Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 nov, 2010 13:47 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ook ik heb gister de kit maar eens opgepikt bij Blokker en de boel bekeken. Heb de rompdelen met sprue en al eens tegen elkaar gehouden, maar ik moet eerlijk zeggen dat dat nog niet eens tegenviel. Heb nu de cockpit verf en spuitklaar inelkaar gezet en op zich, tja, tis geen Tamiya of Hasegawekwalitiet, maar met een beetje snij en schuurwerk is het best te doen, de mallen zijn wat ouder en wat afgerond, dus je heb van die microflash randjes, maar geen overdreven flash of hele zware gietnaden, ook geen scheve onderdelen door slecht sluitende mallen.

Ik heb niet echt gecontroleerd of de cockpit historisch correct is, maar de details vind ik niet slecht, absoluut niet gezien de prijs. Er zullen best wel fouten in het model zitten, maar ik heb slechtere detailkits gezien die toch veel meer moesten kosten.
Zit nu even een beetje te twijfelen of ik de bemanning er in zal zetten of niet.

Ga zo eerst maar even kijken of mijn compressor het wil doen en de temperatuur in de schuur acceptabel is, anders ga ik maar weer met de hand schilderen, voor de cockpit is dat nog geen probleem, al moet een ieder ook in staat zijn om met een kwast een goed resultaat neer te zetten

Heb al wel een hoop beeldmateriaal gevonden over de Apache, dus misschien bouw ik deze wel met allerlei extra's. Effe kijken hoe het uitpakt. Ik denk dat de cockpitkap de doorslaggevende issue is of ik deze met bemanning, of transportklaar ga maken (dus zo als die er uit zou zien als deze per vrachtvliegtuig vervoerd wordt)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov, 2010 14:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Aangezien jij heel goed bent in Poppetjes schilderen, zou ik ze er wel in zetten.

En erg leuk dat er een groepsbouw hierover is!

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov, 2010 15:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Bert Takken schreef:
Heb al wel een hoop beeldmateriaal gevonden over de Apache, dus misschien bouw ik deze wel met allerlei extra's. Effe kijken hoe het uitpakt. Ik denk dat de cockpitkap de doorslaggevende issue is of ik deze met bemanning, of transportklaar ga maken (dus zo als die er uit zou zien als deze per vrachtvliegtuig vervoerd wordt)


Ik zeg, transportklaar, maar doe dan wel even de 1:32 AN-124 erbij :D :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov, 2010 17:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Tja, die is er dus niet Rene, dus dat wordt een droom, ten tweede heb ik niet zo'n groot huis

maar je doelde op zoiets he?


Afbeelding

Heb wel een mooi plaatje gevonden voor mijn piloot en schutter
Afbeelding

Ik ben nu bezig met schilderen van de cockpit, alleen zint de kleur me nog niet (de verf trouwens ook niet) dus ik ga hem deels donkerder maken, is nu als basiskleur US grey, maar moet donkerder. De panels schilder ik ook in de basisgrijs, met washes wordt deze dan iets donkerder, maar zwart wil ik niet gebruiken, dat wordt een donker gat met witte stippen

De piloten zitten bijna in elkaar, dus die kunnen na een plamuursessie in de gewenste kleuren gezet worden. Ze zijn wel erg simplistisch, maar goed, het moet mogelijk zijn om er toch iets van te maken

O ja, ik weet het, zonder foto's is het geen bouwverslag, maar de boxart en doosinhoud is iets wat steeds voorbij komt, dus dat is hooguit beeldvervuiling

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov, 2010 19:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Bert Takken schreef:
Tja, die is er dus niet Rene, dus dat wordt een droom, ten tweede heb ik niet zo'n groot huis, maar je doelde op zoiets he?
Afbeelding


Zoiets bedoelde ik inderdaad.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov, 2010 20:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ik schilder het liefts 120 mm figuren, leuk om dan zo'n dio mee tenemen naar de ESM. Krijg ik dan een halve zaal voor mijn eigen :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov, 2010 20:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 apr, 2005 10:46 am
Berichten: 651
Woonplaats: Culemborg
Bert,

Blij te zien dat je de kit hebt aangschaft.
Hoe meer zielen hoe, des te beter.

Frank

_________________
Was nooit een ster in nederlands, dus vergeef mijn spelfouten
In progress:
1/48 Hercules IDF, nu toch maar een Klu
1/32 Beaufighter die ergens in een hoekje ligt op zolder.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov, 2010 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Das inderdaad ook wel cool, zo ingeklapt...

En die Antonov hangt aan mijn plafond! (vliegtuig waar de Apatsjie ingeladen wordt.)

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 nov, 2010 22:31 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Goed, hier wat eerste foto's van de cockpit, de vloer moet nog gedaan worden, maar ik heb de goede kleurcombi nog niet gevonden vandaar het geklodder, heb alwel de schakelaars in de verf gezet om even een indruk te krijgen hoe het zou worden en daarop mijn kleurkeuze te kunnen bepalen. Hoewel grijs wordt voorgeschreven ga ik toch, dek ik, maar over op de groen tinten, met grijze panels. dus er moet nog wel wat gebeuren. ook leuk als je even uit de concentratie wordt gehaald bij het dashpanel schilderen, ik moet weer wat herstellen. EN.......ik moet nu maar overstappen weer op olieverf, voor de mooie effecten is dit onmisbaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en, de camera stelt minder mooi scherp dan ik dacht. Ik zie wel een aantal schilderfoutjes die bijgewerkt moeten worden

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 nov, 2010 17:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Ziet er geweldig uit!
Heb je die klokjesenmetertjes op het instrument panel gedrybrushed?
Ga je er nog een drupje lak in doen, om het glas van de klokjes weer te geven?

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement