

Inmiddels is het te koop als actie model inderdaad, maar ik vermoed dat deze kit eind jaren 80 begin jaren 90 gewoon in de catalogus heeft gestaan (heeft iemand toevallig catalogi uit die tijd? )
Zo zijn er overigens meerdere modellen (geweest) bijvoorbeeld de 1/48 Boston & F-105 (van monogram orgineel)

Juggernaut schreef:
@ Niels: Veel succes en ik hoop dat de 1/35 aftermarket delen goed passen bij het 1/32 toestel.

Als ik de instructies op de site van eduard zo bekijk lijken alle onderdelen wel heel erg veel op elkaar, op de zelfde manier opgedeelt etc, het zou me niet verbazen als dat de 1/35 Kangnamm kit gewoon een copy is van de revell, alleen onder de schaalnaam 1/35. Overigens ken ik totaal geen orginele eigen kits van Kangnamm, en hebben ze zover ik weet alleen maar slechte copieen

Zow, vrijwel alles en iedereen enigzins fatsoenlijk te woord gestaan.... Dan kan ik nu maar eens langzaam beginnen aan wat zaken, en bijvoorbeeld het afplakken van de canopy totdat de rest binnen is

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2010 23:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Zow! wegens activiteiten elders in deze groepsbouw, doet me toch maar eventjes alvast een updeetje van wat foto's die ik aan het eind van de middag geschoten had van mijn werkzaamheden aan een gedeelte van de Apache.....

Dus, lieve kijkbuiskinderen.......
Afbeelding

Dan heb ik hier voor jullie een speciale update, en die heet, afplakken doe je zo! :)

Met neme een snijmat, plakken daar netjes recht een stukje Tamiya tape (of kit tape, of iets soortgelijkigs) op, en verder zorgen we voor een liniaal, en een scherp mes.
Afbeelding

Langs de liniaal, snijdt men netjes een dun strookje tape af
Afbeelding

Het dunne strookje tape wat je nu hebt, gebruik je om strak langs de randjes van het cockpitglas af te plakken, en doordat het dun is, kan je er ook flauwe bochten mee doen, haakse bochten is echter af te raden.
Afbeelding

Bij een scherpe hoek in het cockpitglas snij je het tape dan voorzichtig af, langs de rand van het cockpit glas, en gaat je weer verder afplakken.
En uiteindelijk heb je dan zoiets
Afbeelding

De ruimte in het midden vul je dan weer op met zo groot mogelijke stukken tape
Afbeelding

Uiteraard even goed aandrukken, dat het er allemaal netjes en strak op zit.....
en na een half uurtje stoeien met tape zit alles er dan op
Afbeelding

Zo, dat was het dan weer lieve kijkbuis kindertjes, en nu oogjes dicht en snaveltjes toe :)

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 nov, 2010 7:53 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Laat je de stijl in het midden zo? Hij is een paar maten te dik...

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement