Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 11:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 nov, 2010 18:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 aug, 2010 19:50 pm
Berichten: 263
Woonplaats: zuid holland
mooie apache.
ik volg je.

_________________
Greetz,
Matthie :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 nov, 2010 18:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Ziet er geweldig uit is een beetje een overdreven reactie als je het mij vraagt.

de metertjes van bovenste instrumentenpaneel zien er we oke uit, maar zeker de schakelaartjes zijn best slordig, en ook de kleur is't volgens mij niet echt, dat moet je toch vee beter kunnen Bertus? Ook de cockpit kuip zelf zou ik zo in de musslle gooien, en het opnieuw doen.
Ik begreep dat je privesituatie momenteel niet optimaal is, sterkte d'r mee, maar ik ben op modelbouwgebied wel beter van je gewend Bertus....

Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 nov, 2010 22:40 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Tja Niels, ben het vaak niet eens met je maar nu wel, daarom had ik de volgende tekst er ook neergezet

de vloer moet nog gedaan worden, maar ik heb de goede kleurcombi nog niet gevonden vandaar het geklodder, heb alwel de schakelaars in de verf gezet om even een indruk te krijgen hoe het zou worden en daarop mijn kleurkeuze te kunnen bepalen. Hoewel grijs wordt voorgeschreven ga ik toch, dek ik, maar over op de groen tinten, met grijze panels. dus er moet nog wel wat gebeuren. ook leuk als je even uit de concentratie wordt gehaald bij het dashpanel schilderen, ik moet weer wat herstellen

Alles is nog matig met name de dash panels, die had ik gedaan met witte Vallejo, maar das net kalkwit, dus dat wordt olieverf

De kleur van de zijkanten en vloer zijn inmiddels een mix geworden van Rusischgreen met zwart en earth, ziet er goed uit, nu kunnen de schakelaars en de dashpanel in de juiste kleur. De zijkanten van de stoelen zijn een mengsel van zwart met earth

De buitenzijde van de romp moet ik ook maar in zo'n aparte mix doen juist om het effect te maken die de echte ook hadden, steeds weer een andere kleur

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 nov, 2010 0:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
ik had het gelezen Bertus ;) (maar niet iedereen had dat volgens mij) Ik ging er wel vanuit dat de panelen klaar waren, maar niet dus!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
bert, ga je hem 'ingeklapt' maken, zo'n vevoersstand..
klonk wel leuk.. :D

succes

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2010 15:31 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Goed, even de cockpit gedryfit in de romp en er wat plakkers opgezet om het spul bij elkaar te houden, er moet hier en daar effe een fractie afgeschuurd worden, maar zo te zien past het bestwel

Door de kleindochtertoestanden kom ik niet echt toe aan bouwen, maar heb de mennekes inmiddels voorzien van de basiskleuren, dus dat toont al wat bere, de heren hadden wel wat vulspul nodig voor de naden en de details zijn ook redelijk grof.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2010 21:52 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Hey! Dat begint zowaar op een Apache te lijken!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 dec, 2010 21:31 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Beetje balen, ik heb nog niet de tijd gehad om gewone lijm te halen, dus werk ik met micro weld, maar das dus lijm die echt een dag moet drogen en dan nog niet veel kan hebben

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 dec, 2010 8:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Mooi hoor :brouw:

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 dec, 2010 13:42 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Tussen alle bedrijven door kon ik ook nog wat doen aan mijn Apache. Ik heb de piloten een beetje geschilderd (al is het niet het beste werk, maar de mannekes zijn ook niet de meest perfecte) en heb de staart alvast vastgelijmd. Nu is die microweld best wel handig, maar heeft toch een langere droogtijd nodig, nou ja dan maar in opvolgende stappen vastlijmen. De romp past best goed en heb alleen een paar stukjes plakband nodig om de boel even een beetje bij elkaar te houden. Ik verwacht ook maar minimaal plamuur nodig te hebben zo te zien

maar goed de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De schaduwen op de mannekes zijn nogal fors door de flits, maar die moet ik dus nog wel een stukje terughalen, en de koppies moet ik ook nog een beetje doen, al verwacht ik dat met de canopy er op er toch niet veel detail te zien is

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement